روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۰۶۱

 تعطیلی شهر تهران در روز تحلیف ریاست‌جمهوری؛ مهر| محسن حاجی‌میرزایی دبیر هیات دولت اعلام کرد باتوجه به شرکت گسترده هیات‌های خارجی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و برای برگزاری مناسب و شایسته مراسم مذکور و ایجاد تسهیلات لازم در رفت و آمد هیات‌های خارجی و رفاه حال شهروندان تهرانی، کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی (غیر از اورژانس و نهادهای امدادی) در روز شنبه چهاردهم مرداد 1396 در شهر تهران تعطیل است.

 تشکر «کدخدایی» از «ظریف»؛ جماران| عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان به‌دلیل اظهارات ظریف مبنی بر رعایت دموکراسی در انتخابات ایران و حضور پرشور مردم در انتخابات تشکر کرد. وی در کانال تلگرامی خود با انتشار فیلمی از اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر رعایت دموکراسی در انتخابات ایران و حضور پرشور مردم در انتخابات از وی تشکر کرد و نوشت: تشکر از وزیر محترم امور خارجه بابت دفاع از انتخابات در ایران.

 سفر امیرعبداللهیان به بیروت برای رایزنی درخصوص مسائل منطقه؛ خبرآنلاین| حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل برای رایزنی درخصوص مسائل پارلمانی و منطقه‌یی روز گذشته وارد بیروت شد. او قرار است در این سفر به بیروت درخصوص مسائل پارلمانی و منطقه‌یی رایزنی می‌کند. همچنین تحولات

مسجد‌الاقصی و مشورت‌ها پیرامون فلسطین و مقاومت ازجمله موضوعاتی است که در جریان سفر مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

 مرد شماره دو کره‌شمالی در مراسم تحلیف روحانی؛ ایرنا| کیم یونگ نام رییس کنگره ملی خلق کره‌شمالی و مرد شماره دو این کشور برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران به تهران سفر می‌کند. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی روز دوشنبه با اعلام اینکه برنامه‌ریزی برای انجام این سفر صورت گرفته، یادآور شد که «کیم» برای سفر به ایران ابتدا به روسیه می‌رود و سپس وارد تهران خواهد شد. این درحالی است که پیش از این نیز سخنگوی وزارت امور خارجه چین از سفر «هه لی فانگ» رییس کمیته توسعه و اصلاحات ملی این کشور به‌عنوان فرستاده ویژه شی جین‌پینگ رییس‌جمهوری چین برای حضور در این مراسم خبر داده بود.

 رییس‌جمهور از فشارهایی که برای چینش کابینه وارد می‌شود خرسند نیست؛ ایلنا| الهام امین‌زاده دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: شاهد هستیم که فشارهایی بر رییس‌جمهور وارد می‌شود و افراد سیاسی و حتی اعضای کابینه برای جابه‌جایی یا اینکه در پستی بمانند یا حتی ارتقا کنند، فشار می‌آورند و رییس‌جمهور از این وضع خرسند نیست چراکه این فشار‌ها ممکن است بر انتخاب اثر بگذارد و انتخاب اصلح را که برای حل مشکلات مردم و اقتصادی و اجتماعی مردم است، کمی تحت‌الشعاع قرار بدهد. وی از ادامه حضورش در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: آقای رییس‌جمهور نگاه فراجناحی دارند و باتوجه به تجربه و تخصصی که داریم، ایشان رویکردشان مثبت است اما اینکه در کجا باشم هنوز به‌طور قطعی معلوم نیست.

 مسوولان یک‌صدا به امریکا پاسخ محکم دهند؛ صدا و سیما| آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه گفت: مسوولان ما باید یک‌صدا، یکنوا و با اتحاد پاسخ محکمی به امریکایی‌ها بدهند که البته همین‌طور هم هست. وی در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به اینکه امریکایی‌ها پس از بحث برجام به نوعی آن را نقض کردند، افزود: ظاهرا آنان از مقاومت مردم عزتمند ما در طول این سالیان دراز پند نگرفتند؛ در زمانی که جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین مشکلات اقتصادی، تسلیحاتی و نظامی داشت مردم ایستادگی کردند و در دوران دفاع مقدس با همه مشکلات در صحنه ایستادند. رییس دستگاه قضا گفت: امیدواریم به‌زودی عکس‌العمل‌هایی را از ناحیه مجلس و دولت در این خصوص شاهد باشیم و قوه قضاییه هم در این بخش تا حدی که به او مربوط باشد ورود می‌کند.

 برای ایران، حزب‌الله و حماس یکی است؛ تسنیم| سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه یاران و دلسوزان انقلاب و آنهایی که فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بر چشم قرار دادند، در سواحل مدیترانه با استکبار و صهیونیسم‌ در حال مبارزه‌اند، گفت: برای ایران حزب‌الله و حماس یکی است و به هر

۲ کمک می‌کند. وی در همایش هم‌اندیشی سران طوایف، معتمدین، نخبگان و عشایر استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با اقدامات انجام‌شده وضعیت امنیتی سیستان‌وبلوچستان بهتر شده و مردم در حال فعالیت و اقدامات روزانه خود در مشاغل و خدمات مختلف هستند، برخی نیز که از استان مهاجرت کرده‌اند به این خطه از کشور بازگشته‌اند.

 ارتقای سطح حفاظت مجلس از حساس به حیاتی؛ ایسنا| حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: سطح حفاظت منطقه مجلس را در ایام تحلیف از حساس به حیاتی ارتقا داده‌ایم. وی درباره اقدامات امنیتی برای روز تحلیف رییس‌جمهور، اظهار کرد: تمام پیش‌بینی‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی انجام شده و در کمیسیون حفاظت در وزارت کشور هم تقسیم کار انجام شده است. او با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای تامین امنیت مراسم برگزار شده است، اظهار کرد: مسوولیت کلی برقراری امنیت بر عهده قرارگاه ثارالله است و وظایف سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و پدافند هوایی هم مشخص شده است.

 تصمیم‌گیرنده اصلی درباره توافقنامه پاریس مجلس است؛ مهر| معاون رییس‌جمهور، درباره علت مخالفت شورای نگهبان با توافقنامه پاریس گفت: توافقنامه پاریس پیوستی ندارد و تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه مجلس است. معصومه ابتکار درباره توافقنامه پاریس و مخالفت شورای نگهبان با این سند، اظهار کرد: موافقتنامه پاریس یک سند بین‌المللی است که نه کنوانسیون است و نه پروتکل؛ بنابراین تعهدآور نیست. وی افزود: توافقنامه پاریس یک توافق جهانی است و هیچ مولفه و اشاره‌یی به تهدید و تحریم ندارد بلکه یک کار تشویقی و یک همکاری جهانی برای مقابله با گرمایش زمین است.

 مهدی کروبی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد؛ برنا| رسول منتجب نیا درباره آخرین وضعیت درمانی مهدی کروبی گفت: ایشان اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری هستند. قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در ادامه گفت: صبح دوشنبه آقای کروبی برای عمل آنژیو به اتاق عمل رفت و پس از عمل به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. محمد جواد حق‌شناس نیز در این باره گفت: پزشکان از عمل آنژیو اعلام رضایت داشتند و پیش‌بینی می‌شود با این عمل آنژیو خطر رفع شده باشد و دیگر نیازی به عمل قلب نباشد.

 

ارسال نظر