چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۸۹

استقرار مرزبانان پاکستان برای تامین امنیت

02-3رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: واحدهایی از مرزبانی ارتش پاکستان در مرز ایران مستقر شدند و از سمت پاکستان مسوولیت مرزداری خودشان را انجام خواهند داد. به گزارش ایرنا، سرلشکر پاسدار‌ محمد باقری در حاشیه بازدید از محموله‌های کشف شده مواد مخدر و سلاح‌های اشرار در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: مرزبانان جمهوری اسلامی با مرزبانان پاکستان در دو سوی مرز مستقر هستند تا دست در دست همدیگر امنیت مناسب‌تری در مرز ایجاد کنند. وی بیان کرد: نخستین سفر استانی خودم را در روزهای گرم مرداد ماه از سیستان و بلوچستان شروع کردم تا به مردم خوب این استان بگویم که نیروهای مسلح در کنار مردم و مسوولان امنیتی هستند. وی افزود: با تلاش‌های نیروهای امنیتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، مرزبانی و نیروهای اطلاعاتی امنیت قابل قبول و خوبی در سیستان و بلوچستان برقرار است. وی ادامه داد: دولت و سرمایه‌گذاران از امنیت به وجود آمده در سیستان و بلوچستان برای سرمایه‌گذاری نهایت استفاده را ببرند تا مراکز صنعتی، کشاورزی و خدماتی در این استان رونق پیدا کند. رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سرکشی از تمام ارگان‌های نظامی، بازدید از مرز، دیدار با نیروهای نظامی و ایجاد هماهنگی بیشتر بین نیروهای نظامی را ازجمله اهداف سفر خود به سیستان و بلوچستان ذکر کرد. سرلشکر باقری اظهار کرد: براساس بازدیدهایی که از مرز و مرکز سیستان و بلوچستان از روز گذشته تاکنون داشتم خوشبختانه هماهنگی‌های قابل توجهی بین تمام دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در این استان برقرار است. وی ادامه داد: تمام ماموریت‌ها در سیستان و بلوچستان به خوبی درحال انجام است و روز به روز امنیت کنونی این استان بهتر خواهد شد.

 

در صورت لزوم مسائل مالی بقایی را توضیح می‌دهیم

02-4سخنگوی قوه‌ قضاییه در 115مین نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که بقایی اخیرا بعد از آزادی از زندان اظهاراتی علیه قوه و شخص شما و ادعاهایی درباره برادر رییس‌جمهور مطرح کرد، گفت: آنجا که لازم است، دادستان تهران توضیح می‌دهد. من فقط توصیه به دوستان دارم وقتی زبان به نامهربانی باز کردند از مرز قانون خارج نشوند. دستخط ایشان در مورد انتقال از سوییت و امکانات اگر دادستان لازم بداند، توضیح خواهند داد و مسائل مالی مشخص می‌شود. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: وقتی انسان وارد مبارزه با فساد می‌شود، هزینه دارد و باید پرداخت شود. ما با دانه درشت‌ها و یقه سفیدها از جریان‌های مختلف برخورد می‌کنیم. بدیهی است چنانچه افراد کاری کنند که به ضرر خودشان است، تحت تعقیب قرار می‌گیرند و مدعی‌العموم وارد می‌شود و دادستان تهران نیز با تشخیص خود وارد می‌شود. معاون اول قوه ‌قضاییه همچنین درخصوص این موضوع که آیا تعاملی در مورد وزیر دادگستری شده است، اظهار کرد: ازجمله وزرایی که 3 قوه در انتخاب آن نقش دارند، وزیر دادگستری است. این فرد از ناحیه رییس قوه‌قضاییه به دولت پیشنهاد می‌شود و مجلس رای می‌دهد. گزینه‌هایی مطرح هستند. این افراد طبیعتا به صورت رسمی معرفی می‌شوند. معمولا تعاملاتی است و قبلش راجع به افراد بحث می‌شود. ان‌شاءالله با تعامل ظرف این مدت توسط رییس قوه‌ قضاییه به دولت معرفی می‌شود. او درخصوص راهکار قوه‌ قضاییه برای جلوگیری از اتفاقات کودک 8 ماهه گفت: اولا تسلیت می‌گویم به خانواده این کودک 8 ماهه که این جانی، جان او را گرفت. باز هم تاکید می‌کنم، سفارش کامل شده پرونده با دقت و سرعت رسیدگی شود.

 

اظهارات برخی در مورد کابینه دوازدهم گمانه‌زنی است

02-5معاون امور مجلس رییس‌جمهوری تاکید کرد: جزییات بیشتر و دقیق‌تر در مورد کابینه آینده را فقط شخص رییس‌جمهوری می‌داند و بس و اظهارات برخی افراد، شخصیت‌ها، اخبار و گزارش‌های رسانه‌یی در این زمینه فقط در حد گمانه‌زنی است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری با بیان اینکه برنامه‌هایی که دولت یازدهم توانسته در 4سال گذشته به اجرا بگذارد، دستاوردهای مهمی داشته است، گفت: در عرصه سیاست خارجی برجام یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم بود که توانست پرونده هسته‌یی ایران را به عنوان یکی از مهم‌ترین پرونده‌های بین‌المللی حل و فصل و حقوق مسلم هسته‌یی ایران را ازجمله در زمینه غنی‌سازی و چرخه کامل هسته‌یی از طریق شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رسمیت بشناسد و تضمین کند.

وی یادآور شد: در واقع این دستاورد، قابل مقایسه با ملی شدن صنعت نفت و حتی مهم‌تر از آن است و مطمئنا با کنار رفتن مسائل سیاسی و جناحی، آیندگان در مورد آن قضاوت بهتری خواهند داشت.

امیری اضافه کرد: جالب توجه اینکه هم ملی شدن صنعت نفت توسط یک رییس دولت حقوقدان(دکتر مصدق) به سرانجام رسید و هم توافقنامه برجام توسط رییس‌جمهوری حقوقدان جناب آقای دکتر روحانی به نتیجه رسید.

وی خاطرنشان کرد: جهش در صادرات نفتی، توافق‌های مختلف تجاری با شرکت‌های جهانی و آغاز روند نوسازی صنایع کشور ازجمله صنعت هوانوردی، احیای عزت ایران و ایرانی در جهان و خنثی کردن پروژه ایران‌هراسی از دیگر دستاوردهای برجام است.

 

جریانی دولت ترامپ را برای خروج از برجام تحریک می‌کند

02-6استاد روابط بین‌‏الملل دانشگاه جورج تاون واشنگتن می‌گوید: جریانی در داخل دولت دونالد ترامپ وجود دارد که واقعا می‌خواهد ایران را تحریک و وادار به خروج از برجام کند.

به گزارش ایرنا، شیرین هانتر درباره برخی گزارش‌های منتشر شده در روزهای اخیر ‏مبنی بر احتمال درخواست بازرسی از مراکز نظامی ‏ایران از سوی دولت ترامپ گفت: در مذاکرات ‏برجام، طرف ایرانی کاملا روشن کرد که این ‏موضوع مرتبط با مراکز هسته‌یی کشور است و ‏موضوع بازرسی‌ها نمی‌تواند برای سرکشی به مراکز ‏حساس نظامی و امنیتی ایران مورد سوءاستفاده قرار ‏بگیرد. برای همین به نظر من درخواست بازرسی، اقدام ‏تحریک‌آمیزی از جانب واشنگتن خواهد بود تا ایران را ‏به انجام یا ابراز امری وادار کند که دولت ترامپ در ‏نظر دارد، بتواند برجام را لغو کند. ‏

وی افزود: ترامپ آنقدر با اروپا و چین ‏مساله ایجاد کرده که تمرکز و اولویت آنها در ‏جایی غیر از ایران است. ‏به نظر من، نگرانی اصلی اروپایی‌‏ها درباره تحریم‌های روسیه است. آنها وابستگی انرژی ‏به روسیه برای تامین گاز طبیعی خود دارند همچنین ‏طرح ساخت خط لوله انرژی از روسیه به اروپا در ‏دست انجام است.استاد روابط بین‌الملل دانشگاه جورج تاون واشنگتن در پاسخ به سوال دیگری، مشکل دیپلماتیک اخیر ‏میان کویت و ایران را مرتبط به فشار عربستان سعودی به ‏کویت دانست و گفت ریاض با این کار از نزدیک شدن امیر ‏کویت به تهران انتقام گرفت. ‏مساله اخیر میان کویت و ایران ‏تنبیه کویت توسط عربستان بود. چون امیر کویت از ‏ایران دیدار و تلاش کرده بود میان ایران و ‏اعضای شورای همکاری خلیج فارس میانجیگری کند. ‏

 

ارسال نظر