روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۱۲

 تکرار اقدام تحریک‌آمیز و غیر‌حرفه‌ای امریکا در خلیج‌فارس-تسنیم| روابط‌عمومی ناوتیپ ذوالفقار منطقه‌ چهارم نیروی دریایی سپاه از تکرار اقدام تحریک‌آمیز و غیر‌حرفه‌یی امریکایی‌ها طی یک هفته گذشته در خلیج‌فارس خبر داد. به گزارش ایلنا، روابط‌عمومی ناوتیپ ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: با گذشت چند روز از اقدام تحریک‌آمیز یک رزم‌ناو امریکایی در شمال خلیج‌فارس که با شلیک دو گلوله هوایی برابر شناور گشتی نیروی دریایی سپاه صورت گرفت، شناورهای امریکایی این‌بار در منطقه‌ میانی خلیج‌فارس اقدام مشابهی را مرتکب شدند. این اطلاعیه می‌افزاید: در ساعت ۴ بعدازظهر جمعه (۶ مرداد) ناو هواپیمابر «نیمیتز» و رزم‌ناو همراهش در حالی که تحت رصد و رهگیری ناوچه‌های موشک‌انداز «ناوتیپ ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه» قرار داشتند، در محدوده نفتی-گازی «رسالت» اقدام به پرواز «بالگرد» و نزدیک شدن به شناورهای سپاه کردند. در این اطلاعیه با اشاره به هوشمندی و هوشیاری رزمندگان نیروی دریایی سپاه تصریح شده است: امریکایی‌ها با حرکتی تحریک‌آمیز و غیر‌حرفه‌یی با اخطار به شناورهای ناوتیپ ذوالفقار مبادرت به پرتاب منور ورزیدند که رزمندگان اسلام بدون اعتنا به رفتار نامتعارف و غیرمعمول شناورهای امریکایی، ماموریت خود را در منطقه دنبال کردند که ناو هواپیمابر و رزم‌ناو همراه منطقه را ترک کردند.

 مدیرکل دفتر حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی منصوب شد-ایسنا| مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حکمی «حسین عرفانی‌مقدم» را به سمت مدیرکل «دفتر حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی» منصوب کرد. در بخشی از حکم وزیر دادگستری آمده است: گستره ماموریت شما، بهره‏‌گیری از ظرفیت‏‌های قانونی وزارت دادگستری برای ترویج و ارتقای حقوق بشر و حقوق شهروندی، تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط و هماهنگی و همکاری قوه قضاییه و همچنین آموزش‌های حقوق بشر و حقوق شهروندی است. انتظار بر آن است با جدیت، حسن تدبیر، تلاش وافر و به‌کارگیری سرمایه‌های انسانی متخصص سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی این وزارتخانه را در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی به انجام رسانید.

 خروج از برجام امریکا را منزوی می‌کند-ایرنا| ریچارد هاس رییس شورای روابط خارجی امریکا به کاخ سفید هشدار داد که خروج از توافق هسته‌یی با ایران، امریکا را ‏به انزوا خواهد کشید. ‏هاس در صفحه توییتر خود نوشت: خروج از توافق با ‏ایران یک خطای راهبردی خواهد بود که به انزوای امریکا خواهد انجامید. ‏وی اضافه کرد: این کار بحران ناخواسته‌یی با ایران به وجود خواهد آورد، درست در زمانی که ایالات متحده باید بر (مساله) کره‌‏شمالی تمرکز کند. ‏

 ‏ از هرگونه گمانه‌زنی درباره کابینه خودداری کنید-پاد| دفتر معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری در اطلاعیه‌یی از فعالان رسانه‌یی کشور خواست تا از هرگونه گمانه‌زنی درباره ترکیب کابینه دوازدهم تا زمان قطعی شدن خودداری کنند. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: انتخاب مدیران ارشد دولت تدبیر و امید از اختیارات ریاست محترم جمهور است و ضروری است با ایجاد فضای آرام و مناسب، جناب آقای دکتر روحانی را در این خصوص، یاری کرد تا کابینه‌یی همسو با اهداف اعلامی ایشان و بر آمده از اراده مردم شریف ایران برای نیل به اهداف عالی دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راستای حل مشکلات جامعه تشکیل شود.

 صدور قرار ۵۰۰میلیون تومانی برای مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب-ایلنا| علی مجتهدزاده وکیل مدیران کانال‌های تلگرامی در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب گفت: با تصمیم دادگاه برای هر 6نفر از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شد که آقایان باقری، نقدی و جمشیدی با تودیع وثیقه آزاد شدند. نیما کشوری هم فردا با تودیع وثیقه آزاد می‌شود. وی افزود: آقای سبحان جعفری تا حالا نتوانسته وثیقه مورد نظر را تامین کند و ان‌شاءالله بتواند این میزان وثیقه را تودیع کند و آزاد شود یا اینکه با نظر دادگاه تخفیف داده شود که این فرد هم آزاد شود. از متهم دیگر این پرونده خبری ندارم. البته این قدم مثبتی است که در رسیدگی این پرونده صورت گرفته است. ان‌شاءالله ادامه پرونده هم به همین منوال و عادلانه صورت بگیرد.

 حضور موگرینی در مراسم تحلیف روحانی

-خبرآنلاین| فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است ۵ آگوست به عنوان رییس کمیسیون مشترک برجام برای شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهور روحانی به ایران سفر کند. بنا به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا موگرینی در این سفر دیدارهای دوجانبه‌یی با مقامات ایران برای بررسی وضعیت اجرای توافق هسته‌یی و بحث و رایزنی در مورد مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌یی خواهد داشت.

 هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات شرکای بابک زنجانی برگزار شد-مهر| هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات شرکای بابک زنجانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. در این جلسه ادامه دفاعیات وکیل «م. ش» استماع می‌شود و در صورت وجود وقت کیفرخواست «ح. ف» نیز قرائت می‌شود.

 عربستان سعودی با حمله به یمن متحدش را

به سمت ایران هل داد- ایسنا| دیپلمات پیشین کشورمان گفت: عربستان سعودی بدون حمایت نظامی، اطلاعاتی و تسلیحاتی امریکا قادر به تجاوز به یمن نبود. سیدحسین موسویان در میزگرد تلویزیون چین در مورد بحران یمن با حضور تحلیل‌گرانی از ایران، عربستان و یمن در پاسخ به این پرسش که پاسخ شما به ادعای سعودی‌ها در مورد حمله نظامی به یمن برای تامین امنیت عربستان است، چیست؟ گفت: جنگ و تجاوز نظامی راه‌حل تامین امنیت نیست. شما به خاطر دارید که عراق به ایران تجاوز کرد با همین بهانه اما امنیتی برای عراق به ارمغان نیاورد. تجاوز عربستان به یمن هم برای عربستان امنیت تامین نخواهد کرد. در واقع عربستان با این کار یمن را به طرف ایران هل داد.

 هیاتی سیاسی از فرانسه به زودی به تهران می‌آید- ایسنا| بهرام قاسمی با بیان اینکه سفر وزیر خارجه فرانسه در دستور کار دو کشور قرار دارد، اظهار کرد: هنوز تاریخ نهایی این سفر مشخص نشده است.  شب گذشته خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرنگار خود در پاریس اعلام کرد: وزیر امور خارجه فرانسه در تاریخ 13 و 14 مرداد ماه به تهران سفر می‌کند که این خبر در اکثر رسانه‌های داخلی نیز بازنشر داده شد.  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در این رابطه تصریح کرد: این خبر را تایید نمی‌کنم، سفر وزیر خارجه فرانسه در دستور کار دو کشور قرار دارد اما هنوز تاریخ مشخصی برای آن نهایی نشده است.

 

ارسال نظر