روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۶۱

 رحمانی‌فضلی از ابطال آرای انتخابات جلوگیری کرد-پاد| مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در اطلاعیه‌یی در پاسخ به اظهارات رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی اعلام کرد: وزیرکشور جهت صیانت از آرای مردم و جلوگیری از ابطال آرای انتخابات حاضر به پذیرش درخواست شورای نگهبان شد.  در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «شورای نگهبان با استناد به ماده قانونی که اخذ رای بایستی در یک روز (روزجمعه) انجام گیرد، اعلام نمود در صورت تمدید زمان اخذ رای تا روز آینده (بامداد30 اردیبهشت 1396) ناظرین خود را از شعب فرا می‌خواند و اقدام به ابطال کل آرا یا آرایی که پس از ساعت 24 اخذ گردیده است، می‌کند.»

 تحریم‌های جدید ایران در تعارض با حقوق بین‌الملل است-تسنیم| فرانسه در موضع انتقادی نسبت به تحریم‌های جدید اعمالی امریکا علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی، آن را در تعارض با حقوق بین‌الملل دانست. اتحادیه اروپا نیز با انتقاد از تحریم‌های جدید امریکا اعلام کرده بود که رویکرد «نخست امریکا» به معنای این نیست که منافع اتحادیه اروپا در نظر گرفته نشود. آلمان نیز در موضعی مشابه مخالفت خود را با تحریم‌های جدید اعمالی از سوی امریکا اعلام کرد.

 راه‌حل بحران‌های منطقه نظامی نیست-فارس| معاون اروپا و امریکای وزارت خارجه ایران در دیدار دستیار وزیر خارجه کرواسی راه‌حل بحران‌های منطقه را نظامی ندانست و گفت: آینده کشورهای درگیر جنگ در منطقه باید بدون دخالت خارجی و توسط مردمشان تعیین شود. در این دیدار تخت‌روانچی ضمن تشریح ریشه‌های شکل‌گیری تروریسم و افراط گرایی در منطقه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که راه‌حل بحران‌های منطقه نظامی نبوده و تنها از طریق گفت‌وگو و مذاکره می‌توان به یک راه‌حل اساسی و بادوام دست یافت. وی همچنین افزود: آینده کشورهای درگیر در جنگ در منطقه باید بدون دخالت خارجی و توسط مردم این کشورها تعیین شود.

 فشار به ایران، روسیه و کره‌شمالی باید افزایش یابد-ایرنا| اد رویس رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، افزایش فشار به ایران، روسیه و کره‌شمالی را خواستار شد ‏و گفت: در صورت تغییر سیاست این سه کشور، کنگره آماده تجدیدنظر در تحریم‌ها خواهد بود. ‏او به تلویزیون فاکس‌نیوز گفت: رییس ‏جمهوری می‌تواند برای تغییر تحریم‌ها وارد مذاکره شود و اگر وی این کار را انجام داد و به توافق خوبی با این سه کشور (ایران، ‏روسیه و کره‌شمالی) برسد، ما آماده تجدیدنظر در تحریم‌ها هستیم. اما این سه رژیم در حال افزایش تنش‌ها هستند و ما به دولت ‏ابزاری دادیم که با این سه رژیم مقابله کند.

 جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت مجلس برای طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه امریکا- خانه ملت| علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به‌دنبال تصویب قطعنامه ضدایرانی کنگره امریکا، بررسی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه این کشور در کمیسیون را در تعطیلات مجلس آغاز می‌کنیم. وی در واکنش به تصویب قطعنامه کنگره امریکا علیه جمهوری اسلامی، کره‌شمالی و روسیه گفت: بر همین اساس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصمیم گرفت با وجود تعطیلی تابستانی مجلس در جلسه فوق‌العاده‌یی روز شنبه (7 مردادماه) طرحی را که اخیرا یک فوریت آن در صحن علنی به تصویب رسید، بررسی کند.

 واکنش سیدحسن خمینی به مرگ بنیتا-ایلنا| حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با انتشار متنی در اینستاگرام مرگ کودک هشت ماهه را به زنده‌گوری دختران در دوران جاهلیت تشبیه کرد. در متن این پیام آمده است: « و آن هنگام که از دخترک زنده به‏ گور مى‌پرسند به کدامین گناه کشته شد. نماد جاهلیت، زنده به گور کردن است. حادثه اتفاق افتاده تلخ، شکننده و تکان‌دهنده است. تلخ است از هر سو که آن را تصور کنید. خدا دل‌هاى داغدار را از صبر و ایمان مالامال گرداند.»

 تصمیم عمار حکیم در تاسیس حزب تاریخی بود-ایسنا| سید محسن حکیم مشاور ارشد سید عمار حکیم در یک نشست مطبوعاتی با بیان اینکه تصمیم سید عمار حکیم تاریخی بود، تاکید کرد: آنچه باعث جدایی آقای عمار از مجلس اعلای اسلامی عراق شد، اختلافات فکری و عقیدتی نبود بلکه اختلاف در نحوه و شکل مدیریت بود. وی با اشاره به تصمیم سید عمار حکیم برای جدایی از مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: ایشان به دلیل برخی اختلافات که نسبت به نحوه مدیریت مجلس اعلا وجود داشت، تصمیم گرفتند از این مجلس خارج شوند.

 نه بنا داشتیم و نه داریم که لیست پیشنهادی به رییس‌جمهور بدهیم-فارس| محمدرضا تابش عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت فراکسیون متبوعش برای کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: ما نه بنا داشتیم و نه داریم که لیست پیشنهادی به رییس‌جمهور دهیم بلکه ارزیابی عملکرد وزرا که بر مبنای یک کار تخصصی، آماری و نظرسنجی تهیه شده بود را به رییس‌جمهور ارائه دادیم که حتما این نظرات را اعمال خواهد کرد. نماینده اردکان همچنین تصریح کرد: ما هنوز تصمیمی برای برگزاری جلسه ارزیابی وزرای معرفی شده نداریم و اگر بنا بر برگزاری چنین جلسه‌یی داشته باشیم پس از معرفی وزرا از سوی رییس‌جمهور خواهد بود.

 اعلام حمایت مجلس از جامعه وکلا-ایرنا| محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در بیست‌وهشتمین اجلاس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری با بیان اینکه اصلاحیه لایحه ظرف دو هفته تبدیل به طرح شده و به جریان بیفتد، گفت: آمده‌ام تا اعلام حمایت مجلس را از جامعه وکالت اعلام کنم و امیدوارم استقلال وکلا محقق شود. وی افزود: در مساله داخلی شاهد بالا رفتن یک تنازع نافرجام بین جامعه وکالت و حوزه قوه‌ قضاییه هستیم که این تنازع به قول آقای علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی تیراندازی به همدیگر است و نه‌تنها فایده‌یی ندارد، بلکه به ضرر حق و عدالت و دستگاه قضایی است.

 حمید بقایی با تودیع وثیقه میلیاردی آزاد شد-خبرآنلاین| ارگان خبری رییس‌جمهور سابق به نقل از همسر بقایی گزارش داد که با تودیع وثیقه ۲۰ میلیاردی، وی آزاد شده است. گفته شده این وثیقه توسط هواداران محمود احمدی‌نژاد تامین شده است.

 جلسه معارفه معاون سفیر افغانستان در تهران برگزار شد-مهر| جلسه معارفه معاون سفیر افغانستان در تهران روز گذشته در محل سفارت این کشور برگزار شد. «هارون نجم‌پور» معاون سفیر و مستشار وزیر مختار افغانستان در جلسه معارفه خود با بیان اینکه خود سال‌ها سابقه خبرنگاری دارد، گفت: با وجود نزدیکی‌ها و مشترکات بین ما و ایرانی‌ها، اطلاعات در مورد ما کامل نیست. کار رسانه کار فرهنگی است و باید برای شناساندن دوطرف و گسترش و تعمیق روابط موثر باشد. وی افزود: به عنوان مثال در موضوع آب مسائل زیادی مطرح شد. یکی از کارشناسان افغانستان در ایران در این رابطه مقاله‌یی نوشت. اما ۷۰درصد آن اشتباه بود. انتظار نداریم کارشناسان اطلاعات درست نداشته باشند. گفته شده بود این اسناد بین دوطرف مورد توافق قرار نگرفته که این مساله سوال‌برانگیز می‌شود.

 

ارسال نظر