چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۶۰

دیدار رییس‌جمهوری با فرماندهان سپاه با اقبال عمومی مواجه شد

02-2بعد از دیدار رییس‌جمهوری با فرماندهان ارشد سپاه، اتمسفر مثبتی درباره این دیدار در فضای عمومی کشورمان به وجود آمد. در همین خصوص رییس سازمان بسیج مستضعفین درباره دیدار اخیر فرماندهان سپاه با روحانی گفت: جلسه با رییس‌جمهوری در یک جو صمیمی و برادرانه برگزار شد، این همگرایی‌ها و انسجام‌ها خیلی مهم است و تا آنجا که من رصد کردم، این ملاقات با اقبال عمومی همه مردم و همه جناح‌ها مواجه شده است.

سردار غلامحسین غیب‌پرور دیروز در پاسخ به سوال ایرنا با بیان اینکه این نشست یک جلسه اعتراضی نبود، اظهار کرد: مجموعه سپاه، جناب آقای دکتر روحانی را رییس‌جمهوری قانونی کشور می‌داند و غیر از این هم نمی‌تواند باشد.

او در ادامه افزود: ما حتما باید به دولت کمک کنیم، کما اینکه رییس‌جمهوری محترم نیز سپاه و بسیج را به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت ملی باور داشته باشند که الحمد‌الله این باور بود.

سردار غیب‌پرور ادامه داد: رییس‌جمهوری در انتهای جلسه به من گفتند که از سال 58 بسیجی هستم و هنوز هم کارت بسیجی خود را دارم. جانشین فرمانده سپاه در بسیج افزود: رییس‌جمهوری محترم نیز علاقه‌مندی خود را به سپاه اعلام کردند و در مقابل سپاه هم این آمادگی را اعلام کرد و بنده هم در جلسه گفتم حداقل در 15مصاحبه و سخنرانی اعلام آمادگی برای کمک بسیج به دولت منتخب مردم کردم. غیب‌پرور در پاسخ به سوال دیگری درباره نگاه جدید در بسیج گفت: نیازمند دمیدن یک روح جدید به بسیج هستیم و برنامه‌های جدید و استفاده از عزیزانی که ایده و برنامه جدید دارند را در دستور کار داریم.

 

 مصوبه مجلس نمایندگان امریکا علیه ایران خلاف توافق هسته‌ای است

02-3رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در دیدار با رییس و اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان با بیان اینکه مصوبه نمایندگان امریکا علیه ایران خلاف توافق هسته‌یی است، گفت: تمام این تصمیمات و مصوبات نشان می‌دهد که امریکا عزمی برای رفع بحران‌های تروریستی در منطقه ندارد و ایالات متحده با تصویب این‌گونه تحریم‌ها عملا به کشورها و نیروهای مبارز علیه تروریست‌ها حمله می‌کند که قطعا این رویکردها نیز به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی ادامه داد: از طرف دیگر اگر به محورها و متن تحریم‌های امریکا علیه ایران و روسیه نگاه کنیم، کاملا شفاف و روشن است که این تحریم‌ها به دلیل کینه امریکا علیه محور مقاومت تصویب شد. وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی در حمایت از محور مقاومت و سرکوب تروریست‌ها هیچ تردیدی ندارد، گفت: قطعا این مساله یک وظیفه اسلامی و انسانی است زیرا تروریست‌ها به حیثیت مسلمانان لطمه زدند.

رییس قوه مققنه با اشاره به اقدامات و سیاست‌های برخی کشورهای منطقه گفت: امروز ما گرفتار خام‌اندیشی سیاسی در عرصه منطقه هستیم که قطعا این موضوع یک مشکل بزرگ برای منطقه خواهد بود حال خوشبختانه استقامت و ایستادگی محور مقاومت موجب شد که جایگاه این محور ارتقا پیدا کند و امروز شاهد شکست‌های پی در پی تروریست‌ها در عراق و سوریه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا همراستا با افزایش پیروزی‌های محور مقاومت، دشمنی‌ها و کینه‌ها علیه این محور تشدید می‌شود و امروز شاهد هستیم که این رفتارها و اقدامات بیشتر به دلیل کینه نسبت به محور مقاومت است، از این رو برخی کشورهای منطقه با کمک امریکایی‌ها موضوع تحریم حزب‌الله را مطرح می‌کنند که قطعا این کشورها با طرح این مسائل بیشتر آبروی خودشان را می‌برند.

 

مصوبه کنگره برای ایجاد بار روانی علیه ایران است

02-4یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که سیاست امریکا در اعمال تحریم‌های جدید ایجاد بار روانی علیه ایران در دنیاست تا سایر کشورها مناسبات تجاری انجام ندهند؛ چون هدف امریکا احیای تحریم‌های فرامرزی است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به مصوبه کنگره امریکا در اعمال تحریم‌های ضد ایرانی گفت: این مصوبه در شرایطی است که سایر اعضای 1+5 به‌طور معمول نگاه راهبردی به برجام نداشته‌اند. یعنی شاید در مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌ها خواهان اجرای برجام بوده‌اند اما در نهایت نگاه راهبردی در بین آنها به خصوص اتحادیه اروپا وجود ندارد.

وی افزود: از طرف دیگر برخی نگرانند که تحریم‌های امریکا شامل آنها نیز شود؛ چون امریکا به دنبال تقویت تحریم‌های فرامرزی است. یعنی آن دسته از شرکت‌ها و کشورهای خارجی که به ایران کمک می‌کنند را در معرض تحریم قرار دهند که این همان تحریم فرامرزی است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه سلسله اقدامات امریکا مغایر با روح برجام است، خاطرنشان کرد: با وجودی که نمایندگان امریکا بعد از تصویب طرح سنا مطرح کردند که این طرح برای مقابله با هرگونه تهدید در اجرای برجام است ولی در عمل این تحریم خلاف توافق برجام است و عدم پایبندی امریکا را نشان می‌دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: امریکا می‌خواهد عدم اجرای برجام را به گردن ایران بیندازد. چون تندروهای امریکا به دنبال بازگرداندن تحریم‌های فرامرزی هستند که با برجام ناکام ماند. برای امریکا برجام و 1+5 مهم نیست. موضوع مهم برای آنها احیای تحریم‌هاست؛ لذا نباید ما در زمین امریکا بازی کنیم.

 

برای حفظ امنیت کشور با احدی شوخی نداریم

02-5جانشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای حفظ امنیت کشور با احدی شوخی نداریم و جواب ترقه را با موشک می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، امیرسرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی در یادواره شهدای اطلاعات عملیات قرارگاه منطقه‌یی نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران در کرمانشاه اظهار کرد: امروز دنیا تا حد بسیار زیادی فهمیده که ما بر سر دین خود با هیچ کس معامله نمی‌کنیم و از آرمان‌های خود سر سوزنی کوتاه نمی‌آییم. دشمنان باید بدانند که دشمن برای ما دشمن است و فرقی نمی‌کند چهار نفر تروریسم باشند، یا یک کشور.

موسوی بیان کرد: دشمنان انقلاب هر روز توطئه‌های جدیدی را علیه اسلام و انقلاب طراحی کرده و گاه با صراحت و پررویی و گاه تلویحی تلاش کرده‌اند به انقلاب لطمه وارد کنند، اما هر یک از این حوادث ملت ما را آبدیده‌تر و سربلندتر کرده و خواهد کرد.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: ابرقدرت‌ها در محاسبات خود ابرقدرت هستند، اما در محاسبات ما هیچ قدرتی بالاتر از خداوند نیست و از هیچ قدرت ظاهری واهمه نداریم.

این فرمانده ارشد نظامی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ثابت خواهد کرد که می‌توان پنجه در پنجه به اصطلاح خودشان ابرقدرت‌ها انداخته و این ملت سرانجام امریکای جهانخوار را در اریکه قدرت خود سرکوب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند و کوچک‌ترین نگرانی وجود ندارد، تاکید کرد: فرزندان ایران اسلامی با تمام قوا از مرزهای کشور حراست خواهند کرد، اما باید توجه داشت که تهدیدات دشمن همه‌جانبه بوده و فقط ابعاد نظامی را شامل نمی‌شود و ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و حتی زیست محیطی و... را شامل می‌شود که مقابله با آنها هوشیاری همه مردم را می‌طلبد.

 

ارسال نظر