به حرکت جدید کنگره امریکا پاسخ لازم را خواهیم داد

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۵۹

رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه در برابر حرکت جدید کنگره امریکا حتماً پاسخ لازم را خواهیم داد، از واشنگتن خواست با احترام به حقوق ملت ایران، از تجربه ۴۰ سال خصومت خود درس بگیرد.

به گزارش پاد روحانی دیروز در جلسه هیات دولت، با اشاره به خصومت‌های ادامه‌دار امریکا نسبت به ایران و ملت ایران، گفت: مردم ما با این خصومت‌ها آشنا بوده و به آن عادت داشته و راه مقابله‌ با این سیاست‌ها را نیز به خوبی می‌دانند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: ملت ایران می‌دانند که باید در برابر دشمنانشان به خوبی ایستادگی و مقاومت کنند چرا که طی این ۴۰ سال، همواره و هر روز با تحریم‌ها و فشارهای متنوع و اتهام‌های ناروا از سوی دستگاه‌های تبلیغاتی و سیاسیون امریکا، مواجه بوده‌اند.

روحانی با بیان اینکه دست و پای امریکایی‌ها بعد از توافق برجام در زمینه تحریم‌ مقداری بسته شده است، گفت: قبل از توافق برجام امریکایی‌ها به هر بهانه‌یی یک تحریم جدید علیه ملت ایران وضع می‌کردند و تلاش آنها براین بود تا این تحریم‌ها فرامرزی بوده و اروپا و کشورهای دیگر را هم تحت تاثیر قرار دهند و حتی این تحریم‌ها را به شورای امنیت برده و در سطح جهان عمومی کنند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مطمئناً در برابر حرکت جدید کنگره امریکا، عکس‌العمل متقابل نشان خواهد داد، گفت: در نخستین قدم مجلس شورای اسلامی در این زمینه قدم‌های خودش را برخواهد داشت و هر قدم دیگری هم لازم و مورد نیاز بدانیم برای تقویت و مصلحت کشورمان برداشته و بدون توجه به تحریم‌ها و سیاست‌های آنها به راه خودمان ادامه خواهیم داد.

 

ارسال نظر