روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۸۶

 خنثی‌‌سازی بیش از ۱۲۰ عملیات تروریستی در ایران؛ پاد| وزیر اطلاعات از خنثی‌‌سازی بیش از ۱۲۰ عملیات تروریستی در چند سال اخیر در کشور خبر داد. سیدمحمود علوی در مسجد امام‌علی(ع) شهرک کارشناسان اردبیل گفت: با نقش بر آب شدن تمام نقشه‌های شوم دشمنان، همه عاملان این ترور‌های ناموفق دستگیر شده یا به هلاکت رسیده‌اند. وزیر اطلاعات با بیان اینکه به فضل الهی امروز هیچ‌گونه ناامنی در هیچ نقطه از کشور وجود ندارد، اضافه کرد: سربازان گمنام امام‌زمان (عج) امروز چشم بینا و گوش شنوای ملت است و به هیچ قدرتی اجازه نفوذ در کشور و ایجاد خرابکاری نمی‌دهد.

 پرونده‌های انتخابات تا 2 ماه آینده جمع‌بندی می‌شود؛ ایرنا| دادستان کل کشور با بیان اینکه پرونده‌های انتخاباتی تا یکی، دو ماه آینده جمع‌بندی می‌شود، گفت: برای برخی در این پرونده قرار منع تعقیب و برای برخی هم کیفرخواست صادر شده است. منتظری دیرو در حاشیه بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب تهران (دادسرای کارکنان دولت و فرهنگ و رسانه) در جمع خبرنگاران افزود: پرونده مربوط به انتخابات آن‌طور که گزارش دادند تا یکی، دو ماه آینده جمع و جور می‌شود.

 مجلس از فرمانده نیروی انتظامی فارس شکایت می‌کند؛ تسنیم| سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه اظهارات فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نسبت به نمایندگان توهین‌آمیز است، گفت: کمیسیون قضایی به داد‌گاه نظامی شکایت می‌کند. حسن نوروزی با بیان اینکه نمایندگان طرح کاهش مجازات اعدام برای محکومان موادمخدر را بررسی و تصویب کرده‌اند، گفت: فرمانده نیروی انتظامی استان فارس خارج از حیطه وظایفش به حوزه قانون‌گذاری ورود کرده که نباید چنین مطالبی را عنوان می‌کرد. اخیرا در فضای مجازی فیلمی از فرمانده نیروی انتظامی فارس منتشر شده که حاوی توهین‌ به نمایندگان است که در همین راستا الهیار ملکشاهی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در تذکری خواستار رسیدگی به این موضوع شده است.

 توافق هسته‌ای کارش را خوب انجام داده است؛ ایلنا| سفیر فرانسه در امریکا در توییتر خود، توافق هسته‌یی را موفقیت‌آمیز خواند. «ژرار آرو» در توییتر خود نوشت: توافق هسته‌یی کارش را خوب انجام داده است. سفیر فرانسه در امریکا با بیان اینکه توافق هسته‌یی خوب کار می‌کند، مدعی شد تنها هدف توافق هسته‌یی ایجاد محدودیت و نظارت بر برنامه هسته‌یی ایران بود تا مطمئن شویم این برنامه صلح‌آمیز است.

 دیدار سیدحسن خمینی با علمای اهل تسنن

؛ جماران| شماری از علمای اهل سنت مقیم انگلستان که به همت مرکز اسلامی لندن به ایران آمده‌اند، دیروز با حضور در جماران با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی دیدار و گفت‌وگو کردند. یادگار امام در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به این دیدار نوشت: «وحدت امت اسلامى از مهم‌ترین نیازهاى این روزهاى ماست.»

 کاش اسیر مرزبندی‌های رایج نشویم

؛ فارس| وزیر بهداشت با اشاره به اینکه آرزوی قلبی این بوده که همه ما ایرانیان با هم و در کنار هم باشیم، گفت: ‌ای کاش هیچ‌گاه درگیر مرزبندی‌های جناحی که گاهی موجب بی‌اخلاقی هم می‌شود، نمی‌شدیم و ‌ای کاش دوباره به روزها و سال‌های اول انقلاب بازگردیم؛ روزهایی که همه‌ چیز رنگ اخلاص و جلوه‌یی خدایی داشت. وزیر بهداشت در کانال اختصاصی خود نوشت: چند روز پیش خبرنگاری از من پرسید: شما اصلاح‌طلب هستید یا اصولگرا یا طرفدار اعتدال؟ در پاسخ گفتم: هیچ کدام؛ من علاقه‌مندم همان جوان اوایل انقلاب باشم؛ زمانی که این جناح‌بندی‌ها و چپ و راست‌ها نبود و همه همدل و همزبان برای کشور عزیزمان ایران و تحقق آرزو‌های شهیدان صادقانه کار می‌کردیم.

 همکاری ایران و ترکیه برای برقراری امنیت

؛ ایرنا| قائم‌مقام وزیر کشور ترکیه با بیان اینکه ایران و ترکیه دو کشور دوست، برادر و همسایه و دارای تاریخ و فرهنگ مشترک هستند، گفت: همکاری و ارتباط دو کشور برای برقراری امنیت در منطقه اهمیت فوق‌العاده‌یی دارد. محترم اینجه در حاشیه امضای صورت‌جلسه نتیجه نخستین نشست کارگروه مشترک ترکیه و ایران در وزارت کشور اظهار کرد: وزارت کشور ایران و ترکیه طی دو روز نشست درباره موضوعاتی از قبیل مبارزه با تروریسم، مقابله با قاچاق و مهاجرت غیرقانونی، همکاری‌های امنیتی و سایر موضوعات که برای دو کشور اهمیت دارد، مذاکراتی انجام دادند و به توافق‌های لازم رسیدند.

 شایعه‌سازی درباره ورود مقام معظم رهبری در چینش کابینه ناجوانمردانه است؛ مهر| عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم، با بیان اینکه شایعه‌سازی درباره دخالت رهبری در چینش کابینه و بستن کابینه با نظر ایشان ناجوانمردانه است، گفت: می‌خواهند مجلس را خلع ید کنند. سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به تلاش برخی جریان‌های سیاسی برای القای این مساله که کابینه آینده با نظر رهبر معظم انقلاب تعیین و به مجلس معرفی می‌شود، اظهار کرد: در طول سالیان زعامت مقام معظم رهبری تاکنون، ایشان با شیوه و روش خاص خودشان، دخالت و ورودی در عزل و نصب وزرا نداشته‌اند و اگر توصیه‌یی هم کرده‌اند درخصوص درنظر گرفتن شاخص‌ها و معیارها بوده است.

 رایزنی لاریجانی و رییس سازمان اطلاعات خارجی روسیه؛ خانه‌ملت| علی لاریجانی رییس مجلس دهم دیروز با سرگئی ناریشکین رییس سازمان اطلاعات خارجی و رییس سابق دومای روسیه دیدار و در خصوص آخرین وضعیت بحران‌های منطقه گفت‌وگو و رایزنی کرد. در این دیدار طرفین در خصوص همکاری‌های امنیتی در منطقه، تبادل اطلاعات و آخرین وضعیت بحران‌های منطقه بحث و گفت‌وگو کردند.

 

 

ارسال نظر