تاکید بر اجماع و تفاهم در موضوع توسعه اقتصادی

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۸۴
تاکید بر اجماع و تفاهم در موضوع توسعه اقتصادی

دولتمردان در آخرین روزهای عمر کابینه یازدهم و در شرایطی که دولت دوازدهم به‌زودی سکان هدایت امور جاری کشور را به دست می‌گیرد، تلاش می‌کنند تا با تمرکز روی موضوعات اساسی اقتصادی و معیشتی، گروه‌ها و جریانات سیاسی را متوجه نقاط مشترک و منافع ملی برای رسیدن به توسعه پایدار کنند.

معاون اول رییس‌جمهوری نیز بر اساس این دستورالعمل منطقی، با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی نمی‌تواند منجر به اختلافاتی شود که در راستای رسیدن به توسعه مانع ایجاد کند، می‌گوید: اجماع، وحدت و تفاهم پیرامون منافع ملی کشور امروز یک ضرورت جدی است و همه برای رسیدن به آن باید تلاش کنند. به گزارش پاد، اسحاق جهانگیری دیروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای دولت استانداری با بیان اینکه امروز شرایط خوبی در کشور حاکم شده است، آن را در نتیجه اتخاذ سیاست‌های درست دانست و افزود: دولت یازدهم توانست با منطق و گفت‌وگو ایران دوستی را در دنیا جایگزین ایران‌هراسی کند و مانند سال‌های گذشته دیگر اظهارات مقام‌های امریکایی در زمینه ایران در دنیا خریداری ندارد.

معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه غیر از چند کشور محدود که ما آنها را به حساب نمی‌آوریم سایر کشورها روابط خوبی با ایران دارند، گفت: ایران با همسایه‌ها نیز با منطق رفتار می‌کند.

جهانگیری با بازخوانی مسیری که دولت یازدهم طی 4سال گذشته پیموده است تاکید کرد که دولت دوازدهم در چهار سال فعالیت پیش روی خود منطقه را به سمت آرامش و صلح پیش می‌برد و دولت برای رسیدن به این مهم تلاش خواهد کرد. او با بیان اینکه امروز کسانی که دنبال تهدید ایران و راه انداختن ایران هراسی در دنیا شده بودند، خود منزوی شده‌اند گفت: این کشورها با حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری منطقه را بحرانی کردند و مشکلات فراوانی را برای مردم عراق و سوریه درست کردند.

 حاکم شدن ثبات در اقتصاد کشور

معاون اول رییس‌جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ثبات خوبی امروز در اقتصاد کشور حاکم شده است، گفت: اقتصاد ایران اکنون روی ریل توسعه قرار گرفته و مردم و بخش خصوصی در کشور به آینده امیدوارند.

وی اظهار کرد که مردم به این اطمینان رسیده‌اند که در فضای کنونی اقتصاد کشور می‌توان سرمایه‌گذاری کرد و شرایط برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است. جهانگیری از بیکاری به عنوان یکی از چالش‌های مهم کشور نام برد و افزود: برای برون رفت از این چالش باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم که کاری بسیار سخت و پیچیده است و در سطح دنیا تنها چند کشور محدود توان ایجاد 500هزار شغل در سال را دارند. او با بیان اینکه بودجه دولت کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌دهد، افزود: نظام اداری در ایران محدود‌کننده توسعه کشور شده است و بیشتر اعتبارات صرف هزینه‌های جاری تشکیلات اداری می‌شود. او با اشاره به اینکه امروز بسترهای توسعه در کشور فراهم است، گفت: فرصت‌های توسعه در تمام بخش‌ها در ایران وجود دارد و کشور ما از لحاظ منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی وضعیت ممتازی دارد که باید از این موقعیت در راستای توسعه و پیشرفت کشور بهره‌مند شویم.

معاون اول رییس‌جمهوری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد کشور شود، گفت: دولت دوازدهم به مقوله اقتصاد همچنان توجه جدی دارد و اقتصاد مقاومتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهد.

جهانگیری همچنین افزود: مدیریت کارآمد و توانمند ابزار پیش برنده کارها است و این موضوع در دستور کار دولت دوازدهم قرار خواهد گرفت.

وی حلقه مفقوده توسعه‌نیافتگی ایران به نسبت کشورهای هم سطح خود را سیاست‌گذاری نکردن صحیح دانست و گفت: ثبات سیاست‌گذاری و سیاست‌گذاری صحیح 2 موضوع بسیار مهم در مقوله توسعه است. او با اشاره به اینکه در دولت یازدهم به اقتصاد و مسائل خارجی بیشتر توجه شد، گفت: در دولت دوازدهم به مسائل آموزشی، استفاده از نظرات نخبگان در مقوله آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و جامعه فرهنگی، هنری و علمی به صورت ویژه‌تر می‌پردازیم.

معاون اول رییس‌جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حق خانم‌ها در مناصب مدیریتی در کشور لحاظ نمی‌شود، گفت: یکی از شروط دکتر روحانی که از وزرای دولت دوازدهم خواهند گرفت استفاده از بانوان در زیرمجموعه وزارتخانه‌ها است.

او با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه سهم بانوان در مدیریت در کشور باید 30درصد افزایش یابد، گفت: دستگاه‌های اجرایی برای سپردن مناصب مدیریتی به بانوان نباید تبعیض قائل شوند.

 

 

ارسال نظر