چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۰۶

غصب سرزمین فلسطین درد مشترک همه امت اسلامی است

02-3رییس مجلس شورای اسلامی، غصب سرزمین فلسطین و قدس شریف را درد مشترک همه امت اسلامی دانست و گفت: جهان اسلام با حساسیت و نگرانی زائدالوصفی تحولات فلسطین را دنبال می‌کند. به گزارش ایرنا در بخشی از بیانیه علی لاریجانی در محکومیت جنایات رژیم‌صهیونیستی آمده است: حوادث تاسف‌بار روزهای اخیر در مسجدالاقصی و اقدامات خشونت‌بار صهیونیست‌ها که منجر به شهادت چهار شهروند فلسطینی و زخمی شدن بیش از 400 نفر از صاحبان اصلی سرزمین فلسطین شد، قلب هر انسان آزاده‌یی را می‌فشرد. وی افزود: این وقایع دردناک که در راستای یهودی‌سازی کامل قدس شریف و تسلط رژیم‌صهیونیستی بر قدس شرقی است، بار دیگر خوی غیرانسانی این رژیم اشغالگر را برای جهانیان نمایان کرد. رییس مجلس شورای اسلامی در این بیانیه خاطرنشان کرد: واکنش گسترده و قابل انتظار ملت‌های مسلمان و ابراز انزجار و تنفر از اقدامات بی‌شرمانه رژیم‌صهیونیستی در ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی بار دیگر نشان داد که غصب سرزمین فلسطین و قدس شریف درد مشترک همه امت اسلامی است. وی در این بیانیه اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن ارج نهادن بر تلاش مشروع ملت فلسطین برای رهایی سرزمین خود از اشغال بر مسوولیت مشترک همه پارلمان‌ها به ویژه پارلمان کشورهای اسلامی و همچنین نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از اقدامات ضد بشری رژیم اشغالگر قدس تاکید می‌کند.

 

روابط ایران با عراق به سایر کشورها ربطی ندارد

02-4سخنگوی وزارت امور خارجه درباره دیدارهای مقام‌های عراقی با همتایان ایرانی خود و اینکه آیا ممکن است نقش مستشاری ایران در عراق کمرنگ شود، اظهار کرد: روابط دو کشور همسایه دیرینه است و تهران و بغداد از ظرفیت‌های گسترده‌یی در زمینه مسائل دوجانبه، مسائل منطقه‌یی برخوردار هستند. بنابراین روابط ایران با عراق به سایر کشورها ارتباطی ندارد و دیگران نه می‌توانند و نه حق دخالت را در چگونگی همکاری این کشور با همسایگان خود دارند. به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی در نشست خبری خود در خصوص رویکرد امریکایی‌ها در قبال برجام اظهار کرد: برجام یک تفاهم چندجانبه است و دوجانبه نیست و در تماس‌هایی که با کشورهای اروپایی درباره آن داشته‌ایم آنها متعهد به برجام هستند و این توافق با استحکام لازم پیش می‌رود، ضمن اینکه اروپایی‌ها با رفتار امریکایی‌ها چندان موافق نیستند. وی تاکید کرد: در کمیسیون مشترک برجام به‌طور مفصل و دقیق کم‌کاری‌ها و عهدشکنی‌های صورت گرفته از سوی امریکا را مطرح کردیم و مواضع اعضا را شنیدیم که همه پایبندی خود را به برجام اذعان داشته و تاکید کردند که غالبا به تفاهم پایبند خواهند ماند. قاسمی گفت: اینکه امریکایی‌ها در آینده چه رفتاری داشته باشند، بحث دیگری است زیرا نقض برجام بحث پیچیده‌یی است که شورای عالی نظارت بر اجرای برجام بعد از دریافت گزارش وزارت امور خارجه درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند.

 

امریکا فورا شهروندان ایرانی در بند را آزاد کند

02-5رییس دستگاه قضا به اظهارات اخیر مقامات امریکایی واکنش نشان داد و خطاب به آنان گفت: به امریکایی‌ها می‌گوییم، فورا شهروندان ایرانی در بند زندان‌هایشان را آزاد کنند، نگهداشتن آنان در زندان خلاف مقررات بین‌المللی است. به گزارش «تعادل» و به نقل از تسنیم، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه عالی مسوولان قضایی به بیانیه روز گذشته کاخ سفید و رییس‌جمهور امریکا اشاره کرد و افزود: 40 سال است که امریکایی‌ها حقوق مردم ما را پایمال می‌کنند. او گفت: به اموال عمومی مردم ما به بهانه‌های واهی دست‌اندازی کرده‌اید، یک کسی در لبنان مورد تعرض قرار می‌گیرد یا یک انفجاری در لبنان رخ می‌دهد، این را به نظام جمهوری اسلامی وصل و اموال جمهوری اسلامی ایران را توقیف می‌کنید که این دزدی آشکار است. رییس قوه‌قضاییه افزود: امریکایی‌ها مثل همیشه احساس قلدری می‌کنند و می‌خواهند با این روش‌ها به مردم کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران ظلم کنند. او گفت: ما در اینجا به آنها می‌گوییم شما فورا شهروندان ایرانی در بند در زندان‌های امریکا را آزاد کنید که این کار خلاف مقررات بین‌المللی است که آنها را به اتهامات واهی در زندان نگه‌ داشته‌اید. آملی‌لاریجانی افزود: همچنین اموال ایران را خلاف موازین و به‌صورت یک راهزنی و دزدی آشکار توقیف کرده‌اید و آن را آزاد کنید و حقوق ملت ما را به خودشان برگردانید، کشور ما باید به اموال خودش دسترسی داشته باشد و این کار باید سریعا انجام شود.

 

9 بازارچه مرزی در داخل مرزهای مجاز ادغام می‌شوند

02-6مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه پیشنهاد مشترک حذف بازارچه‌های غیرفعال و غیرضرور یا ادغام بازارچه‌ها در گمرکات در هیات وزیران به تصویب رسیده است، گفت: بر اساس این مصوبه عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت‌ها در بازارچه مرزی تیله‌کوه و چیلات توسط استانداری‌های کرمانشاه و ایلام شروع و 9 بازارچه مرزی در داخل مرزهای مجاز ادغام می‌شوند. به گزارش «تعادل» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مجید آقابابایی با بیان اینکه در راستای ساماندهی و بهبود فعالیت‌ها و مبادلات بازرگانی و تجاری و ارتقای کیفی و کمی عملکردی بازارچه‌های مرزی با همکاری مشترک وزارت کشور، گمرک ایران، وزارت صنعت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیشنهاد مشترک حذف بازارچه‌های غیرفعال و غیرضرور یا ادغام بازارچه‌ها در گمرکات تهیه و جهت سیر مراحل تصویب قانونی به دولت منعکس شد، اظهار داشت: پس از سیر مراحل بررسی در کمیته‌های تخصصی ذی‌ربط در دفتر هیات دولت در نهایت در جلسه 14تیرماه 1396 هیات وزیران مطرح و به تصویب رسید. او ادامه داد: مطابق این مصوبه ضمن تبیین کردن وضعیت بازارچه‌های مشترک مرزی در استان‌ها مربوطه، بازارچه مرزی تیله‌کوه درشهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه و بازارچه مرزی چیلات در شهرستان دهلران در استان ایلام مصوب شد که عملیات اجرایی برای ایجاد زیرساخت‌ها توسط استانداری‌های ذی‌ربط به زودی شروع خواهد شد.

 

ارسال نظر