روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۳۲

 فلسطین مظلوم همچنان مساله اول جهان اسلام است؛ ایسنا| بهرام قاسمی، سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه کشورمان تداوم اقدامات تجاوزکارانه و سرکوب وحشیانه مردم مظلوم فلسطین در قدس اشغالی را که به بهانه ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی برای ادای فریضه نماز را به‌شدت محکوم و افکارعمومی، رسانه‌ها و همه آزاداندیشان و ملت‌ها و دولت‌های جهان را به حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با تجاوزات و اقدامات ضدانسانی ِصهیونیست‌های غاصب دعوت کرد.

 ایران به هیچ‌وجه زیر بار مذاکره مجدد پیرامون برجام نمی‌رود؛ ایرنا| علاء‌الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امریکا باید برجام را به‌طور کامل عمل کند گفت: ایران به هیچ‌وجه زیر بار مذاکره مجدد پیرامون برجام نمی‌رود. وی همچنین اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران مبنی‌بر اینکه برجام یک توافق دوجانبه نیست که بتوان از آن خروج کرد یا درباره آن مذاکره مجدد انجام داد را حرفی کاملا منطقی دانست. بروجردی گفت: وقتی پس از ماه‌ها مذاکره سندی به امضای همه طرف‌های مذاکره‌کننده می‌رسد و شورای امنیت سازمان ملل نیز در این زمینه ضمن صدور قطعنامه‌یی آن را تایید می‌کند، هیچ مفهومی ندارد که در این زمینه دوباره مذاکره‌یی صورت پذیرد.

 نباید میان دادگستری و جامعه وکلا، شکاف باشد؛ مهر| غلامحسین اسماعیلی رییس دادگستری استان تهران در نشست مشترک با رییس و اعضای هیات‌مدیره کانون وکلای مرکز با بیان اینکه اشخاصی که در کانون وکلا، کارشناسان و پزشکی قانونی فعالیت می‌کنند، لازم است با دادگستری همکاری داشته باشند تاکید کرد که هیچگونه شکافی در میان ما نباید باشد، دادگستری و جامعه وکلا، هر دو تکلیف و وظیفه احقاق حق را برعهده دارند. وی افزود: اشخاصی که در کانون وکلا، کارشناسان و پزشکی قانونی فعالیت می‌کنند، لازم است با دادگستری نهایت همکاری را در زمینه احقاق حقوق مردم داشته باشند.

 اعلام‌نظر هیات منصفه مطبوعات درباره روزنامه «ایران»؛ ایسنا| علی‌اکبر کساییان دبیر هیات منصفه مطبوعات گفت: جلسه رسیدگی به پرونده‌های روزنامه «ایران» و مجله «قاصدک شهر» صبح روزگذشته در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. وی افزود: دراین جلسه به اتهامات مدیرمسوول روزنامه «ایران» با عناوین اتهامی نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی و استفاده از امکانات دولتی در جهت تبلیغات انتخاباتی به نفع یکی از نامزدها رسیدگی شد.

 مشکلی با دولت‌ها نداریم؛ مهر| فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه هدف این قرارگاه سود مالی نیست، اعلام کرد که امنیت و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی اولویت سپاه است. ضمن اینکه به این اشاره کرد که قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) مشکلی با دولت‌ها ندارد. سردار عبادالله عبداللهی در رابطه با آخرین تحولات و برنامه‌های این قرارگاه گفت: هدف قرارگاه خاتم(ص) سود مالی نیست بلکه هدف اصلی خدمت به ایران، عمران و آبادانی کشور و ایجاد اشتغال پایدار است؛ تحکیم پایه‌های کشور در مقابل تحریم‌ها مساله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 واکنش مسکو به طرح تحریم‌های امریکا علیه روسیه، ایران و کره شمالی؛ تسنیم| سخنگوی کاخ کرملین نسبت به طرح جدید امریکا برای اعمال تحریم‌های اقتصادی و تجاری علیه روسیه، ایران و کره شمالی واکنش نشان داده است. دیمیتری پسکوف در مصاحبه‌یی تاکید کرد: مسکو طرح امریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را یک اقدام منفی در نظر می‌گیرد. براساس این گزارش او در پاسخ به این سوال که کرملین چه ارزیابی نسبت به طرح تحریم‌های امریکا دارد، تصریح کرد: ارزیابی کاملا منفی.

 توییت جدید حسام‌الدین آشنا؛ تعادل| مشاور رییس‌جمهور در امور فرهنگی در جدید‌ترین توییت خود از پیمانکارانی که قبل از کارفرما پروژه افتتاح می‌کنند، انتقاد کرد. حسام‌الدین آشنا در جدید‌ترین توییت خود نوشت: امان از پیمانکارانی که قبل از کارفرما پروژه را افتتاح می‌کنند، خودسرانه برای کارفرما صورتحساب صادر می‌کنند و طلبکارانه بر مالک منت می‌گذارند.

 دلایل عدم حضورم در کابینه را به رییس‌جمهور گفته‌ام؛ ایسنا| فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره حضورش در کابینه دوازدهم افزود: به آقای روحانی دلایلم را گفته‌ام که به چه علت در کابینه دوازدهم حضور نخواهم داشت. او درباره استخدام نیروهای قراردادی که بیش از 15سال سابقه دارند گفت: قبلا بارها اعلام کرده‌ایم که استخدام از طریق آزمون استخدامی انجام می‌شود، زیرا نیروی انسانی برای ما اهمیت دارد و افراد باید از طریق آزمون استخدامی و اخذ صلاحیت‌های لازم وارد نظام تعلیم و تربیت شوند.

 دستگاه‌ها باید مسوولیت‌پذیر و در برابر شهروندان پاسخگو باشند؛ ایرنا| دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه رضایتمندی مردم و مسوولیت‌پذیری دستگاه‌ها در حوزه حقوق شهروندی را بررسی می‌کنیم، تاکید کرد: دستگاه‌ها باید مسوولیت‌پذیر و در برابر شهروندان پاسخگو باشند. الهام امین‌زاده دیروز در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان هرمزگان اظهار داشت: نیاز است سازوکار مناسبی برای حقوق شهروندی در استان‌ها ایجاد تا از موازی‌کاری جلوگیری شود که در تلاش برای رفع این مشکل در دولت دوازدهم هستیم. او تصریح کرد: بحث جدیدی در نظام اداری کشور ایجاد شده که هر کارمندی در حق شهروندان تبعیض قائل شود در هیات رسیدگی به تخلفات اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر