روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۵۰

 اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره حجم قاچاق سالانه کالا؛ تسنیم| وزارت اطلاعات اطلاعیه‌یی درخصوص آمار مربوط به حجم قاچاق سالانه کالا در کشور منتشر کرد. به دنبال انتشار برخی اظهارنظرها و اخبار در رسانه‌های گروهی مبنی بر تفاوت دیدگاه وزارت اطلاعات با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره برآورد حجم قاچاق سالانه کالا در کشور بدین وسیله اعلام می‌دارد که وفق ماده 3 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت اطلاعات یکی از اعضای اصلی ستاد و عضو فعال کارگروه‌های مختلف تشکیل شده ذیل ماده 4 قانون مزبور ازجمله کارگروه برآورد حجم قاچاق است و در فرآیند جمع‌آوری اطلاعات پایه و برآورد حجم قاچاق سالانه کشور، وفق دستورالعمل اجرایی ماده 16 قانون مزبور، حضور موثر داشته و در این ارتباط نظری متفاوت از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ندارد.

 مشکل صدور ویزا برای تیم دیپلماتیک ایرانی در حال حل شدن است؛ ایسنا| سیدحسن حسینی‌شاهرودی، سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: آنچه که رییس سازمان حج به نقل از وزیر حج عربستان سعودی اعلام کردند، این بود که به دلیل سطح پایین روابط کنسولی و تعطیلی سفارت‌خانه‌ها و حجم بالای کاری، روند صدور ویزا برای هیات کنسولی به تاخیر افتاده و این موضوع درحال حل شدن است. وی خاطرنشان کرد: روند صدور ویزا برای حجاج درحال انجام است و طبق برنامه زمان‌بندی شده، حجاج به سرزمین عربستان اعزام خواهند شد و تیم تدارکات و سایر بخش‌های اداری سازمان حج و زیارت نیز براساس برنامه‌ریزی قبلی سوم مرداد ماه به عربستان خواهند رفت.

 دیدارهای مستمر خاتمی و روحانی در یک ماه اخیر؛ ایلنا| محسن مهرعلیزاده، معاون رییس دولت اصلاحات گفت: در فاصله یک ماه و نیم گذشته پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و مشخص شدن نتایج آن، آقای روحانی با آقای خاتمی دیدارهایی داشته است. وی همچنین تاکید کرد: معتقد هستم که دولت دوازدهم باید دولتی کارآمد باشد و با توجه به اینکه نیروهای کارآمدی در جریان اصلاحات حضور دارند، این انتظار وجود دارد که دولت هم از این نیروها استفاده کند.

 دیدار اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با رییس‌جمهوری؛ ایرنا| محسن بیگلری، عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اعضای این فراکسیون با رییس‌جمهوری تاکید کرد: این دیدار در فضایی بسیار صمیمانه و خوب برگزار شد و اعضا نظرات خود را درباره کابینه دوازدهم به رییس‌جمهوری انتقال دادند. وی افزود: در این دیدار بیش از یک ساعت اعضای این فراکسیون از دغدغه‌ها و موضوعات مورد نظر خود سخن گفتند و رییس‌جمهوری نیز 40دقیقه سخنرانی کردند. نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این جلسه رییس‌جمهوری بیان کرد که نصف کابینه کنونی باقی می‌ماند و تقریبا نصف کابینه تغییر می‌کند.

 ما نه در صف ایران و نه کشورهای عربی هستیم؛ خبرآنلاین| نوری مالکی، معاون رییس‌جمهور عراق در گفت‌وگو با اسپوتنیک عربی گفت: ما نه می‌خواهیم در صف ایران قرار‌ گیریم و نه در صف کشورهای عربی بلکه خواهان دوستی با همه آنها هستیم. وی افزود: ما نه می‌خواهیم در محور ایران قرار‌ گیریم و نه در محور کشورهای عربی، ما می‌خواهیم که ایران دوست ما باشد و کشورهای عربی نیز دوستمان باشند، ما می‌خواهیم مشکلاتمان را حل کنیم و سرزمین‌مان را پاک‌سازی کنیم و تروریسم و تفکرات افراطی را نابود کنیم.

 روزهای سه‌شنبه به سوال از وزرا اختصاص یافته است؛ خانه‌ملت| بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درخصوص درخواست 80 نماینده برای تعیین یک روز کاری مجلس جهت سوال از وزرا اظهار کرد: درحال حاضر یک روز از صحن را به سوال از وزرا اختصاص داده‌ایم و روزهای سه‌شنبه به سوال از وزرا اختصاص یافته است. وی با بیان اینکه اگر یک روز را به طور کامل به وزرا اختصاص دهیم، سختی‌های خاص خود را به دنبال دارد، بیان کرد: بسیاری از طرح‌ها و لوایح، مدت‌ها در نوبت می‌مانند و بعضا تا 8 ماه در نوبت ‎مانده‌اند.

 ساماندهی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و رونق تولید؛ ایسنا| معاون حقوقی رییس‌جمهور تصریح کرد: فکر منتخب مردم در آستانه تشکیل دولت دوازدهم معطوف به سازماندهی و تشکیل کابینه‌یی قوی، ادامه راه پیروزی‌های گذشته، ساماندهی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و رونق تولید و کار در کشور است، همه به ایشان و دولت کمک کنند و پرونده رقابت‌های انتخاباتی را ببندند.

مجید انصاری در دیدار فرمانداران استان تهران اظهار کرد: اینکه وضع رای آقای دکتر روحانی در تهران نسبت به کل کشور ممتاز بود صرفا به خاطر یک هفته تبلیغات انتخابات نبود بلکه این نتیجه حاصل فرآیند مجموعه فعالیت‌هایی بود که در طول 4سال دوستان در دولت یازدهم انجام دادند و بنده به سهم خودم از این زحمات تشکر می‌کنم.

 وزیر دفاع عراق با شمخانی دیدار می‌کند؛ پاد| سرلشکر عرفان محمود عبدالغفور عبدالله الحیالی، وزیر دفاع عراق و هیات همراه در سفر به تهران با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه و روابط دفاعی میان دو کشور گفت‌وگو می‌کنند. این دیدار برای تحکیم و توسعه مناسبات دفاعی میان دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود. همکاری‌های دوجانبه در مقابله با تهدیدات امنیتی ناشی از تروریسم تکفیری همچنین زمینه‌های توسعه همکاری با کشور عراق پس ازشکست داعش ازجمله موضوعاتی است که در این گفت‌وگو بررسی خواهد شد.

 متولی امور حج سازمان حج و زیارت است؛ مهر| معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه این وزارتخانه متولی امور حج نیست و این وظیفه برعهده سازمان حج و زیارت است، گفت: امیدواریم فرآیند همکاری‌ها ادامه داشته باشد. حسن قشقاوی در پاسخ به این سوال که وزارت خارجه تا چه میزان از پایبندی عربستان به توافقات صورت گرفته برای انجام امور کنسولی حج ۹۶ و حفظ حقوق زائران اطمینان دارد، اظهار کرد: تاکنون ما جواب منفی از طرف مقابل نگرفته‌ایم و روند همکاری‌ها در چارچوب کار حج به صورت مثبت پیش می‌رود.

 

ارسال نظر