چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۴۹

توجه به محرومان در کنار انجام کارهای زیربنایی

02-3معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت تدبیر و امید در کنار انجام کارهای عمرانی و زیربنایی، به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیز بی‌تفاوت و بی‌توجه نیست و نمی‌توانیم منتظر بمانیم توسعه ایجاد و بعد از آن، به محرومان رسیدگی شود. به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت دیروز در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در رشت، از پرداخت یکصد هزار میلیارد ریال مطالبات و اعتبارات مربوط به طرح‌های عمرانی خبر داد و افزود: از چهارشنبه هفته گذشته، پرداخت مطالبات و اعتبارات طرح‌های عمرانی آغاز شده است. او ادامه داد: از این میزان پرداختی، حدود 15هزار میلیارد ریال به‌صورت نقد و 85 هزار میلیارد ریال به‌صورت اسناد در حال پرداخت هستیم. معاون رییس‌جمهوری افزود: بخشی از این مبلغ، پرداخت شده و بخش دیگری از آن، طی روزهای آینده پرداخت می‌شود. او با بیان اینکه خود را متعهد به انجام تعهدات وعده داده شده می‌دانیم، گفت: در همین راستا برای اجرا و تکمیل پروژه‌های زیربنایی گیلان، 18هزار میلیارد ریال برای استان پرداخت شده که در مورد برخی طرح‌ها، بیش از میزان مصوب نیز پرداخت کرده‌ایم. به گفته نوبخت، به‌عنوان مثال برای راه‌آهن رشت- قزوین، 5 هزار میلیارد ریال بیش از میزان مصوب پرداخت کرده‌ایم.

 

محیط‌زیست به بهانه توسعه تخریب نشود

02-4

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه نباید به بهانه توسعه محیط‌زیست تخریب شود، گفت: لازم است ارائه پیوست محیط‌زیستی برای تمام طرح‌ها و پروژه‌ها جدی گرفته شود. به گزارش ایرنا، علی‌اصغر احمدی دیروز در همایش ملی منتخبان شوراهای شهر، اظهار کرد: گاهی دیده می‌شود برخی با اعمال فشارهای محلی به‌دنبال اجرای پروژه‌یی هستند که هیچ‌گونه ضرورت، توجیه و نفعی برای آن منطقه ندارد شاید فقط به‌دلیل چشم و هم‌چشمی می‌خواهند این کار انجام شود؛ شوراهای شهر باید مانع انجام چنین کارهایی شوند. او افزود: البته درخواست من از سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز این است که تحت عنوان حفظ محیط‌زیست کارها را متوقف نکند، بلکه تاکید شود تمام طرح‌ها و پروژه‌ها استانداردها را رعایت کنند. معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: موضوعاتی مانند امروزه پسماند به‌ویژه در شهرهای شمالی کشور به معضلی بزرگ تبدیل شده است و حال سوال اینجاست که چگونه باید مدیریت شوند؛ شوراهای شهر باید در این زمینه با جدیت ورود کنند و برنامه داشته باشند. او گفت: ایران کشوری خشک و نیمه خشک است که در سال‌های اخیر به علت کاهش بارندگی، مدیریت نادرست منابع آب، برداشت‌های بی‌رویه منابع آبی زیرزمینی، استفاده نادرست از سم و کودهای شیمیایی، منابع آبی کشور به خطر افتاده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

تلاش مخالفان برای ایجاد تقابل میان همفکران روحانی

02-5نایب‌رییس مجلس دهم با تاکید بر لزوم تشکیل کابینه‌یی متعامل، همفکر و بر پایه خواست‌های مردم، خواستار پیگیری تمام خواسته‌های مردم ازسوی روحانی شد و با بیان اینکه دولت باید تا حد امکان برای تحقق مطالبه معرفی وزرای زن تلاش کند، گفت: رسانه‌هایی که نمی‌خواهند دولت موفق شود، جوی ایجاد می‌کنند که رییس‌جمهوری تا حد ممکن به سمت کسانی که همفکر و متعامل هستند، نرود. به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان با اشاره به نزدیک بودن زمان تشکیل کابینه دوازدهم و انتشار شایعاتی در این رابطه درمورد عدم تحقق برخی خواسته‌ها و مطالبات یا منتفی شدن عدم حضور زنان در کابینه اعلام کرد: به هر حال توقعات و درخواست‌ها بسیار است و به ‌لحاظ مدیریتی طبیعتا اگر خود را به‌جای رییس‌جمهوری بگذاریم و بخواهد به تمام درخواست‌ها جامه عمل بپوشاند، ممکن نخواهد بود. او گفت: فراکسیون‌های سیاسی مجلس، مجامع شهرستانی، گروه‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی درخواست‌هایی را مطرح کرده و می‌کنند و طبیعتا پاسخگویی به تمام این مطالبات به‌ لحاظ اجرایی بسیار دشوار خواهد بود. نماینده تبریز تاکید کرد: باتوجه به اینکه در تمام کشور‌ها و نظام‌های سیاسی دنیا جناح پیروز در انتخابات نسبت به تشکیل کابینه اقدام می‌کند، چرا در کشور ما برخی جریان‌ها اصلاح‌طلبان را متهم به سهم‌خواهی کرده و حتی صداوسیما نیز این مساله را به عنوان رفتاری ناپسند جلوه می‌دهد.

 

خواهان آزادی ایرانیان تازه دستگیر شده‌ایم

02-6سید عباس عراقچی با اشاره به دیدار دو جانبه هیات ایرانی با هیات امریکایی در حاشیه برگزاری هشتمین نشست کمیسیون برجام در وین اظهار کرد: اخیرا تعداد جدیدی از ایرانیان در کشورهای مختلف به درخواست امریکا به جرم واهی دور زدن تحریم‌ها دستگیر شده‌اند که در این جلسه ما اعتراض خود را نسبت به این موضوع مطرح کرده و خواهان آزادی آنها شدیم. به گزارش ایسنا، این عضو ارشد هیات مذاکره‌کننده کشورمان با اشاره به برگزاری هشتمین نشست کمیسیون برجام، اظهار کرد: در این جلسه که در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 برگزار شد، به ابعاد موضوع هسته‌یی در اجرای برجام و همچنین بحث تحریم‌ها پرداخته شد. درخصوص مباحث مربوط به هسته‌یی در اجرای برجام بحث‌هایی صورت گرفت و گزارشی از پیشرفت‌هایی که حاصل شده ارائه شد، از جمله در حوزه مدرن کردن رآکتور اراک آخرین تحولات صورت گرفته در این زمینه مطرح شد. او ادامه داد: در این جلسه درمورد همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌یی ایران با گروه 1+5 بحث و گفت‌وگو شد. همچنین گزارش آژانس درمورد پایبندی ایران به تعهداتش در برجام مورد توجه قرار گرفت و هیات‌های شرکت‌کننده از همکاری کامل ایران با آژانس درخصوص اجرای برجام تشکر و قدردانی کردند. معاون وزیر خارجه گفت: موارد نقض تعهدات از سوی طرف مقابل به‌خصوص امریکایی‌ها را در این جلسه به صورت یک به یک شرح دادیم.

 

ارسال نظر