روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۷۷

 فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با روحانی دیدار می‌کنند؛ مهر| حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت که اعضای کمیته تعامل این فراکسیون هفته آینده با رییس‌جمهور دیدار می‌کنند. وی اظهار کرد: اعضای کمیته ۱۵ نفره فراکسیون نمایندگان ولایی برای گفت‌وگو با دولت درباره کابینه دوازدهم، یک‌شنبه یکم مرداد در محل نهاد ریاست‌جمهوری با آقای روحانی دیدار خواهند کرد.

 اتهام بی‌اساس کویت به تهران به دور از رفتار حکیمانه است؛ ایسنا| حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد که تهران و کویت در دوستی و برادری خواهند ماند. وی در توییتر نوشت: اتهام بی‌اساس کویت به تهران و کاهش عدد دیپلمات‌های ایرانی، به دور از رفتار حکیمانه امیر کویت است. تهران و کویت در دوستی و برادری خواهند ماند.

 به فردی که تحت فشار در لیست کابینه بیاید، رای نخواهیم داد؛ ایلنا| غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نایب‌رییس فراکسیون مستقلین اعلام کرد که به افراد تحمیلی در لیست کابینه رای نخواهند داد. وی در آستانه معرفی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم به مجلس در توییتر خود نوشت: هر فردی که اسمش تحمیلی و تحت فشار در لیست کابینه بیاید در مجلس به او رای نخواهیم داد! به چه زبانی بگوییم: روحانی تنها نیست!

 درگیری نیروهای سپاه با تروریست‌ها در شمال‌غرب کشور؛ فارس| قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه با صدور اطلاعیه‌یی از انهدام یک تیم تروریستی در شمال‌غرب کشور توسط این قرارگاه خبر داد. روابط‌عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: پنج‌شنبه شب تعدادی از تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه که در منطقه صفر مرزی شمال غرب کشور قصد انجام اقدامات تروریستی داشتند با هوشیاری و قاطعیت رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه مواجه شدند و در یک درگیری سنگین ناکام ماندند. این اطلاعیه می‌افزاید: ‌در این درگیری سه نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند، چهار نفر زخمی و یک نفر از تروریست‌ها نیز دستگیر شد و مابقی آنها به آن سوی مرز فرار کردند.

 اعلام نگرانی جهانگیری از استعفای امام جمعه کرمان ؛ تعادل| معاون اول رییس‌جمهوری در حساب توییتری خود نوشت: آیت‌الله جعفری نماد روحانیت روشن ضمیر و معتدل است که استعفایش نگرانم کرد. اسحاق جهانگیری در ادامه با انتشار عکسی از آیت‌الله جعفری نوشت: آیت‌الله جعفری یار دیرین امام(ره) و انقلاب و امام جمعه باسابقه کرمان، نماد روحانیت روشن ضمیر، آگاه، خوشنام و معتدل است که خبر استعفایش نگرانم کرد. به‌تازگی خبر کناره‌گیری امام جمعه کرمان در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

 دستگیری 72 متجاوز مرزی توسط مرزداران هنگ تایباد ؛ تسنیم| فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از دستگیری ۷۲ متجاوز مرزی توسط مرزداران هنگ تایباد در یک هفته خبر داد. سردار ماشاء‌الله جان‌نثار اظهار داشت: در یک هفته گذشته مرزداران هنگ تایباد با هوشیاری‌شان توانستند با انجام ماموریت‌های کمین و

ضد‌کمین مانع از ورود اتباع بیگانه که قصد ورود غیرقانونی به داخل کشور را داشتند، شوند. او تصریح کرد: در این عملیات‌ها که به صورت جداگانه صورت گرفته بود،

72 متجاوز مرزی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 پاسخ ایران به هرگونه تعرض سرب داغ خواهد بود؛ ایسنا| فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه هوانیروز آمادگی کامل برای مقابله با گروه‌های معاند را دارد، خطاب به دشمنان کشور گفت: چنانچه به خاک ایران متعرض شوید، پاسخ رزمندگان اسلام همان سرب داغی خواهد بود که در دهان شما ریخته خواهد شد. امیر سرتیپ یوسفعلی قربانی در پیش خطبه نماز جمعه این هفته تهران که به مناسبت عملیات مرصاد سخنرانی می‌کرد، افزود: هوانیروز برای مقابله با غائله‌ ضد انقلاب در غرب کشور، بیش از 60 هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام داد و 44 شهید تقدیم انقلاب کرد. هوانیروز همچنین در جنگ تحمیلی بیش از 300 هزار ساعت پرواز عملیاتی داشت و 256 شهید تقدیم کشور کرد.

 قرارداد‌هایی مانند توتال یک چالش دیپلماتیک برای امریکاست؛ ایرنا| «مایک پمپئو» رییس سازمان سیا در نشست امنیتی سالانه موسسه اسپن (ASPEN) با اشاره به قرارداد نفتی که به تازگی میان ایران، فرانسه و چین به امضا رسید، این‌گونه مراودات تجاری را چالشی دیپلماتیک در مسیر اجرای سیاست‌های امریکا توصیف کرد. او با اشاره به تحولات سوریه مدعی شد ایران در حال گسترش نفوذ خود در این کشور است. وی در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از توافق هسته‌یی گفت: برجام منافع محدودی مانند افزایش نظارت و توقف تعدادی سانتریفیوژ را به همراه داشت؛ اما چالش اصلی اینجاست که این توافق در کوتاه‌مدت، این قابلیت را در اختیار ما قرار نمی‌دهد که تمام فعالیت‌های احتمالی ایران را رصد کنیم.

 

ارسال نظر