روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۰۱

 روحانی 5 قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد؛ پاد   رییس‌جمهوری در نامه‌های جداگانه به وزارت دادگستری و سازمان برنامه و بودجه کشور 5قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا ابلاغ کرد. روحانی«قانون بودجه سال 1396 کل کشور» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. روحانی همچنین قوانین معاهده بین ایران و اندونزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری، موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین ایران و ارمنستان، معاهده معاضدت قضایی در موضوعات مدنی و تجاری بین ایران و چین و معاهده بین ایران و اندونزی در زمینه استرداد مجرمان را برای اجرا به وزارت دادگستری ابلاغ کرد.

 طرح تسهیل خروج زنان از کشور اعلام وصول شد؛ ایسنا  محمدعلی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرح تسهیل خروج زنان از کشور در شرایط اضطرار خبر داد و گفت: طرح ضرورت الزام در برخورداری از شناسه تایید کالاها و محصولات ساختمانی، طرح ساماندهی اهدا در مرکز ناباروری، طرح ماده واحده ضمانت اجرای عدم اجرای وظایف مسوولان اتاق‌ها، طرح الحاق یک ماده به قانون تقسیمات کشوری، طرح ساماندهی نیروهای قراردادی وزارت نفت، طرح تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه، طرح کارآمد‌سازی و ارتقای مدیریت صندوق‌های بازنشستگی اعلام وصول شده است.

 نمایندگان طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد را اصلاح کردند؛ ایرنا   نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد اعاده شده از سوی شورای نگهبان را با 154رای موافق، 4رای مخالف و 4رای ممتنع از مجموع 253نماینده حاضر اصلاح کردند. آنها تصویب کردند که تعیین، تدوین و به روزرسانی و نشر استانداردهای ملی با رعایت مصوبات شورای عالی استاندارد تعیین، تدوین، نشر و مسوولیت اجرا و نظارت بر استانداردهای دارویی و کالاها و تجهیزات پزشکی بر عهده وزارت بهداشت، نظامی بر عهده وزارت دفاع(با اذن رهبری)، انرژی هسته‌یی و پرتوی بر عهده سازمان انرژی اتمی ایران است.

 بررسی ششمین گزارش 3ماهه وزارت خارجه از برجام در کمیته هسته‌ای؛ ایرنا   سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ششمین گزارش 3ماهه وزارت خارجه از برجام که شامگاه دوشنبه به این کمیسیون ارائه شد در کمیته هسته‌یی بررسی می‌شود. وی افزود: در نخستین قدم، این گزارش در کمیته هسته‌یی مجلس بررسی می‌شود و در این راستا به احتمال زیاد جلساتی با مسوولانی از وزارت امور خارجه خواهیم داشت. نقوی خاطرنشان کرد: ما برای بررسی این گزارش محدودیت زمانی نداریم و می‌توانیم به مرور در جلسات این کمیسیون آن را در نوبت بررسی قرار دهیم.

 اخبار خوب و خوشایندى از بستن لیست کابینه به ‌گوش نمى‌رسد؛ تعادل   نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اخبار خوب و خوشایندى از بستن لیست کابینه به گوش نمى‌رسد. الیاس حضرتی در توییتر خود با هشتگ تغییرات احتمالی کابینه نوشت: اخبار خوب و خوشایندى از بستن لیست کابینه به گوش نمى‌رسد مخصوصا در تیم اقتصادی. امیدوارم این اخبار درست نباشد.

 مراسم چهلم شهدای ترور با حضور رییس مجلس و وزرای اطلاعات و ارشاد برگزار شد؛ ایلنا   مراسم چهلم شهدای ترور مجلس شورای اسلامی روز گذشته در محل ساختمان پارلمان برگزار شد. در این مراسم رییس مجلس شورای اسلامی، وزرای اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس بنیاد شهید، ‌نواب رییس مجلس و جمعی از نمایندگان و کارکنان مجلس و خانواده‌های شهدای حمله تروریستی هفدهم خرداد مجلس حضور پیدا کردند. محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حاضر شد. این مراسم پس از اتمام نشست علنی مجلس و در محل نمازخانه نمایندگان در ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد و حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده اصولگرای رباط‌کریم و سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در بخشی از آن سخنرانی کرد.

 مراجع قانونی تردیدی در لزوم رعایت حجاب در خودروها ندارند؛ صداوسیما   سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری افزود: رعایت قانون توسط آحاد مردم و اجرای صحیح قانون توسط مجریان ذی‌ربط از الزامات بدیهی جوامع مدنی است که خدشه بر آن بی‌نظمی و مخدوش‌سازی انتظامات جامعه را به‌دنبال خواهد داشت.  او در ادامه اظهار کرد: عدم رعایت حجاب اسلامی و ترویج بی‌بند و باری ازجمله اولویت‌های جنگ نرم دشمن و صهیونیسم جهانی علیه اسلام عزیز است لذا همواره در برابر این قانون الهی سنگ‌اندازی می‌کنند.

 احضار و جلب ۱۲ استاندار برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی؛ مهر   دادستان تهران با اشاره به رسیدگی به جرایم انتخاباتی گفت: 7 استاندار احضار و پس از اخذ آخرین دفاع نسبت به دو نفر از آنها قرار جلب به دادرسی صادر شده است.  دادستان تهران گفت: یکی از مصادیق استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیگیری حقوق عامه است و مسائلی از قبیل ریزگردها از مصادیق حقوق عامه به شمار می‌رود و قوه قضاییه باید پرچمدار این موضوعات باشد.

 واریز افزایش مستمری مددجویان از ماه آینده به‌ حساب مستمری؛ تسنیم   رییس کمیته امداد از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با همکاری بانک مرکزی خبر داد و گفت: درحال حاضر افزایش مستمری به‌ حساب یارانه واریز می‌شود ولی از ماه آینده به‌ حساب مستمری می‌آید. سیدپرویز فتاح دیروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه تعداد افراد تحت پوشش در لرستان نسبت به کشور 4درصد بالاتر است بیان کرد: در کشور 6 تا 10درصد تحت پوشش کمیته امداد هستند ولی در لرستان 10درصد تحت پوشش است تقریباً دو برابر نرم کشوری است.

 آخرین دفاعیات 7 فعال سیاسی اصلاح‌طلب تقدیم دادگاه شد؛ برنا   «آذر منصوری» فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره آخرین وضعیت پرونده 7 فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آخرین جلسه دادگاه روز 17تیر ماه برگزار و در آن جلسه مقرر شد تا آخرین دفاعیات هر 7فعال سیاسی اصلاح‌طلب ظرف مدت 10روز به دادگاه ارائه شود. منصوری افزود: پس از سپری شدن مدت 10روزه امروز آخرین دفاعیات هر 7نفر و وکلای آنها تقدیم دادگاه شد و منتظر پاسخ دستگاه قضایی هستیم.

 مجازات سنگین در انتظار خاطیان انتقال مواد مخدر به مکه؛ خبرآنلاین   معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ساک و وسایل همراه زائران حج در فرودگاه توسط دستگاه و سگ‌های موادیاب کنترل می‌شود.  اسدالله هادی‌نژاد گفت: زائران حج باید ساک و وسایل همراه خود را 24تا 48ساعت قبل از پروازشان به مکه به فرودگاه‌ها تحویل دهند تا کنترل‌های لازم از طریق دستگاه‌های کنترلی و سگ‌های موادیاب انجام گیرد.  این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: همراه داشتن هر گونه مواد ممنوعه مخدر در فرودگاه‌ها چه در کشورمان و چه در فرودگاه‌های عربستان، مجازات‌های سنگینی را دربرخواهد داشت.

 

ارسال نظر