چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۰۰

واعظی با وزارت ارتباطات خداحافظی کرد

02-3سیدمحمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از وزارت ارتباطات خداحافظی کرد.  به گزارش ایلنا، سیدمحمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان رونمایی از پروژه‌های یک شرکت خدمات اینترنتی از مقام وزارت ارتباطات خداحافظی کرد و به وزیر ارتباطات بعدی در دولت دوازدهم توصیه‌هایی درخصوص فضای مجازی، شفاف‌سازی و سالم‌سازی کرد.  محمود واعظی گفت: وزیر بعدی هر کسی که هست حتما باید به گونه‌یی عمل کند که مردم استفاده بیشتری را ببرند، برای سالم‌سازی فضای مجازی از طریق فرهنگ‌سازی بین مردم تلاش کند و به بخش خصوصی و تولید محتوای داخلی توجه داشته باشد.  گفتنی است که محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم از سوی کارشناسان به عنوان یک طرفدار آزادی فضای مجازی شناخته می‌شود و از طرف دیگر در کسب وکارهای اینترنتی فردی شایسته و حامی این کسب وکارها برای ایجاد، بزرگ شدن و اشتغالزایی گسترده بوده است. باید دید وزیر بعدی دولت دوازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات چه کسی خواهد بود و آیا خواهد توانست محبوبیت واعظی را در میان مردم و فضای تجاری و شرکت‌های اینترنتی داشته باشد و خدماتی ارزنده را ارائه کند یا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دچار عقبگرد خواهیم شد؟

 

پاسداری از نظام وظیفه شورای نگهبان است

02-4سخنگوی شورای نگهبان گفت: پاسداری از جمهوریت و اسلامیت نظام و تفسیر اصول قانون اسلامی برعهده شورای نگهبان است.  به گزارش ایرنا عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگویی افزود: نظارت تقنینی و نظارت بر انتخابات دو وظیفه واضح و پربازتاب است که برای مردم نام آشناترند.  وی گفت: شورای نگهبان تکلیف قانونی برای انتشار مذاکرات و نتایج جلسات از طریق رادیو و تلویزیون ندارد گرچه معتقدم، نفس انتشار مذاکرات خوب است و سال‌هاست که متن مذاکرات مربوط به مصوبات را انتشار می‌دهیم اما همیشه منعیاتی برای انتشار برخی مباحث گوناگون همچون مسائل شخصی در بررسی صلاحیت افراد و کاندیداهای انتخاباتی وجود دارد.  کدخدایی با اشاره به موافقتنامه پاریس و سند 2030 افزود: سند 2030 در شورای نگهبان مطرح نشده و جزو مصوبات عادی هیات وزیران بوده که می‌تواند برای رییس مجلس شورای اسلامی ارسال و در مجلس مورد بررسی قرار گیرد اما مصوبه موافقتنامه پاریس به شورای نگهبان آمد و پیرو بررسی‌های انجام شده، دریافتیم که این موافقتنامه پیوست‌هایی داشته و ضمیمه نشده‌اند بنابراین ما درخواست رفع ابهام این مصوبه را به مجلس فرستادیم و قرار است پس از رفع نواقص دوباره به شورا ارسال شود.

 

گزینه خروج از برجام را روی میز داریم

02-5وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه امریکا روح توافق هسته‌یی را نقض کرده است، هشدار داد: اگر پای یک نقض عمده به میان بیاید، گزینه خروج از توافق را روی میز داریم.  به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با نشریه امریکایی‌ نشنال تاکید کرد: ما مسیری را پیش گرفتیم که در چارچوب توافق هسته‌یی تعیین شد. به کمیسیون مشترک رجوع کرده و در آن بحث خواهیم کرد تا اطمینان یابیم این کوتاهی‌های امریکا چاره‌اندیشی خواهد شد. این مساله موضوع یکی از مباحث پیش رو در نشست کمیسیون مشترک نه تنها در دوران دولت ترامپ بلکه در دوران دولت پیشین یعنی رییس‌جمهور اوباما بوده است.  وی در پاسخ به این سوال که آیا شما ترامپ را فردی ارزیابی می‌کنید که می‌توانید با وی تجارت کنید یا او را شخصی می‌دانید که در تعاملاتش با ایران در لحن و... به‌ طرز خطرناکی بی‌اعتدال بوده است؟ گفت: لفاظی هرگز به ایجاد فهم بیشتر در تعامل با ایران یا هر کشور دیگری منجر نخواهد شد. ما باید در ارسال پیام محتاط‌تر باشیم. ایران به طور قطع(با توافق هسته‌یی) نه فقط با امریکا بلکه با گروه 1+5 که به تایید شورای امنیت نیز رسید در مسیر تفاهم قدم برداشت. در این مرحله ما با اجرای این توافق راضی خواهیم شد. ظریف افزود: ما وضعیت کنونی منطقه را زمین نبرد برای پیروزی یا برد نمی‌دانیم. این موقعیتی است که حمله امریکا به عراق به شکست همه منجر شد.

 

کابینه از توانمندی متناسب با شرایط کشور برخوردار باشد

02-6رییس مجلس دهم تاکید کرد: کلیت مجلس علاقه‌مند است تا کابینه دوازدهم از توانمندی متناسب با شرایط کشور برخوردار باشد. به گزارش«تعادل» به نقل از صدا و سیما، دکتر علی لاریجانی دیروز در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت شهدای حادثه تروریستی تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این حادثه بسیار تلخ و دردآور بود زیرا همکاران ما در مجلس و افرادی که برای مراجعه به مجلس شورای اسلامی آمده بودند به شهادت رسیدند. او با بیان اینکه تروریست‌ها از شرایط خاصی استفاده کردند و وارد ساختمان مراجعات مردمی در کنار مجلس شدند تا طرح خود را رقم بزنند، تصریح کرد: اقدامات تروریستی اینچنینی در دوران انقلاب اسلامی سابقه طولانی دارد، مبارزه با تروریست‌ها از بدو انقلاب اسلامی شروع و این سابقه باعث شد تا همیشه درباره این پدیده هوشیاری وجود داشته باشد.  رییس مجلس دهم با بیان اینکه سپاه پاسداران پاسخ خوبی به عملیات تروریست‌ها داد، گفت: بعد از این حادثه ارتش و نیروی انتظامی نیز آمادگی بهتری را فراهم کردند و الحمدلله امنیت بسیار خوبی در کشور فراهم است و همین مسیر ادامه خواهد یافت.  وی گفت: امروز در مجلس پیرامون این موضوع بحث شد و برداشت من این است که کلیت مجلس علاقه‌مند است تا در این شرایط حساس کشور، کابینه از توانمندی متناسب با شرایط کشور برخوردار باشد و مسائل دیگر حاشیه بر این است.

 

ارسال نظر