چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۹۸

برداشته شدن ۹۱۹ تحریم پس از برجام یعنی حل ۹۱۹ مشکل کشور

02-2عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاثیرات برجام بر اقتصاد کشور را مثبت دانست و گفت: وقتی 919تحریم برداشته شد یعنی 919مشکل بزرگ کشور حل شده و به امید خداوند و به کوری چشم دشمنان 245 تحریم باقی مانده نیز برداشته خواهد شد و ایران نشان داد که به دنبال سلاح و بمب هسته‌یی نیست و این اجماع بین‌المللی ضد ایرانی را از بین برد.

به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی افزود: نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیرات اقتصادی برجام نیز اظهار کرد: همین که امروز در مرحله‌یی نیستیم تا بخواهیم نفت را در برابر غذا معاوضه کنیم از دستاوردهای بزرگ است. وی تصریح کرد: امروز صادرات نفت ایران به بیش از 3میلیون بشکه در روز رسیده و می‌توانیم نفت خود را به آنها که می‌خواهیم، بفروشیم و درباره پول فروش نفت خودمان تصمیم می‌گیریم که کجا هزینه کنیم و چه بخریم که از آثار مثبت اقتصادی برجام است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با طرح این پرسش که اگر برجام نبود در کدام نقطه بودیم؟ اظهار کرد: عده‌یی کارشان خراب کردن برجام از روی خیرخواهی، ناآگاهانه و حتی آگاهانه در جهت منافع صهیونیست و امریکا و سعودی‌هاست اما طرفداران برجام می‌گویند که ما از شعب ابی‌طالب که ترسیم شده بود، فاصله گرفتیم و نگذاشتیم کشورمان وارد فقر و گرسنگی شود. وی گفت: تحریم در مقطعی براساس سوءمدیریت و سوءتدبیر ایجاد شد وگرنه ما نباید به دنبال برجام بودیم بلکه می‌توانستند کار را به برجام نرسانند.

 

ان‌شاءالله ترامپ برجام را پاره کند تا بفهمیم به کجا خواهیم رسید

02-3علی‌اکبر صالحی روز گذشته در یازدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد خطاب به مخالفان برجام اظهار کرد: ان‌شاءالله ترامپ برجام را پاره کند تا بفهمیم به کجا خواهیم رسید. برجام را باید منصفانه ارزیابی کنید نه آرزومندانه. حقایق روی زمین را ببینید، سوالی که مطرح می‌شود این است چه کار باید می‌کردیم تا امریکایی‌ها بیایند و عذرخواهی کنند و تحریم‌ها برداشته شود.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کسانی که مخالف برجام هستند، بیایند و به این سوال پاسخ دهند، بیان کرد: آیا صنعت هسته‌یی کشور ملک شخصی من بوده که در مذاکرات من برای آن شخصا تعیین تکلیف کنم و هر چه امریکایی‌ها بگویند ما بگوییم چشم، چنین طرز فکری حکومت و نظام را زیر سوال می‌برد. یعنی این نظام هیچ متولی نداشته که یک نفر مثل من برای کشور تعیین تکلیف کند؟ وی با اشاره به اینکه نظام برای ما کف تعیین می‌کرد، گفت: اینها را بعدا تاریخ می‌نویسد و همه آن نوشته شده است، گفتند 4000ماشین سانتریفیوژ اگر داشته باشیم خوب است، مصوبات آن هم هست، ما چند ماشین گرفتیم، 6 هزار تا یعنی از کفی که نظام برای ما تعیین کرده بود 2هزار ماشین هم بیشتر گرفتیم. صالحی درخصوص فردو نیز گفت: در این رابطه هم به ما گفتند چند صد جسد ماشین فقط روی استندها باشد ولی ما 1044ماشین گرفتیم نه فقط جسد ماشین بلکه ماشین‌ها بچرخد و فقط اورانیوم تزریق نشود، یعنی اراده کنیم فردا اورانیوم هم تزریق می‌کنیم، این فقط کف بود اما ما در بعد فنی چه گرفتیم، حالا نمی‌خواهم بگویم در چه جاهایی کف چه بود و ما چه گرفتیم.

 

جلسه«مستقلین ولایی» با شریعتمداری درباره کابینه دوازدهم

02-4سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به نام برخی وزرای دولت دوازدهم که حضورشان در کابینه دوازدهم نیز قطعی شده از برگزاری جلسه این فراکسیون با رییس ستاد انتخابات روحانی طی هفته جاری به‌منظور تبادل ‌نظر درباره نامزدهای حضور در دولت بعد خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهرداد لاهوتی از برگزاری دو جلسه مهم در طول هفته جاری در فراکسیون مستقلین ولایی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه معمولا در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه که مجلس به‌صورت علنی تشکیل جلسه می‌دهد و پیش از آغاز به کار صحن، جلسات مختلف فراکسیون برگزار می‌شود درحال برنامه‌ریزی برای برگزاری دو جلسه با آقایان محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس‌جمهوری و رییس ستاد انتخاباتی آقای روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هستیم. وی اعلام کرد: احتمالا این دو جلسه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و پیش از آغاز به کار صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد اما ترتیب برگزاری دو جلسه هنوز مشخص نشده است. سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی یادآور شد: به هر حال هم‌اکنون برخی از وزرایی که قرار است در دولت بعد نیز حضور داشته باشند، مشخص شده که ازجمله می‌توان به آقایان مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت و علی ربیعی وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی اشاره کرد.

 

از مرگ آتنا اصلانی عبرت‌ بگیریم

02-5وزیر کشور در پیامی به مناسبت حادثه مرگ آتنا اصلانی ضمن ابراز همدردی با خانواده وی تاکید کرد: این حادثه ‌باید عبرت‌های بزرگی برای همه ما به سهم متناسب در پی داشته باشد تا از تکرار وقایعی چنین دردناک پیشگیری شود. به گزارش«تعادل» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور در بخشی از پیام عبدالرضا رحمانی‌فضلی آمده است: جنایت واقع شده در یکی از شهرستان‌های استان اردبیل، تنها یک خانواده را داغدار نکرده بلکه آنچنان عواطف و احساسات همه خانواده‌ها در جای جای کشور را تحت تاثیر قرار داده که گویا جنایتی علیه همه فرزندان میهن عزیز ما بوده است. لذا واکنش دستگاه‌های مسوول به این حادثه ‌باید متناسب با این وضعیت، فوق‌العاده و اقناع‌کننده افکار عمومی در سراسر کشور باشد. در بخشی دیگری از پیام رحمانی‌فضلی تصریح شده است: مجازات عامل این جنایت با فهم هوشمندانه از قانون مجازات اسلامی آنچنان سریع، قاطع و موثر اعمال شود که ضمن التیام‌بخشی از محنت و رنج افکار عمومی در این جنایت به اندازه خود موثر و پیشگیری‌کننده باشد. وزیر کشور ادامه داده است: همه دستگاه‌های ذی‌ربط همچون نهادهای فرهنگی و پرورشی و اخلاقی که نقش و سهمی در تربیت اخلاقی و روانی جامعه یا بخش‌هایی از آن دارند، ‌باید در یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، این جنایت را مورد واکاوی و ریشه‌یابی قرار دهند و از رهگذر این توجه مضاعف به مساله به نتایج موثری برای تغییر در روش‌ها و رویکردهای اخلاقی، پرورشی و تربیتی مورد اعمال در محیط آموزشی و فرهنگی جامعه دست یابند. این نتایج می‌تواند و ‌باید از تکرار فجایعی از این دست عملا پیشگیری کند.

 

ارسال نظر