بانک مرکزی اهتمام ویژه برای رفع مشکل موسسات بانکی را دارد

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۹۷
بانک مرکزی اهتمام ویژه برای رفع مشکل موسسات بانکی را دارد

اژه‌ای: حسین فریدون بازداشت شد

تعقیب قضایی صحبت‌های احمدی‌نژاد، تلاش‌های دولت برای حل مشکل سپرده‌گذاران، تشکیل کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، ماجرای بازداشت حسین فریدون و... بخشی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در نشست روز گذشته سخنگوی دستگاه قضا به آنها پرداخته شد. موضوعاتی که اخبار هر کدام از آنها در فضای عمومی کشورمان به دقت دنبال می‌شوند و توجه افکار عمومی را به خود جلب می‌کنند.  سخنگوی دستگاه قضا در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به مشکلات سپرده‌گذاران گفت: بانک مرکزی و مسوولان اجرایی کشور و بخش نظارت اهتمام ویژه و تلاش وافری دارند برای اینکه مشکلات موسسات و شرکت‌های تعاونی اعتبار را رفع کرده و آنها را ساماندهی کنند. ضمن اینکه خبر بازداشت حسین فریدون را نیز تایید کرد و از تامین قرار برای وی سخن گفت.

 تلاش بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دیروز در صدوچهاردهمین نشست خبری افزود: مسوولان بانک مرکزی تلاش وافری در ساماندهی شرکت‌های تعاونی اعتباری دارند و می‌خواهند موسسات بی‌مجوز را مجوز‌دار و برای انحلال برخی موسسات اقدام کنند که این کار بسیار خوبی است.

او افزود: تلاش بانک مرکزی برای احقاق حقوق مردم خوب است و قوه قضاییه هم به او کمک می‌کند و از بانک مرکزی می‌خواهم در تسریع حقوق مردم قدم بردارند. معاون اول قوه قضاییه با اشاره به انتشار برخی اخبار نادرست، گفت: روز گذشته با فرد دیگری مصاحبه شده و در زیرنویس صدا و سیما اسم من آمد که من گفتم حرفی راجع به موسسه کاسپین نزدم؛ صدا و سیما آن را اصلاح کرد اما امروز روزنامه‌ها این خبر را به نقل از من کار کردند. محسنی‌اژه‌ای در خصوص بازداشت فریدون تصریح کرد: در خصوص ایشان چندین نوبت تحقیق شد و برخی از افرادی که مرتبط با ایشان بودند، بازداشت شدند. او ادامه داد: دیروز برای ایشان قرار تامین صادر شده و چون تامین نشد، به زندان منتقل شده است. یعنی این قرار بازداشت موقت نیست و قرار تامین وثیقه است و هرگاه قرار تامین شود، او از زندان آزاد می‌شود. سخنگوی قوه‌ قضاییه درمورد مبلغ وثیقه خاطرنشان کرد: میزان آن را نپرسیدم

  اعتراف قاتل آتنا به یک قتل دیگر

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه قاتل آتنا دختر هفت ساله پارس‌آبادی به قتل دیگری هم اعتراف کرده است، گفت: جسد این زن هنوز پیدا نشده است. اژه‌ای تصریح کرد: بحث خانم کوچولویی که توسط یک مجرم به قتل رسیده در همان لحظه که اعلام مفقودی می‌شود همه مسوولان استانی، نیروی انتظامی، هلال احمر، دادستانی و غیره وارد کار شده و موضوع را بررسی می‌کنند که در نتیجه بررسی اولیه نتیجه‌یی حاصل نمی‌شود. او تاکید کرد: به افرادی مظنون می‌شوند که یکی همین قاتل بود و قبل از جرم به خانم خود پیغام می‌دهد مقداری مواد مخدر جاسازی کردم و او را جابه‌جا کردم، خانمش نگران می‌شود و اطلاع می‌دهد که وقتی به آن مکان می‌روند با جنازه این کودک مواجه می‌شوند. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: وی به مورد دیگری اعتراف می‌کند که خانمی را هم قبلا به قتل رساندم و او را در فلان چاه انداختم اما هنوز اثری از آن جسد پیدا نشده است. به غیر از اعتراف او، هنوز اسناد مدارکی برای وجود جسد در مکان اعلام شده وجود ندارد. او اظهار داشت: سه نفر مفقود شدند اما او به دو مورد اعتراف کرد، البته هنوز جسد کشف نشده است.

  کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاران

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره فعالیت و اقدامات کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذار، گفت: قوه قضاییه اقدامات جانبی که برای صاحب پرونده و صاحب سرمایه کمک کار باشد، انجام می‌دهد. معاون اول قوه قضاییه اقدام دیگر را از باب پیشگیری دانست و ادامه داد: اگر معاونت پیشگیری قوه قضاییه با کمک دستگاه‌های مختلف، احساس کند اقداماتی سلبی و ایجابی برای حمایت از سرمایه‌گذاری باید انجام شود این اقدام را اجرایی می‌کنند اما پرونده‌یی در این خصوص تشکیل نمی‌شود. وی مورد سوم را اقدام دستگاهی دانست که هنوز به جرمی منتهی نشده اما گزارشاتی می‌رسد، افزود: در این صورت سرمایه‌گذار را صدا می‌زنند و اشکالات را به او تذکر می‌دهند که البته این موارد ثبت می‌شود اما ثبت کیفری نیست.

 برخی صحبت‌های احمدی‌نژاد قابل تعقیب قضایی است

اژه‌ای در خصوص بازداشت یکی از مسوولان دولت سابق و نامه رییس‌جمهور سابق و اعلامیه اخیر قوه قضاییه درباره اتهامات این متهم و جزئیات پرونده او گفت: احمدی‌نژاد نامه سرگشاده‌یی خطاب به ملت نوشت. فرازهای مختلفی در این نامه است و در بخش عمده آن، مسائلی که درباره آنها اظهارنظر شده، خلاف واقع است و متاسفانه مثل همیشه ایشان از یک فرد احتمالا متهم چیزی را شنیده و به استناد آن اظهارنظر کرده‌اند که بخشی از این اظهارات قابل تعقیب قضایی است. این مقام عالی قضایی با اشاره به نامه‌ رییس دولت‌های نهم و دهم تصریح کرد: احمدی‌نژاد در یکی از فرازهای نامه‌اش گفته اتهام بقایی، این بوده که مصوبه دولت را برای 300میلیون پاداش به افراد دولت قبل داده است. این خلاف است. ایشان به هیچ‌وجه به این عنوان که مصوبه دولت در توزیع ۳۰۰میلیون پاداش به افراد دولت قبل بوده، بازداشت نشده است.

 

ارسال نظر