روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۸۳

  پیام تسلیت روحانی و لاریجانی به مناسبت درگذشت نابغه ایرانی-پاد| رییس‌جمهور در پیامی درگذشت اندوه‏بار مریم میرزاخانی، نابغه نامدار ریاضی ایران و جهان را تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد. در این پیام آمده است:«درخشش بی‌‏نظیر این دانشمند خلاق و انسان متواضع که نام ایران را در مجامع علمی جهانی طنین‏‌انداز کرد، نقطه عطفی در معرفی همت والای زنان و جوانان ایرانی در مسیر کسب قله‌های افتخار و عرصه‌های گوناگون بین‌المللی بود. اینجانب ضمن ارج نهادن به خدمات علمی و آثار ماندگار این فرزند فرهیخته ایران، مصیبت وارده را به جامعه علمی کشور و خانواده محترم آن عزیز از دست رفته، صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.»علی لاریجانی، رییس مجلس دهم نیز در پستی در صفحه رسمی اینستاگرام خود آورده است:«فقدان بانوی دانشمند، فرهیخته و نخبه ریاضی جهان، خانم مریم میرزاخانی باعث تاسف فراوان گردید. درگذشت این بانوی پرافتخار ایران را به جامعه علمی و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم.» از سوی دیگر، ظریف نیز درگذشت مریم میرزاخانی را تسلیت گفته و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خبر درگذشت نابغه جوان ایرانی و استاد ریاضیات دکتر مریم میرزاخانی موجب تاسف شدید اینجانب و همه ایرانیانی که به مفاخر برجسته علمی کشورمان می‌بالند، شد».

 امیدواری به اجرای توافق بانک‌های ایران و ویتنام -مهر| معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به هدف رساندن سطح روابط تجاری ایران و ویتنام به ۲میلیارد دلار گفت: یکی از پیش‌نیازهای اصلی این هدف گسترش همکاری‌های بانکی است. اسحاق جهانگیری در دیدار نووین سون کونگ وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام، تبادل هیات‌ها و آمد و رفت مقامات عالی‌رتبه دو کشور را گامی در جهت حل مشکلات و رفع موانع فراروی توسعه مناسبات فیمابین برشمرد و با اشاره به سفرهای روسای جمهور دو کشور در دو سال اخیر اظهار داشت: این سفرها می‌تواند نقطه عطفی در توسعه روابط و مناسبات ایران و ویتنام باشد. او روابط سیاسی ایران و ویتنام را مثبت و رضایت‌بخش ارزیابی کرد و با اشاره به همکاری‌های سازنده دو کشور در مجامع بین‌المللی تصریح کرد: خوشبختانه همکاری‌های سیاسی تهران و هانوی در چهار دهه اخیر از روند رو به رشدی برخوردار بوده و روز‌به‌روز افزایش پیدا کرده است.

  دستور آملی‌لاریجانی برای پیگیری فوری قتل آتنا-میزان| رییس‌ قوه قضاییه با ارسال دستوری به رییس‌کل دادگستری استان اردبیل خواستار پیگیری و رسیدگی فوری جنایت اخیر در پارس‌آباد مغان شد. در بخشی از پیام آیت‌الله آملی‌لاریجانی آمده است: «با ابراز تاسف و تاثر از وقوع جنایت اخیر در آن استان، لازم است با نظارت دقیق جنابعالی این پرونده با سرعت و خارج از نوبت مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد تا ضمن تسریع در مجازات قانونی مرتکب، موجبات تسلی آلام خانواده داغدار و مردم شریف منطقه نیز فراهم شود.»

 رییس سازمان حج و زیارت عازم عربستان شد-تسنیم| رییس سازمان حج و زیارت با هدف بررسی آخرین وضعیت اعزام، اسکان و تغذیه ۸۶هزار زائر ایرانی که قرار است در فاصله مرداد تا شهریور ماه عازم مکه و مدینه شوند، تهران را به مقصد عربستان سعودی ترک کرد. حمید محمدی در این سفر دو روزه که با هدف هماهنگی بیشتر با مسوولان حج عربستان انجام گرفته است، آخرین بررسی‌ها برای سفر با عزت حجاج ایرانی را مد نظر قرار می‌دهد. رییس سازمان حج و زیارت همچنین قرار است از مسکن، هتل‌های زائران ایرانی و روند خدمت‌رسانی به آنان که در حج تمتع 96 انجام می‌گیرد نیز بازدید به عمل ‌آورد.

 هیچ قصدی برای سهم‌خواهی از دولت وجود ندارد-ایلنا| نایب‌رییس فراکسیون امید مجلس دهم با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید در زمره حامیان و متحدان روحانی هستند بر عدم سهم‌خواهی در این راستا تاکید کرد و گفت: روحانی حتما مجموعه مشورت‌های اصلاح‌طلبان را در نظر می‌گیرد.

محمدرضا تابش درباره کابینه دولت دوازدهم و معیارهای انتخاب وزرا اعلام کرد: حق انتخاب وزرا با رییس‌جمهوری است و آقای روحانی حق دارد تیمی را انتخاب کند که بتواند برنامه‌های مدنظرشان را پیش برده و شعارها و وعده‌های انتخاباتی را محقق کند.

 دیدار نماینده ویژه پوتین در امور سوریه با جابری‌انصاری-فارس| الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین عصر روز گذشته با حضور در ساختمان وزارت خارجه با حسین جابری‌انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه در ارتباط با آخرین تحولات منطقه ازجمله بحران سوریه دیدار و رایزنی کرد.  

  طرح نمایندگان برای افزایش کرسی‌های زنان در مجلس-ایسنا| پروانه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که این فراکسیون درحال تدوین طرحی برای افزایش کرسی‌های بانوان در مجلس است. وی اظهار کرد: فراکسیون زنان مجلس مدتی است تدوین طرحی برای افزایش حضور زنان در مجلس را پیگیری می‌کند به این شکل که بتوانیم تبعیض مثبتی برای زنان جهت حضور در کسوت نمایندگی مجلس در نظر بگیریم. سلحشوری افزود: این طرح که با توجه به تجارب کشورهای دیگر در این زمینه تهیه شده به درخواست فراکسیون زنان مجلس درحال بررسی و مطالعه در مرکز پژوهش‌های مجلس است تا نحوه در نظر گرفتن سهمیه‌ مربوط به کرسی‌های زنان در مجلس به درستی تعیین شود.

 پاریس به تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند است-ایلنا| توییتر فارسی سفارت فرانسه در ایران بر پایبندی این کشور به تعهداتش در توافق هسته‌یی به مناسبت دو سالگی برجام تاکید کرد. سفارت فرانسه در تهران در پیامی توییتری به مناسبت دو سالگی برجام نوشت:«(فرانسوا سنمو) سفیر فرانسه در ایران یادآور می‌شود که کشور فرانسه به اجرای برجام در تمامی زمینه‌ها پایبند است.» در پیام سفارت فرانسه از هشتگ«باستیل دی» به معنای روز ملی فرانسه استفاده شده است.

  عبرت از گذشته؛ توصیه ایران به دولتمردان جدید امریکا-ایرنا| بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات نسنجیده رییس‌جمهور امریکا علیه ایران در سفر به پاریس گفت: ظاهرا مشاوران ایشان هنوز در فضای وهم‌آلود گذشته سیر می‌کنند و آن‌گونه که در آن دوران نیز از واقعیات و بدیهیات ابتدایی بی‌خبر بودند هم‌اکنون نیز از تحولات ایران، منطقه و جهان بسیار عقب هستند. وی به دولت جدید امریکا توصیه کرد ضمن توجه به نقش مثبت، سازنده و ثبات‌آفرین ایران در منطقه و جهان، طغیان و سرکشی را در سیاست‌ها و اقدامات خودخواهانه و هرج‌ و مرج‌طلبانه خویش و برخی هم‌پیمانان لجوج، متجاوز و اشغالگر خود در منطقه جست‌وجو کنند و از گذشته عبرت گرفته و تنها با زبان تکریم و احترام با ملت ایران سخن گویند.

 

ارسال نظر