روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۰۱

روحانی روز ملی فرانسه را تبریک گفت-پاد| رییس‌جمهوری ایران در پیامی به امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه، فرا رسیدن روز ملی این کشور را به وی، دولت و مردم فرانسه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد با تشریک مساعی و همکاری نزدیک مقامات دو کشور و با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و دیدگاه‌های مشترک، روابط دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی تهران-پاریس بیش از پیش ارتقا و تحکیم یابد.  در بخشی از این پیام آمده است: «امیدوارم با تشریک مساعی و همکاری نزدیک مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه و با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و دیدگاه‌های مشترک، شاهد ارتقا و تحکیم روابط دیرینه دو کشور در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی باشیم.»

تا زمان تکمیل بازنگری امریکا، به برجام پایبندیم-ایلنا| هیثر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در نشست خبری درباره اینکه در روزهای آینده ضرب‌الاجل دیگری برای تایید این مساله وجود دارد که آیا ایران از توافقنامه هسته‌یی پیروی می‌کند یا خیر؟ وضعیت بازنگری دولت امریکا درباره سیاست ایران چیست؟ پاسخ داد: بازنگری در سیاست ایران همچنان در جریان است. او افزود: می‌دانم که افراد توجه زیادی به این موضوع دارند. ما گفتیم و دولت گفته است که دست‌کم تا زمانی که بازنگری تکمیل شود ما به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند خواهیم بود. این مساله تغییر نکرده است. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که ایران در قبال تعهدات خود به‌شدت پاسخگو باشد.

طرح سوال از وزیر صنعت درباره معدن آق‌‌دره-ایسنا| جهانبخش محبی‌نیا نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت که سوال از وزیر صنعت درباره معدن آق‌‌دره را به هیات‌رییسه تقدیم کرده و این سوال پس از ارجاع به کمیسیون مربوطه با حضور وزیر صنعت مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی اضافه کرد: آقای وزیر باید توضیح دهد که برای احقاق حقوق مردم در منطقه در قبال واگذاری معادن به بهره‌برداران و پیمانکاران چه منافعی باید به آنها برسد. اینکه مردم دغدغه داشته باشند که حتی کارگری ساده و بدون مهارت در این معادن انجام دهند، موضوعی است که با نهایت تاسف دودش به چشم پیمانکار و وزیر نمی‌رود بلکه مستقیم نظام را زیر سوال می‌برد.

دیدار با هیات تایلندی موثر بود-مهر| عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه سفر هیات تایلندی در شهر شیراز در روز شنبه به پایان می‌رسد، درباره دستاوردها و اهداف سفر هیات دادگاه قانون اساسی تایلند به کشورمان و دیدارها و ملاقات‌های این هیات توضیح داد: اعضای دادگاه قانون اساسی تایلند درخواست کرده بودند که از ایران بازدید داشته باشند، این بازدید درراستای بازدیدهایی بود که از کشورهای مختلف دارند. وی افزود: براساس آنچه اعلام شد هر ساله سفری را به کشورهای مختلف دارند و از تجارب آنها در جهت قانون اساسی و دادرسی‌های اساسی استفاده می‌کنند.

دیدار سفیر ایران در دوحه با برخی مقامات عالی‌رتبه قطر-خبرآنلاین| سفیر ایران در قطر با «شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر و همچنین «حسن الحمادی» دبیرکل وزارت خارجه قطر دیدار و رایزنی کرد. براساس اعلام سفارت ایران در قطر، در دیدار «شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر با محمدعلی سبحانی سفیر کشورمان در دوحه، طرفین در مورد گسترش روابط دوجانبه و دیگر موضوعات منطقه‌یی بحث و گفت‌وگو کرده‌اند. سفیر کشورمان همچنین در ملاقات با حسن الحمادی دبیرکل وزارت خارجه قطر آخرین روند تحولات بحران قطر و موضوعات مشترک مورد علاقه طرفین را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

رییس سنای بلاروس میهمان تحلیف روحانی ایرنا| میخاییل میاسنیکوویچ رییس مجلس سنای بلاروس (شورای جمهوری مجمع ملی) در دیدار مصطفی اویسی سفیر ایران در مینسک از برنامه سفر پیش‌روی خود به تهران برای شرکت در آیین تحلیف دومین دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی خبر داد. همچنین در این مذاکرات موضوعات گوناگون ازجمله سیاسی، اقتصادی و تجاری در روابط دوجانبه و همچنین همکاری‌های آتی در حوزه‌های پارلمانی مورد بررسی قرار گرفت.

جهانگیری خواستار رسیدگی فوری به پرونده آتنا شد-تعادل| معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم رسیدگی فوری به پرونده آتنا اظهار کرد: «بدون تردید رسیدگی فوری به این جنایت هولناک و مجازات قاطع جنایتکار این فاجعه توسط قوه قضاییه، موجب کاهش آلام مردم صبور ایران به‌ویژه خانواده آتنای بی‌گناه و عزیز خواهد شد.»جهانگیری در اینستاگرام خود نوشت: «قتل دردناک و غم‌انگیز آتنای عزیز و معصوم، قلب ملت ایران را جریحه‌دار و غم بزرگی را بر دل همه ما وارد کرد. این مصیبت اندوه‌بار را به پدر و مادر شریف و داغدارش و همه ملت ایران به‌ویژه مردم متدین پارس‌آباد صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای همگان صبر و اجر مسالت دارم.»

عربستان صدور ویزای حج ایرانی‌ها را آغاز کرد

ایرنا| سرپرست معاونت حج سازمان حج و زیارت اعلام کرد: عربستان از روز گذشته صدور ویزای حج ایرانی‌ها را آغاز کرده است. نصرالله فرهمند در همایش آموزشی زائران ایرانی اعزامی به حج تمتع اظهار کرد: نخستین سری از ویزاهای حج از روز گذشته (22 تیرماه) به صورت الکترونیکی برای زائران ایرانی صادر شد. او ادامه داد: اگرچه ایران با تاخیر وارد مذاکرات حج با عربستان شد، اما همه تمهیدات لازم برای برگزاری حجی عزتمندانه پیش‌بینی شده است.

بررسی قرارداد نفتی با توتال در هیات عالی نظارت بر نفت-تعادل| رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد از بررسی قرارداد توتال در هیات عالی نظارت بر نفت خبر داد. غلامرضا تاجگردون در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: جلسه هیات عالی نظارت بر نفت و مواد هیدروکربوری برگزار شد. در این جلسه موضوع بررسی قراردادهای نفتی از‌جمله قرارداد با توتال آغاز شد. این موضوع یکی از وظایف هیات است. در صحن علنی مجلس و کمیسیون از نمایندگان عزیز و منتقدان محترم درخواست داشتم اگر نظر مشخص و ایراد معین دارید، اعلام کنید.»

بیانیه وزارت خارجه انگلیس در دومین سالگرد توافق هسته‌ای-تسنیم| وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌یی به مناسبت دومین سالگرد توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 مدعی شد که این کشور برای اجرایی شدن این توافق، تلاش خواهد کرد. وزارت خارجه انگلیس دیروز بیانیه‌یی به مناسبت دومین سالگرد توافق هسته‌یی ایران و پنج کشور عضو دایم شورای امنیت به علاوه آلمان، موسوم به گروه 1+5 منتشر کرد. بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس، در این بیانیه خاطرنشان کرده است: «توافق هسته‌یی ایران، با وضع محدودیت‌های جدی بر برنامه هسته‌یی ایران در عوض رفع تحریم‌ها علیه این کشور به تبدیل کردن جهان به مکانی امن‌تر کمک کرده است. این مصداقی است از دستاوردهایی که جامعه بین‌المللی می‌تواند در صورت همکاری به آن دست پیدا کند.» جانسون در این بیانیه بر تلاش انگلیس در کنار سایر اعضای «جامعه بین‌المللی» برای ضمانت اجرای این توافق هسته‌یی و محقق شدن منافع آن برای مردم ایران تاکید کرده است.

 

ارسال نظر