روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۲۲

 تصمیمات اشتباه موجب بروز مشکلات در منطقه است؛ پاد| رییس‌ جمهوری در دیدار یوسف بن علوی وزیر مسوول در امور خارجه عمان، تصمیمات اشتباه برخی دولت‌ها را موجب بروز مشکلات در برخی کشورهای منطقه ازجمله یمن، سوریه، بحرین و قطر دانست و افزود: نخستین متضرر این سیاست‌ها دولت‌های اتخاذکننده آن خواهند بود. روحانی دیروز در دیدار یوسف بن علوی وزیر مسوول در امور خارجی سلطنت عمان، توافقات اقتصادی ایران و عمان در بخش‌های مختلف ازجمله انرژی، همکاری‌های دوجانبه بندری، کریدور ترانزیتی شمال-جنوب و توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان تجار و بخش‌های خصوصی دو کشور را حایزاهمیت برشمرد و بر ضرورت تلاش مسوولان در کمیسیون مشترک دو کشور برای تسریع در اجرای هرچه زودتر این توافقات تاکید کرد.

 باید به رای مردم احترام گذاشت؛ آنا| محمد هاشمی‌رفسنجانی درباره آتش‌بس سیاسی گفت: از خود آنهایی که این موضوع را می‌گویند باید بپرسید که چرا چنین مساله‌هایی را مطرح می‌کنند، از طرف کسی نمی‌توان صحبت کرد. او خاطرنشان کرد: مفهوم آتش‌بس سیاسی نادرست است. آتشی نیست که کسی بخواهد آتش‌بس اعلام کند. این واژه به خودی خود حساسیت‌برانگیز است. هاشمی خاطرنشان کرد: انتخاباتی انجام شد و مردم انتخاب خود انجام دادند، باید به رای آنها احترام گذاشت.

 سیاست سپاه کمک به ملت و دولت است؛ ایسنا| جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ایجاد تفرقه در داخل به ضرر اسلام و ملت ایران است، گفت: سیاست سپاه کمک به ملت و دولت جمهوری اسلامی است. سردار عبدالله عراقی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه رابطه سپاه و دولت در چه سطحی قرار دارد؟ گفت: در تمام مقاطع امام‌خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته‌اند که سپاه کمک ملت و دولت در جمهوری اسلامی ایران باشد. در همین مقطع نیز سیاست سپاه همین است.

 نمی‌توان توافق هسته‌ای را تنها به‌دلیل مخالفت یک کشور بازبینی کرد؛ یورونیوز| فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: اتحادیه اروپا به درخواست بازبینی برجام که از سوی امریکا مطرح شده است احترام می‌گذارد اما اروپا به تعهداتش در قبال ایران عمل می‌کند و نمی‌توان توافق هسته‌یی را تنها به‌دلیل مخالفت یک کشور بازبینی کرد. وی همچنین درباره رابطه اتحادیه اروپا و روسیه گفت که در بسیاری از موارد با روسیه اختلاف‌نظر وجود دارد اما می‌توان اختلاف‌نظرها را حل و همکاری‌های جدیدی را آغاز کرد.

 تشکیل کارگروه تعامل با دولت درباره کابینه از سوی فراکسیون ولایی؛ ایسنا| حسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی کارگروه 15 نفره‌یی جهت تعامل با دولت، برای انتخاب کابینه دوازدهم تشکیل داده‌اند. به گفته وی، کمال‌الدین شهریاری، محمد دهقان، ابوالفضل حسن‌بیگی، محسن کوهکن، نصرالله پژمان‌فر، عبدالرضا مهری، جبار کوچکی‌نژاد، نادر قاضی‌پور، محمدمهدی مفتح، حسینعلی شهریاری، علی ادیانی، محمدمهدی زاهدی، محمدعلی شاعری، بهمنی و بیگی نماینده تبریز عضو این کارگروه هستند.

 رایزن جدید فرهنگی عراق در تهران معرفی شد؛ مهر| یاسر عبدالزهر عضو هیات علمی دانشگاه بصره و دانش‌آموخته دانشگاه تهران به‌عنوان رایزن فرهنگی عراق در ایران منصوب شد و در مراسمی با حضور سفیر بغداد در تهران مراسم معارفه وی انجام شد. براساس این گزارش دفتر رایزنی فرهنگی عراق در ایران، در اردیبهشت 1394، با حضور مسوولان عالی‌رتبه دو کشور، سفرای کشورهای اسلامی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در تهران افتتاح شد.

 دیدار وزیر خارجه عمان با ظریف؛ ایرنا| یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان که برای سفری یک‌روزه در ایران حضور دارد با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دوطرف درخصوص روابط دوجانبه و راه‌های گسترش و تعمیق مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند. همچنین طرفین ضمن مطلوب توصیف کردن روابط دوجانبه بر گسترش روابط اقتصادی دو کشور به موازات روابط بسیار خوب سیاسی تاکید کردند. رایزنی و تبادل‌نظر درخصوص تحولات منطقه‌یی از دیگر محورهای این دیدار بود.

 گزارش 6 ماهه دوم کمیسیون امنیت درباره اجرای برجام تقدیم هیات‌رییسه شد؛ خبرآنلاین| رییس کمیته هسته‌یی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تقدیم گزارش 6ماهه دوم کمیسیون امنیت ملی به هیات‌رییسه درباره اجرای برجام خبر داد و گفت: گزارش 6 ماهه دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اجرای برجام بعد از طی شدن مراحل بررسی، تدوین و تصویب در کمیسیون با امضای رییس به هیات‌رییسه تقدیم شد و اکنون در نوبت رسیدگی قرار دارد.

 بیانیه ۱۷۱ نماینده خطاب به رییس‌جمهور ؛ خانه‌ملت| محمدحسین فرهنگی عضو هیات‌رییسه در نشست علنی روزگذشته مجلس بیانیه 171 نماینده خطاب به رییس‌جمهور درخصوص لزوم ایجاد فرصت برای جوانان فرهیخته و متخصص در سطوح عالی مدیریت دولت دوازدهم را به شرح زیر قرائت کرد: «از جنابعالی خواستاریم با دعوت و ایجاد حضور به جوانان فرهیخته و متخصص در کابینه و سطوح عالی مدیریت دولت دوازدهم موجبات برقراری عدالت نسلی، پویاسازی دولت و هموارسازی و پیشبرد مسیر توسعه را فراهم آورید که بی‌شک توسعه همه‌جانبه و پایدار جز با مشارکت مستقیم جوانان میسر نخواهد بود.»

 جای «روحانی» بودم «باهنر» را معاون اول نمی‌کردم؛ تسنیم| محمدرضا باهنر درمورد گمانه‌زنی‌ها پیرامون حضورش در کابینه دوازدهم با بیان اینکه جای روحانی بودم باهنر را معاون اول نمی‌کردم، گفت: با رییس‌جمهور اختلاف‌نظر دارم. محمدرضا باهنر با بیان اینکه وحدت لازمه پیشرفت، عدالت و توسعه است و حرف‌های وحدت‌شکن مضر است، گفت: راهپیمایی علیه رییس‌جمهور یک جرم آشکار بود که قوه قضاییه به این مساله ورود کرد. اما از آن طرف رییس‌جمهور هم باید در حرف‌هایش دقت کند.

 بسیج بُعد نظامی خود را تقویت خواهد کرد ؛ ایسنا| رییس سازمان بسیج گفت: عرصه نظامی از جمله عرصه‌هایی است که بسیج در کنار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آن را تقویت خواهد کرد. سردار غلامحسین غیب‌پرور در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش تا آخرین رده در بسیج گفت: در سال ۹۶ یکی از اولویت‌های بسیج برگزاری دوره‌های آموزشی لازم برای اعضای گردان‌های بیت‌المقدس است که سازمان بسیج و سپاه‌های استانی تدابیر لازم را برای این امر اتخاذ کرده‌اند.

 

ارسال نظر