روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۵۳

 دستور رییس‌جمهوری برای حل مشکل موسسات مالی غیرمجاز- پاد| معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از دستور روحانی به وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی برای حل مشکل موسسات مالی غیرمجاز خبر داد. حسینعلی امیری با اشاره به جلسه مشترک دولت و مجلس در زمینه حل مشکلات موسسات مالی غیرمجاز افزود: هر چند این سپرده‌گذاران قربانی کلاهبرداری و تقلب شده‌اند اما دولت خود را ملزم می‌داند که نسبت به حل این مشکل اقدامات جدی انجام دهد و از حقوق سپرده‌گذاران دفاع کند.

 کمیته ارزیابی عملکرد شورای عالی اصلاح‌طلبان انتقادات را تجمیع می‌کند- ایسنا| دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: کمیته ارزیابی عملکرد شورای عالی سازوکار اخذ رای و نظر منتقدان، دلسوزان، صاحب‌نظران و دانشگاهی‌ها را تدوین می‌کند اما خودش قرار نیست به عنوان منتقد شورا فعالیت کند.ژاله فرامرزیان در ارتباط با انتشار اخباری مبنی بر تشکیل کارگروه جدیدی در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: فعالیت شورای عالی از زمان شروع همواره براساس ساختار و آیین‌نامه‌هایی بوده که به تصویب اعضا رسیده از سوی دیگر همواره روند فعالیتش رو به اصلاح و تقویت شدن است.

ظریف راهی نیویورک می‌شود- صدا و سیما| وزیر امورخارجه کشورمان هفته آینده قرار است در سفری به نیویورک در نشست شورای روابط خارجی امریکا شرکت کند. اندیشکده شورای روابط خارجی امریکا با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد: محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران قرار است در نشستی در 17ژوییه (26تیرماه) با حضور ریچارد هاس، رییس شورای روابط خارجی شرکت کند. ظریف در این نشست درباره تحولات کنونی در منطقه خاورمیانه سخنرانی خواهد کرد.

 مطرح‌کنندگان «آتش‌بس» روی حرفشان باقی نماندند- ایلنا| حجت‌الاسلام محمد اشرفی‌اصفهانی، عضو حزب مستقل ایران درباره مطرح کردن آتش‌بس سیاسی از سوی عده‌یی و بازپس‌گیری آن در زمان امضای قرارداد با شرکت توتال عنوان کرد: آنها که این مساله را مطرح می‌کنند، خودشان عامل اصلی اتفاقاتی هستند که به وقوع پیوسته است و وقتی دیدند که نزد مردم جایگاهی ندارند برای احیای این جایگاه آتش‌بس را مطرح کردند که روی آن هم استوار نبودند.وی گفت: روحانی برای اینکه بار دوم ریاست قوه مجریه را در دست بگیرد ۲۴میلیون رای آورد که رکورد محسوب می‌شود و فراموش نکنیم که او رییس‌جمهور کل ایران است.

 رایزنی رییس‌ مجلس با دولت درباره طرح ‌مقابله با اقدامات‌ امریکا- خانه ملت| علأالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: از طریق رییس مجلس هماهنگی و پیش‌بینی ۲هزارمیلیارد تومانی طرح«مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه امریکا» با دولت صحبت‌هایی انجام گرفته است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در رابطه با ارائه نظر فراکسیون‌های مختلف درباره طرح«مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه امریکا» جلسات متعدد برای دستیابی به یک اجماع فراگیر در هفته گذشته برگزار شد. نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسات برای بحث و بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه امریکا تا آماده شدن برای ارائه به صحن علی مجلس ادامه خواهد یافت.

 اعلام وصول سوال ملی ۶۱ نماینده از وزیر اقتصاد-فارس| محمدعلی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس در نشست علنی مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصول شده توسط هیات رییسه مجلس را اعلام کرد. وی گفت: سوال ملی محمدرضا صباغیان‌بافقی از وزیر صنعت درخصوص علت عدم نظارت مناسب و موثر بر کیفیت کالاها سوال ملی 61 نماینده از وزیر اقتصاد درخصوص دلیل عدم پیگیری مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری، سوال ملی 3نفر از نمایندگان از وزیر اطلاعات درخصوص علت همکاری و حمایت از ادمین‌های گروه‌های تلگرامی فعال در هتک حرمت خانواده‌ها و لایحه قانونی حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان از مواردی است که اعلام وصول شده است.

 اصلاحاتی در قانون تشکیلات و وظایف در انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران ایجاد شد- مهر| نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی در طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران ایجاد کردند. براساس این اصلاحیه رییس سازمان نظام مهندسی کشور و اعضای هیات‌مدیره اتحادیه‌های صنفی و هیات رییسه اتاق اصناف ایران، مدیران کل و سرپرستان ادارات کل ستادی مجلس شورای اسلامی» نیز در کنار «رییس سازمان نظام پزشکی ایران» به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شوراهای اسلامی محروم هستند. نمایندگان همچنین با حذف تبصره 3 ماده 61 این طرح که به موجب آن آرای صادره از مراجع صالح قضایی درخصوص رسیدگی به شکواییه داوطلبان بعد از تایید صحت انتخابات و اعلام نتایج تاثیری در فرآیند و نتیجه انتخابات ندارد با 133رأی موافق، 13رأی مخالف و 10رأی ممتنع از مجموع 221نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

 اظهارات وزیر دفاع امریکا شبیه هذیان‌گویی است-تسنیم| وزیر دفاع کشورمان در واکنش به اظهارات وزیر دفاع امریکا اظهارات وی را شبیه هذیان‌گویی افراد بیمار و تب‌دار دانست. سردار حسین دهقان، وزیر دفاع در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه، بی‌شرمانه و خلاف تمامی موازین حقوق بین‌الملل جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا اظهار کرد: وزیر دفاع و هیات حاکمه امریکا بهتر است به جای تعیین تکلیف برای ملت‌های دیگر به فکر حل مسائل داخلی خود و بررسی علل اساسی موجود که به احتمال زیاد و در آینده‌یی نه چندان دور نه تنها دولت فعلی امریکا را ساقط خواهد کرد بلکه نظام سیاسی این کشور را نیز با چالش‌های فراوان و جدی مواجه می‌کند.

 سلحشوری رییس فراکسیون زنان شد- برنا| انتخابات هیات رییسه فراکسیون زنان برای سال دوم فعالیت مجلس ظهر دیروز برگزار شد. در این انتخابات سلحشوری مجددا به عنوان رییس فراکسیون زنان و سیده فاطمه ذوالقدر و سمیه محمودی به عنوان نایب رییس اول و دوم فراکسیون زنان انتخاب شدند. همچنین ناهید تاج‌الدین و خدیجه ربیعی به عنوان دبیران اول و دوم و زهرا سعیدی به عنوان سخنگوی فراکسیون انتخاب شدند.

  طرح دوستی پایدار ما با ایران ادامه دارد- مهر| رییس‌جمهور افغانستان پس از بازگشت از سفر به آسیای میانه طی نشست خبری با خبرنگاران گفت: افغانستان از نقطه نظر اقتصادی تحت فشار نیست و این کشور نه منطقه نفوذ کسی هست و نه منطقه تحت نفوذ کسی خواهد شد.  غنی با اشاره به موضوع مدیریت منابع آبی این کشور اظهار داشت: آب آبرو و عزت ماست و با مدیریت صحیح، ۱۸میلیون متر مکعب از آب‌های کشور خود را مهار خواهیم کرد.

 

ارسال نظر