روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۰۴

 روحانی 4 قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد-پاد| رییس‌جمهوری در نامه‌های جداگانه‌یی به وزارت دادگستری و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری 4 قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا ابلاغ کرد. روحانی قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز را برای اجرا به وزارت دادگستری ابلاغ کرد. او همچنین قانون الغای برخی قوانین از تاریخ یکم فروردین ماه 1310تا 29 اسفند ماه 1328و قانون الغای برخی قوانین از تاریخ یکم فروردین ماه 1329 تا 30مهر ماه 1336 و نیز قانون الغای برخی قوانین از تاریخ 18شهریور ماه 1285 تا 30 اسفند ماه 1309را برای اجرا به معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری ابلاغ کرد.

 نشست مشترک هیات رییسه مجلس با روسای کمیسیون‌ها- ایسنا| بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نخستین جلسه مشترک هیات رییسه مجلس با روسای کمیسیون‌ها که ظهر روز گذشته برگزار شد ۲۰موضوعی که آقای لاریجانی به عنوان اولویت‌های مجلس در ابتدای سال ۹۶ اعلام کرده بود مورد بحث قرار گرفت و تقسیم کاری بین کمیسیون‌ها انجام شد تا برنامه‌ریزی با معاونت قوانین و مرکز پژوهش‌ها انجام شود و موارد به ترتیب در صحن علنی مجلس مطرح شود. وی افزود: همچنین در راستای تقویت نقش نظارتی مجلس مقرر شد کمیسیون‌ها گزارش‌های سالانه و فصلی و تخلفات دستگاه‌ها را جمع‌بندی و به صحن علنی مجلس ارائه کنند. نعمتی یادآور شد: در این جلسه همچنین مقرر شد یک مشاور حقوقی و خبره حقوقدان از کمیسیون معرفی شود تا با تایید هیات رییسه در طرح‌ها و لوایح به کمیسیون مشاوره دهند و تنقیح جز به جز قوانین را در دستور کار داشته باشیم.

 بیانیه ۲۴۰نفر از نمایندگان در قدردانی از کمیته امداد- تعادل| ۲۴۰نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌یی از ترویج سنت حسنه الهی نیکوکاری، اکرام ایتام و اطعام نیازمندان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) قدردانی کردند. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:«ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پاس همه تلاش‌ها ازجمله اشتغالزایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و برنامه‌های موثر در جهت ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و افزایش همدلی بدین‌وسیله از جناب آقای مهندس فتاح رییس، اعضای هیات امنا و همه امدادگران خدوم کمیته امداد امام‌خمینی(ره) این نهاد مقدس که بی‌شائبه و به قصد قرب الهی و برای شادی کودکان یتیم و خانواده‌های نیازمند وقت خود را صرف خدمت به محرومان کشور می‌کنند، سپاسگزاری کرده و دوام خدمت و توفیقات آنها را از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.»

 ریابکوف سه‌شنبه برای رایزنی با عراقچی درباره برجام به تهران می‌آید- ایرنا| معاون وزیر امور خارجه روسیه فردا برای دیدار و مذاکره با سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر خارجه کشورمان به تهران می‌آید. آندره گاننکو وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در تهران در این باره گفت: سفر سرگئی ریابکوف به تهران یک روزه بوده و در این سفر درخصوص برجام و روند مذاکرات پیشین در این خصوص گفت‌وگو خواهد شد. وی همچنین یکی دیگر از محورهای گفت‌وگوی دو طرف را مسائل

دو جانبه تهران- مسکو اعلام و اظهار کرد: ریابکوف در راس یک هیات سیاسی به تهران خواهد آمد.

 تهدید کردن سوریه به حمله نظامی با هدف فروش سلاح بیشتر به منطقه است- مهر| حسین  امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در دیدار «عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران گفت: فرسایشی کردن بحران‌های منطقه ازجمله تداوم تجاوز علیه یمن و تهدید کردن سوریه به حمله نظامی با هدف فروش سلاح بیشتر به منطقه است. وی افزود: سوریه در خط مقدم مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و مبارزه با تروریسم نقش افتخارآفرینی را در تاریخ معاصر منطقه ایفا کرده که مایه مباهات است. دستیار ویژه رییس مجلس در ادامه با اشاره به اهمیت رفت و آمدهای پارلمانی خاطرنشان کرد:«دیدار و مذاکرات مقامات پارلمانی تهران- دمشق با اهتمام ویژه‌یی از سوی دو کشور جریان دارد و به زودی هیات‌های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه با هم دیدار خواهند کرد».

 موافقت کمیسیون برنامه با تفکیک 3 وزارتخانه-ایسنا| علی کاظمی، عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با تفکیک وزارتخانه‌های راه، مسکن، صنعت، بازرگانی، ورزش و جوانان خبر داد و گفت: در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه، کلیات تفکیک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی به وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی و وزارت ورزش و جوانان به وزارت ورزش و سازمان جوانان با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید. به گفته کاظمی همچنین ماده ۴ لایحه یک فوریتی اصلاح بخشی از ساختار دولت در این کمیسیون به تصویب رسید که براساس آن برای تعیین تکلیف امکانات، تعهدات، نیروی انسانی، تشکیلات، پست‌های سازمانی، دارایی‌ها و اموال منقول و غیرمنقول، وزارتخانه‌های موضوع این قانون و سازمان ملی جوانان حسب احزاب و ماموریت‌های هر کدام از وزارتخانه‌ها، کارگروهی با مسوولیت سازمان اداری و استخدامی کشور با عضویت سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارتخانه‌های مربوط تشکیل و ظرف مدت 3ماه نسبت به این موارد اتخاذ تصمیم و اقدام می‌کند.

 دومین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده فساد نفتی- ایسنا| دومین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده فساد نفتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه و با حضور نجفی نماینده دادستان، وکلای مدافع متهمان، وکلای شرکت ملی نفت، وکلای بانک مسکن و کارشناسان بانک مرکزی برگزار شد. لازم به ذکر است که در جلسه نخست که شنبه ۱۷تیر ماه برگزار شد، بابک زنجانی متهم اصلی پرونده موسوم به فساد نفتی، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح‌هروی متهم ردیف سوم را مفسد فی‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در ارتباط با بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تایید و در ارتباط با دو متهم دیگر نقض شد. در پایان جلسه دوم رسیدگی به اتهامات، متهمان ردیف دوم و سوم پرونده موسوم به فساد نفتی اعلام شد که جلسه بعدی رسیدگی 25تیر ماه برگزار می‌شود.

 وزارت کشور ادعای یک عضو شورای شهر تهران را تکذیب کرد- آنا| مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور مطالب منتشر شده مبنی بر سیاسی بودن ارجاع موضوع افزایش قیمت کرایه‌ها به شورای حل اختلاف از سوی این وزارتخانه را تکذیب کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: هیات مرکزی حل اختلاف شوراهای اسلامی شهر و روستا یک ترکیب فراقوه‌یی 9نفره؛ شامل 2نماینده مجلس، 2نماینده قوه قضاییه(معاون دادستان کل کشور و معاون دیوان عدالت اداری)، 3نماینده از شورای عالی استان‌ها و فقط 2نماینده از قوه مجریه(معاون حقوقی رییس‌جمهوری و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور) است و دولت محترم از ترکیب 9رای این هیات صرفا دارای 2حق رأی است.

 

ارسال نظر