روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۲۴

 احزاب باید خود را اثبات و اعتماد حاکمیت را جلب کنند؛ پاد   معاون امور مجلس رییس‌جمهوری با ارائه تحلیل تاریخی از روند تحولات و تکامل احزاب در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: احزاب برای ارتقا باید خود را اثبات و اعتماد حاکمیت را جلب کنند.

«حسینعلی امیری» این مطلب را در همایش فصلی خانه احزاب ایران بیان کرد و افزود: تمرکز قدرت اجرایی، تقنینی و قضایی در دست یک نفر حتما فسادآور است، همانند وضعیتی که قبل از انقلاب مشروطه داشتیم. اداره کشور به اتکای آرای عمومی از مسائل بسیار مهم دیده شده در قانون اساسی است.

 پیشنهاد آتش‌بس زاکانی خواست همه اصولگرایان نیست؛ ایلنا   نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه شعار علیه روحانی در مقایسه با اهانت‌ها به روسای‌جمهور هیچ بود، تاکید کرد که در مداحی روز عید فطر هیچ‌گونه بی‌ادبی مشاهده نکرده و در ادامه مدعی شد که دولت از آرمان‌های انقلاب و مواضع صریح امام(ره) و رهبری تخطی کرده است. حمید رسایی همچنین در واکنش به اینکه محمدرضا باهنر، احمد توکلی و برخی دیگر از شخصیت‌های اصولگرا نیز ساعتی پس از انتشار یادداشت زاکانی ضمن استقبال و حمایت از آن، مواضعی تلطیف ‌شده در قبال دولت اخذ کردند، گفت: این برداشت شماست و حتی اگر درست هم باشد، بهتر است از خودشان بپرسید. از آنجا که در جریان دقیق این مسائل نیستم، بهتر است خودشان صحبت کنند.

 سیاست وزارت ارشاد تقویت حوزه موسیقی است؛ ایرنا   وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز جامعه به هنر موسیقی را اصلی بدیهی دانست و گفت: سیاست ما در این وزارتخانه تقویت ابعاد مختلف موسیقی بنا به درخواست جامعه بوده از این رو ضمن تاکید بر توسعه این هنر مبنی بر نیازهای جامعه بر نظارت دقیق امور برای حذف حواشی نیز تاکید شده است.  سیدرضا صالحی‌امیری دیروز در حاشیه رونمایی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به برگزاری کنسرت‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه قشر زیادی از جامعه به هنر موسیقی نیاز دارند و متقاضی این هنر هستند امری بدیهی و غیر قابل انکار است.  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نظر ما در حوزه موسیقی تاکید بر توسعه این هنر مبتنی بر نیازهای جامعه همزمان با اعمال نظارت در خصوص حواشی برگزاری و دیگر موارد این هنر است.

 مراجعات مردمی به پارلمان طبق روال گذشته در حال انجام است؛ ایلنا   بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب اخبار مربوط به اعمال محدودیت در انجام ملاقات‌‌های مردمی با نمایندگان گفت: هیچ طرحی که بخواهد محدودکننده ارتباط مردم با نمایندگان مجلس باشد، نه مسموع است و نه در کشور قابلیت اجرایی دارد. وی با اشاره به انتشار خبرهایی درباره اعمال محدودیت در ملاقات‌های مردمی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ‌گونه محدودیتی در مسیر ملاقات‌های مردمی اعمال نخواهد شد. او گفت: از آنجا که نظام ما یک نظام مردم‌سالار دینی است و مردم بیشترین ارتباط را با مسوولان دارند که در این راستا از عالی‌ترین رتبه که مقام معظم رهبری باشند، این ملاقات‌ها و دیدار‌ها را چه به‌صورت خصوصی و چه به‌صورت عمومی با مردم دارند و تا پایین‌ترین مسوولان نیز همواره با مردم در ارتباط هستند.

 قرارداد توتال حاکی از شکسته شدن تحریم‌های برجام است؛ ایرنا   محمدرضا تابش نایب‌رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد توتال با ایران حاکی از شکسته شدن تحریم‌های برجام است و از نظر سیاسی حایز اهمیت است و منافع ملی کشور با چنین قراردادهایی ارتقا می‌یابد. وی افزود: ما برای رسیدن به رشد 8درصدی و ایجاد اشتغال یک‌میلیون نفری در سال نیازمند جلب منابع بسیار عظیم خارجی هستیم، اعم از اینکه ایرانیان خارج از کشور این منابع را به داخل بیاورند یا اینکه دولت‌ها و شرکت‌های خارجی این کار را انجام دهند. تابش تصریح کرد: وزیر نفت با ژرف‌اندیشی، استقامت و پایداری در حوزه مسوولیتش این قرارداد را به نحوی تنظیم کرد که در عرصه رقابت با سایر کشورها جذاب باشد تا این‌گونه ما بتوانیم از خارج کشور سرمایه جذب کنیم.

 تاکید ایران بر وجود ابهام در گزارش هیات حقیقت‌یاب در ارتباط با حادثه خان شیخون؛ ایسنا  جلسه فوق‌العاده شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در خصوص سوریه برای بررسی گزارش هیات حقیقت‌یاب این سازمان پیرامون کاربرد سلاح‌های شیمیایی در منطقه خان شیخون و‌ام حوش برگزار شد. هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لاهه در این جلسه تاکید کرد: گزارش هیات حقیقت‌یاب در ارتباط با حادثه خان شیخون سوریه دارای ابهاماتی در زمینه منابع، نحوه دریافت اطلاعات، نمونه‌برداری و عدم انجام بازرسی از محل حادثه است و امیدواریم ابهامات این گزارش با همکاری دولت سوریه برطرف شود.

 شورای عالی امنیت ملی تا پایان مناسک حج متولی اجرای آن است؛ خانه ملت   عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده آمل در مجلس معتقد است با جایگزینی ولیعهد سعودی ممکن است، اختلافاتی در درون حاکمیت عربستان ایجاد شود اما خدشه‌یی به نتیجه مذاکرات حج با ایران وارد نمی‌کند. وی با اشاره به تغییر ولیعهد سعودی در عربستان گفت: با وجود اینکه این تغییر باعث اختلافات بسیاری در حکومت عربستان شده است، نمی‌تواند تاثیری روی نتیجه مذاکرات حج با ایران داشته باشد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس تصریح کرد: ولیعهد سعودی از زمانی که به این سمت منصوب شده موضع‌گیری‌های تندی علیه جمهوری اسلامی داشته و حتی در جایی مدعی شده جنگ را به مرزهای ایران می‌کشاند.

 مصری: انتخابات جمنا مهندسی شده بود؛ خبرآنلاین  عضو حزب موتلفه معتقد است؛ انتخابات جمنا مهندسی شده بود. او همچنین می‌گوید: کنار رفتن قالیباف باعث شد تا بخشی از آرای او به سبد روحانی اضافه شود.  عبدالرضا مصری درباره سازوکار جمنا در انتخابات گفت: در بحث انتخابات و رای‌گیری‌ها انتقادی که به جمنا وارد شد، این بود که برخی معتقد بودند انتخاباتی که برگزار شد، مهندسی شده بود. هرچند خیلی پررنگ نبود اما به هر صورت خللی در این مورد وارد شد.

 در دولت دوازدهم هیچ کار اجرایی قبول نمی‌کنم؛ تسنیم   حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی در پاسخ به سوالی درباره حضور در کابینه دولت دوازدهم گفت: بنده اعلام کرده‌ام که به لحاظ شرایط سنی که دارم هیچ کار اجرایی را در دولت دوازدهم قبول نخواهم کرد، البته با بنده درباره حضور در کابینه صحبت خاصی نشده، اما اگر هم پیشنهادی شود قبول نخواهم کرد. او گفت: بنده دنبال کارهای علمی و تحقیقاتی هستم و دنبال کار اجرایی نخواهم بود، چرا که کار اجرایی شرایط و اقتضای خاص خودش را دارد و من در شرایطی نیستم که بخواهم کار اجرایی داشته باشم.

 

 

ارسال نظر