بخش خصوصی توان انجام پروژه‌های سپاه را ندارد

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۵۴۴

بعد از اظهارنظرهای مختلفی که درباره حضور سپاه در فضای اقتصادی کشور مطرح شد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در یک برنامه تلویزیونی به تشریح ابعاد مختلف حضور این قرارگاه در فضای اقتصادی کشورمان پرداخت. سردار عبدالله عبدالهی در همین خصوص گفت: بخش خصوصی در زمینه کارهایی که سپاه انجام می‌دهد توان انجام آن کارها را ندارد.  به گزارش «تعادل» به نقل از صدا و سیما، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قرارگاه عرصه را بر خارجی‌ها تنگ کرده است، افزود: قرارگاه طرح‌های نیمه‌کاره‌یی را به ثمر رسانده است که خارجی‌ها در ابتدای تحریم‌ها آنها را رها کردند و رفتند.  عبدالهی با بیان اینکه سپاه نهادی مردم پایه است گفت: هیچ‌گاه قرارگاه نگفته است که این طرح را به ما بدهید البته براساس وظیفه باید به سازندگی کشور کمک کند.  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه افزود: با توجه به اینکه روزانه 12میلیون لیتر بنزین وارد کشور می‌شد قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بزرگ‌ترین پالایشگاه در کشور، روزانه 12میلیون لیتر بنزین تولید و کشور از واردات این فرآورده بی‌نیاز شد.

عبدالهی گفت: فاز نخست این پالایشگاه که در دولت یازدهم به اتمام رسید حدود 75درصد پالایشگاه را شامل می‌شود و 20میلیون لیتر فرآورده نفتی تولید می‌کند که 12میلیون لیتر آن بنزین یورو4 با اکتان 96 است.

عبدالهی اضافه کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا 170هزار نیروی انسانی دارد که کمتر از 2درصد آنها نیروی رسمی قرارگاه هستند. او گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا 5هزار پیمانکار از بخش خصوصی دارد که با سپاه کار می‌کند و بهتر از دولت از آنها حمایت می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه با بیان اینکه شبهه‌هایی درباره فعالیت‌های سازندگی سپاه از طرف مسوولان ایجاد می‌شود افزود: سزاوار نیست عرصه بر مجموعه‌یی که با تمام توان و قدرت در شرایط سخت تحریم اینگونه کار می‌کند تنگ شود.

عبدالهی با بیان اینکه فاز 15 و 16 پارس جنوبی در دولت یازدهم به بهره‌برداری رسید و از این فازها 40میلیارد مترمکعب استخراج و شیرین‌سازی گاز انجام و وارد شبکه شده است، گفت: این کار 16میلیارد دلار برای کشور منفعت داشته است.

فرمانده قرارگاه خاتم در ادامه این برنامه افزود: اگر به سپاه طرح‌هایی با ترک تشریفات مناقصه واگذار شده این طرح‌ها ضررده بوده است.

وی درباره واگذاری شرکت صدرا به سپاه گفت: این شرکت زمانی که به سپاه واگذار شد 2هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار بود، هیچ تعهدی را نمی‌توانست انجام دهد و 250 نفر از 300 نیروی این شرکت هر روز جلو استانداری تجمع می‌کردند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه افزود: قرارگاه این شرکت را پذیرفت و ساخت سکوها را قبول کرد و اکنون 3هزار و 500 نفر در شرکت صدرا مشغول به‌کارند.

 

ارسال نظر