بهترین و قانونی‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین انتخابات را برگزار کردیم

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۵۴۳

هر چند برخی افراد و جریانات خاص سیاسی همچنان تلاش می‌کنند تا با اظهارنظرهای حاشیه‌یی پرونده انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری را باز نگه دارند اما تایید شورای نگهبان به عنوان ناظر و مسوولان وزارت کشور به عنوان مجری نشان می‌دهد که انتخابات اردیبهشت براساس دستورالعمل‌های قانونی انجام شده و تلاش حاشیه‌سازان راه به جایی نخواهد برد.   قائم مقام وزیر کشور دیروز در سومین نشست فرمانداران استان تهران در فیروزکوه با بیان اینکه در شرایطی که دشمن همه امکانات را بسیج کرده که ایران را به انزوا بکشاند، گفت: در این شرایط بهترین و قانونی‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین انتخابات را برگزار کردیم.

محمدحسین مقیمی با اشاره به شرایط منطقه، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را بسیار اساسی و مهم اعلام کرد و افزود: به اعتقاد من برگزار‌کنندگان انتخابات یکی از عالی‌ترین انتخابات را در کشور به انجام رساندند و با حضور حداکثری و چشمگیر مردم اقتدار ملی ما را به رخ جهانیان کشاندند که از این نظر باید به خود ببالیم.

قائم مقام وزیرکشور تصریح کرد: اینکه حالا بعضی‌ها نمی‌توانند حلاوت و شیرینی و تاثیر انتخابات را بر تولید امنیت و افزایش اقتدار ملی کشور متوجه شوند، مشکل خودشان است.  مقیمی درخصوص اعتراض به انتخابات شوراها نیز گفت: در رابطه با اعتراضات انتخابات شوراها نیز به همه اعتراضات به طور کامل رسیدگی شد و بحمدلله سلامت و نتایج انتخابات تایید شد.

قائم مقام وزیرکشور گفت: حرف ما آن نیست که چه کسی رأی آورده چه کسی رأی نیاورده و چه کسی بازنده است. این مساله نیست مهم آن است که انتخابات قانونمند و با حضور حداکثری مردم و رعایت مر قانون و با حفاظت و پاسداری از رأی مردم به خوبی برگزار شده است.

مقیمی افزود: ما تکلیف خود را به شایستگی انجام دادیم چراکه مر قانون را به درستی انجام دادیم و بقیه هم در صورت دخالت باید پاسخگو باشند و نباید از تریبون نماز جمعه استفاده می‌کردند.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: آنچه به ما مرتبط می‌شود، برگزاری یک انتخابات سالم با رعایت مر قانون و حضور حداکثری و سربلندی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل است و هیچ گروه و حزب و کشوری نمی‌تواند به انتخابات ما ایراد بگیرد چراکه همه دلسوزان نظام قبول دارند که ما یک انتخابات بسیار سالم و خوبی را برگزار کردیم.  او افزود: اگر انتخابات سالم نبود و حضور مردم را نداشتیم با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم و شما کاری کردید بزرگ و مهم که کشور را در برابر تهدیدات دشمن بیمه کردید. مقیمی با بیان اینکه از انتقادها در جهت مطلوب بهره ببریم، اظهار کرد: از دو دیدگاه می‌توان به بحث مهم شوراها اشاره کرد: اول آنکه 120000منبع انسانی و مدیر که می‌توان از آن در جهت رشد و تعالی، توسعه اقتصادی کشور در شهرها و روستاها بهره جست و دوم آنکه اگر تعداد محدودی با عدم رعایت اخلاق و هزینه کلان روی کار آمدند بر عملکرد آنان باید نظارت شود.

 

 

ارسال نظر