روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۶۶

 روحانی روز استقلال ونزوئلا را تبریک گفت-برنا| رییس‌جمهوری در پیامی به رییس‌جمهوری بولیواری ونزوئلا، فرا رسیدن سالگرد استقلال این کشور را به وی تبریک گفت. در پیام روحانی به نیکلاس مادورو موروس رییس‌جمهوری بولیواری ونزوئلا آمده است: «امیدوارم با تلاش‌های متقابل مسوولان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا شاهد تعمیق دوستی، ارتقای بیش از پیش روابط در کلیه عرصه‌ها و توسعه همکاری‌های بین‌المللی میان دو کشور باشیم.»

 سامانه موشکی اس ۳۰۰ در کشور مستقر است-تسنیم| فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: سامانه موشکی اس ۳۰۰ در کشور مستقر است و از آن استفاده می‌شود و سامانه باور ۳۷۳ سال آینده وارد شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور می‌شود. امیر فرزاد اسماعیلی در حاشیه همایش اندیشه و قلم ارتش در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت سامانه بومی «باور 373» گفت: ما می‌توانیم سامانه‌یی قوی‌تر از اس 300 بسازیم، تا پایان امسال به فضل الهی تست خواهیم کرد و سال آینده وارد شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور می‌شود.

 تاکید پارلمان اقلیم کردستان عراق بر حفظ امنیت مرزی با ایران-ایسنا| ناظم هرکی نایب‌رییس کمیسیون امنیت پارلمان اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با السومریه نیوز ضمن تاکید بر حفظ امنیت و ثبات در مناطق مرزی با ایران گفت: کمیسیون امنیت پارلمان اقلیم کردستان گزارش‌هایی در رابطه با اوضاع موجود در مناطق هم‌مرز جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده و اقلیم کردستان خواهان به وجود آمدن بی‌ثباتی و ناامنی در مناطق هم‌مرز ایران نیست. السومریه نیوز در ادامه نوشت: بیشتر احزاب مخالف ایران مانند پژاک در اقلیم کردستان و در مناطق مرزی ایران مستقر هستند.

 عارف، شایعه طرح نامش به‌عنوان شهردار را تکذیب کرد-اعتمادآنلاین| محمدرضا عارف رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، درباره مطرح شدن نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران گفت: خیر، من ان‌شاءالله در خدمت مردم تهران در مجلس هستم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این مسوولیت را خواهد پذیرفت یا خیر، گفت: بحث قبول و رد نیست. هرکس وظیفه‌یی دارد و در جایگاه خودش باید خدمت کند. این سخنان عارف درحالی است که زهرا نژادبهرام منتخب شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود از محمدرضا عارف به‌عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران نام برده بود.

 دیدار عارف و جمعی از اعضای فراکسیون امید با رییس‌جمهوری -ایرنا| محمدرضا تابش نایب‌رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: محمدرضا عارف رییس و جمعی از اعضای این فراکسیون به‌زودی با رییس‌جمهوری در مورد دولت دوازدهم دیدار می‌کنند. وی اظهار کرد: ما جلساتی را در فراکسیون امید مجلس در مورد دولت دوازدهم داشتیم، در این جلسات اعضا در مورد عملکرد وزرای فعلی و مولفه‌های وزرای دولت آینده بحث‌هایی شد. تابش با بیان اینکه زمان این دیدار منوط به نظر دولت است که زمان را هماهنگ کنند، افزود: در این جلسات عملکرد وزرای دولت تدبیر و امید بررسی شد و همکاران به عملکرد آنان نمره دادند، بسیار خوب است که این موضوع در اختیار رییس‌جمهوری قرار گیرد.

 سومین جلسه ایران و اروپا در حوزه تحقیق و توسعه-ایرنا| مدیرکل امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی از برگزاری سومین گروه کاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه تحقیق و توسعه در ماه نوامبر در بروکسل پایتخت بلژیک خبر داد. علی‌اکبر رضایی دیروز در حاشیه دومین جلسه گروه کاری ایران و اتحادیه اروپا افزود: همزمان با سومین جلسه ایران و اتحادیه اروپا در حوزه تحقیق و توسعه در بروکسل، چند کارگروه نیز تشکیل می‌شود که در این کارگروه‌ها شاهد تعامل بیشتر دانشمندان ایرانی با اروپایی‌ها خواهیم بود. او خاطرنشان کرد: نخستین نشست این کارگروه در بروکسل برگزار شد و زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کردیم و برای برگزاری دومین جلسه هم با حضور تعدادی از نمایندگان کمیسیون اروپا برنامه‌ریزی شد.

 ایران با دولت و ملت چین ابراز همدردی کرد-پاد| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از وقوع حادثه سیل و رانش زمین در چین که ده‌ها کشته و مفقود بر جای گذاشت و زندگی میلیون‌ها انسان در استان‌های جنوبی این کشور را تحت‌تاثیر قرار داد، با دولت و ملت چین و خانواده قربانیان این حادثه ناگوار ابراز همدردی کرد.  

 پذیرش ضرورت امنیت و ثبات منطقه‌ای-تعادل| معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور تاکید کرد: منطقه امن، قوی و قدرتمند براساس اخوت، دوستی، تعامل سازنده میان کشورهای اسلامی و رقابت برادرانه و آزاد در مسیر سازندگی و رشد و رفاه سامان می‌یابد. حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم اخوت میان کشورهای اسلامی منطقه، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «گریز از اثرات جنگ، تروریسم، جهل، فقر و... در منطقه، با قدرت‌افزایی انحصاری حاصل نمی‌شود؛ حضور مستشاری به معنای پذیرش ضرورت امنیت و ثبات منطقه‌یی است.»

 

 

ارسال نظر