روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۸۲

 روحانی آزادسازی موصل را تبریک گفت؛ تعادل| رییس‌جمهور در جملاتی در توییت خود آزادسازی موصل را تبریک گفت. حسن روحانی در این توییت که درباره آزادسازی موصل منتشر شده، نوشته است: «نسیم آزادی در موصل بعد از ۳ سال اشغال و خشونت و کشتار، بر مردم زجرکشیده آن دیار و بر مردم عراق، ایران و منطقه مبارک باد.»

پیام روحانی به حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی؛ پاد| رییس‌جمهور در پیامی به حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی با تبریک پیروزی مردم عراق و آزادسازی شهر موصل، تصریح کرد: این پیروزی مردم عراق، یک‌بار دیگر جایگاه مرجعیت و فتوا را برای جهانیان روشن ساخت. متن پیام روحانی به این شرح است: «پیروزی مردم عراق و آزادسازی شهر موصل، یک‌بار دیگر جایگاه مرجعیت و فتوا را برای جهانیان روشن ساخت. سه سال پیش در روزهای ناامیدی و هرج و مرج، این حوزه و مرجعیت بود که امید و اراده لازم برای مبارزه را به جامعه عراق برگرداند و موجب حرکت مردم و ارتش در برابر متجاوزین گردید. اینجانب ضمن تبریک این پیروزی بزرگ به جنابعالی و مردم عراق، برای حضرتعالی سلامت و دوام توفیقات و برای مردم سربلندی آرزو می‌نمایم.»

 ارتباط دادن مسائل داخلی بحرین به ایران دستاویزی نخ‌نما شده است؛ ایسنا| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن رد تلاش دیگر بار مقام‌های امنیتی بحرین برای ارتباط دادن مسائل داخلی این کشور با جمهوری اسلامی ایران، آن را دستاویزی نخ‌نما و شکست خورده برای سرپوش نهادن بر مشکلات داخلی خود دانست و افزود: دولت بحرین هر از چندی به بهانه مقابله با هسته‌های تروریستی خبر از دستگیری تعدادی از اتباع این کشور می‌دهد و ادعا می‌کند آنها با جمهوری اسلامی ایران در ارتباط بودند. وی خاطرنشان کرد: جامعه بین‌الملل به خوبی واقف است که بحران داخلی ٦ ساله بحرین نتیجه رویکرد امنیتی دولت به اعتراضات مدنی و مسالمت‌آمیز اکثریت مردم این کشور است.

 منازعات غیرمستقیم پایان یابد؛ ایلنا| علی مطهری نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به درگیری لفظی برخی مسوولان و سران قوا از طریق شبکه‌های اجتماعی، در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه چنین درگیری‌هایی چه تاثیری در انسجام و وحدت ملی دارد، گفت: مسوولان به‌جای اینکه در شبکه‌های مجازی و اینستاگرام به یکدیگر پاسخ دهند، باید رودررو با یکدیگر صحبت کنند. وی گفت: گفت‌وگوی مستقیم و رودرروی مسوولان با یکدیگر به نفع کشور خواهد بود و بهتر است که این منازعات ادامه پیدا نکند. نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: مسوولان بهتر است اگر اختلاف‌نظری وجود دارد، رودررو با یکدیگر صحبت کرده و اختلافاتی که با هم دارند را حل کنند.

 آیین تحلیف رییس‌جمهوری 14 مرداد برگزار می‌شود؛ ایرنا| روابط عمومی مجلس شورای اسلامی روز گذشته با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد: مراسم تحلیف حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور دوره دوازدهم در روز شنبه 14مرداد در محل صحن مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود. پیش از برگزاری آیین تحلیف در مجلس شورای اسلامی، حکم ریاست‌جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب به منتخب ملت تنفیذ می‌شود. گفتنی است آیین تحلیف رییس‌جمهوری طبق اصل‏

یکصد و بیست و یکم قانون اساسی انجام می‌شود که براساس آن رییس‌جمهور در مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ در جلسه‌یی که‏ با حضور رییس‏ قوه‏ قضاییه‏ و اعضای‏ شورای‏ نگهبان‏ تشکیل‏ می‌شود، سوگند یاد کرده و سوگندنامه را امضا می‌کند.

 برجام هیچ‌گونه تغییری نخواهد کرد؛ ایسنا| علاء‌الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد، مبنی بر اینکه امریکا در حال بازنگری برجام است، اظهار کرد: دولت آقای ترامپ تازه‌کار است و نمی‌داند این یک توافق بین‌المللی و چند کشوری است، یعنی در مقابل جمهوری اسلامی ایران 6 کشور دیگر به‌علاوه اتحادیه اروپا برجام را امضا کرده‌اند. وی گفت: برجام یک توافق بین‌المللی است، بازنگری در آن کار یک کشور نیست و برجام هیچ‌گونه تغییری نخواهد کرد.

 تا تضمین امنیت کامل منطقه در کنار عراق می‌مانیم؛ مهر| حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل ضمن تبریک سقوط داعش در موصل به دولت و ملت عراق گفت که ایران تا تضمین امنیت کامل منطقه در کنار عراق می‌ماند. امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «پایان داعش در موصل، تبریک و شادباش به دولت، ملت، نیروهای مسلح، مرجعیت و حشدالشعبی جمهوری عراق/ تا تضمین امنیت کامل منطقه در کنار عراق می‌مانیم.»

 تصویب طرح تحریم ایران در کنگره امریکا باز هم به تعویق افتاد؛ تسنیم| قانونگذاران امریکایی گفتند، سنا ایراد فنی‌ای را که مانع از تصویب بسته تحریم‌های ایران و روسیه می‌شد را رفع کرده، اما این طرح با مخالفت‌هایی در مجلس نمایندگان امریکا مواجه است و این می‌تواند به معنای به تعویق افتادن بیشتر طرح مذکور باشد. رویترز در این زمینه نوشت، هر چند سنا ایرادات قانون اساسی را رفع کرده، اما به نظر می‌رسد که به‌دلیل تاخیر به وجود آمده و در پیش بودن تعطیلات کنگره در هفته آینده، مجلس نمایندگان تا بعد از نشست گروه 20 نخواهد توانست در مورد آن رای‌گیری کند.

 عملیات موشکی سپاه با هماهنگی دولت سوریه انجام شد؛ ایلنا| رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عملیات ضدتروریستی ایران در خاک سوریه با هماهنگی دولت این کشور انجام شده است. سرلشکر محمد باقری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود دولت سوریه به دلیل اینکه پایگاه نظامی امریکا نزدیک مواضع داعش قرار دارد مسولیت حمله را برعهده نگرفته است، گفت: سوریه شبانه‌روز با تروریست‌ها در حال جنگ است و این عملیات را ایران با هماهنگی دولت این کشور انجام داده است.

 واعظی دخالت خود در انتخابات هیات‌رییسه را تکذیب کرد؛ برنا| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر انتشار برخی مطالب مبنی بر دخالت وی در انتخابات هیات‌رییسه مجلس را تکذیب کرد. محمود واعظی در اینستاگرام خود نوشت: «انتشار مطالبی مبنی بر دخالت در انتخابات هیات‌رییسه و تلاش برای جلوگیری از رای‌آوری علی مطهری کذب محض و بی‌پایه و اساس است.»

 

ارسال نظر