چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۸۱

آتش به اختیار به معنای هرج و مرج نیست

روزنامه 10 تیر شماره 857

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عزت و امنیت کشور در گرو وحدت و انسجام است، گفت: آتش به اختیار به معنای هرج و مرج نیست.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان در ماه مبارک رمضان و طرح موضوع اصطلاح «آتش به اختیار» تصریح کرد: ایران باید از نظر فرهنگ قوی و غنی باشد، اما اگر مشکلی دیدید به مسوولان تذکر بدهید و نگذارید سیستم ضعیف و کم توان شود.

امامی‌کاشانی با بیان اینکه آتش به اختیار اصطلاحی در میان نظامیان است آن هم برای شرایطی که در جنگ پیش می‌آید که افسر می‌گوید اینچنین عمل کنید و منتظر فرمان ما نباشید و آنجا متداول است، افزود: این موضوع در زمان حمله صدام خبیث به ایران نیز مطرح بود و شهید چمران در جنگ‌های نامنظم نیز به این مطلب اشاره می‌کرد.

امامی‌کاشانی بیان کرد: بدترین تحریف همین است که در بین سخنرانی که چند صفحه است یک جمله را بگیرند، ابتدا و انتهای آن را حذف کنند و از آتش به اختیار یک مفهومی استنتاج کنند برای اینکه بخواهند مقاصد شوم خود را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که آتش به اختیار نه بی‌قانونی، نه فحاشی، بلکه کار فرهنگی تمیز است. ایشان ولی امر و فقیه جامع شرایط است، عادل و منادی عدالت و قانون است، منادی نظم و رهبر صلح، رهبر آزادی و رهبر قانون و رهبر حق است؛ یک چنین کسی برای اینکه بنیه فرهنگی کشور قوی بشود چنین تعبیری را در آن چند جملات و مطالب بیان می‌کنند.

 

ضرورت بررسی سریع‌تر لایحه تشکیل وزارتخانه‌های جدید

روزنامه 10 تیر شماره 857در شرایطی که بر اساس اخبار اعلام شده، مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست‌جمهوری در نیمه مردادماه انجام می‌شود، معاون پارلمانی رییس‌جمهوری در امور مجلس می‌گوید: از نمایندگان مجلس دهم انتظار می‌رود لایحه تشکیل وزارتخانه‌های جدید را زودتر تعیین تکلیف کنند تا کابینه با ساختار جدید دولت شکل بگیرد.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی و خدماتی شهرستان شیروان در خراسان شمالی، ضمن تقبیح رفتارهای وحدت‌شکنانه برخی در داخل کشور تصریح کرد: حرکات ضد وحدت و انسجام ملی در روزهای قدس و عید فطر اقدامی زشت و ناشایست بود.

وی گفت: کشور اکنون در مسیر حرکت صحیح قرار گرفته و همه باید قدر وحدت و همدلی کنونی مردم و مسوولان را بدانند، حرکات وحدت‌شکنانه و توهین‌آمیز در این مسیر جایگاهی ندارد. امیری افزود: در دولت دوازدهم برای توسعه متوازن استان‌ها و شهرستان‌ها برنامه‌های مدون اجرایی خواهد شد. معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: توافق برجام تصمیم کل حاکمیت بود و با حمایت رهبر معظم انقلاب به سرانجام رسید.

امیری با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در بخش‌های مختلف کشور افزود: آنکه می‌گفت قطعنامه‌ها کاغذپاره است، حرف بی‌اساسی مطرح می‌کرد. امیری تصریح کرد: پیامد آن قطعنامه‌ها تحریم نفت و بیمه و تجارت ما بود و متاثر از قطعنامه‌ها، ایران‌هراسی در دنیا شکل گرفته بود و شاهد رواج فساد به بهانه دور زدن تحریم در آن دوران بودیم. وی گفت: در آن دوران، ایران و ایرانی عزت نداشت و مرگ‌های خاموش ناشی از تبعات تحریم‌ها از آسیب‌های آن دوران بود.

 

شهدای دفاع مقدس متعلق به یک گروه خاص نبودند

روزنامه 10 تیر شماره 857یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این دیدگاهی که خود را برتر، متدین‌تر و انقلابی و اصیل می‌دانید و دیگران را منحرف، این دیدگاه ربطی به تعالیم اسلام و خط امام(ره) ندارد، این یک بهره‌برداری فرصت‌طلبانه است، شما ارزش‌های انقلاب را مختص به خود و منحصر به خود می‌دانید و این اشتباه است.

به گزارش ایسنا، حسین مرعشی در مراسم تجلیل از فعالان ستاد روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم اظهار داشت: مردم بن‌بست‌ها را می‌شکنند و این نعمتی است که باید قدر آن را دانست و به آن توجه کرد. ما اصلاح‌طلبان با توجه به این نقش تعیین کننده و جایگاه مهم باید مراقب مردم، با مردم و در خدمت مردم  باشیم.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: دوستان اصولگرا، اشتباه برخی از شما هم این است که مردم را دسته‌بندی و طبقه‌بندی می‌کنید و این دیدگاه هیچ تناسبی با اصولگرایی و رابطه‌یی با تعالیم دینی ما ندارد. مرعشی در عین حال خاطرنشان کرد: علاقه‌مند نیستیم سیاست بر یک مدار بچرخد و همیشه اصلاح‌طلبان پیروز شوند. باید آن خودبینی و مقدس دیدن خود و منحرف دیدن دیگران را کنار بگذارید.

ما دوست داشتیم و داریم که دو جناح سیاسی برای خدمت بیشتر به مردم با هم رقابت داشته باشند. او گفت: چرا برخی مسیر را تغییر و به سمت حق و باطل و به سمت استفاده ابزاری بردند، مگر ما فراموش کردیم در دوران دفاع مقدس مردم بدون گرایش سیاسی در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند و شهدا متعلق به یک گروه خاص نبودند و فداکاران جبهه و جنگ متعلق به همه بودند.

 

همه طرف‌ها به اجرای برجام پایبند بمانند

روزنامه 10 تیر شماره 857معاون سیاسی سازمان ملل متحد در جلسه توجیهی برای شورای امنیت ضمن تاکید بر اهمیت برجام از همه طرف‌ها خواست تا از اجرای کامل و موثر برجام حمایت کنند. به گزارش ایسنا، جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل روز پنج‌شنبه 29 ژوئن 2017 در نشست شورای امنیت از طرف‌های توافق هسته‌یی ایران و جامعه بین‌المللی خواست تا اجرای کامل و موثر برجام را حمایت کنند. وی افزود: دبیرکل معتقد است که اجرای جامع و پایدار برجام تضمین می‌کند که برنامه هسته‌یی ایران کاملا صلح‌آمیز باقی خواهد ماند و همین‌طور شفافیت و امکان نظارت و راستی‌آزمایی نیز در این زمینه وجود خواهد داشت.

فلتمن اظهار کرد: این معاهده همچنین فرصت تبادل و همکاری با جامعه جهانی را در اختیار ایران قرار خواهد داد و نیز به افزایش تجارت و تقویت اقتصاد ایران کمک می‌کند. معاون سیاسی سازمان ملل خطاب به 15 عضو این شورا در رابطه با اجرای ابعاد مربوط به برنامه موشکی بالستیک ایران گفت: در 29 ژانویه سال جاری ایران یک موشک بالستیک میان‌برد را آزمایش کرد که متعاقب آن نامه‌هایی از سوی ایران و اسراییل و نیز یک نامه مشترک از سوی آلمان، انگلیس، فرانسه و امریکا برای ما ارسال شد.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص مورد آزمایش موشک بالستیک ایران در مارس 2016 در شورای امنیت اجماعی بر سر اینکه این اقدام با متن قطعنامه 2231 مربوط بوده است یا خیر، صورت نگرفت. فلتمن همچنین در مورد محموله تسلیحاتی که در مارس 2016 توسط نیروی دریایی فرانسه در اقیانوس هند کشف و ضبط شد، افزود: پس از بررسی تسلیحات و تامین اطلاعات لازم، دبیرخانه سازمان ملل اطمینان دارد که این محموله از ایران خارج شده است.

 

ارسال نظر