روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۲۷

 انهدام یک تیم تروریستی دارای انبار سلاح؛ ایرنا| وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم نماز عید فطر در تهران از انهدام یک تیم تروریستی دارای انبار سلاح در روز یک‌شنبه خبر داد. محمود علوی در حاشیه مراسم نماز عید فطر در مصلای تهران، طی مصاحبه‌یی با اشاره به انهدام یک تیم تروریستی اظهار کرد: روز یک‌شنبه با اقدامی به موقع به یک تیم تروریستی ضربه زدیم که آنها دارای یک انبار اسلحه و مهمات بسیار بزرگ بودند.

 روایت شمخانی از نحوه تصمیم‌گیری برای حمله موشکی؛ایلنا| دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن توضیح روند تصمیم‌گیری پیرامون عملیات اخیر موشکی سپاه پاسداران، بر لزوم پرهیز از تبدیل کردن موضوع به کشمکش داخلی تاکید کرد و گفت: وقتی عملیات در شورای امنیت ملی به تصویب رسید، نیروهای مسلح هم اقدام کردند.  علی شمخانی درباره نحوه تصمیم‌گیری در عملیات موشکی به مواضع داعش گفت: ما نباید این موضوع را تبدیل به یک کشمکش داخلی کنیم. سلسله مراتب فرماندهی نیروهای مسلح روشن است که در راس آن آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا قرار دارند.

 هرگونه تعرض به اکثریت آغاز یک فتنه است؛ایسنا| رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در یادداشتی با عنوان زندگی سیاسی نوشت: هرگونه تعرض به اکثریت آغاز یک فتنه و مصیبت سیاسی است. در بخشی از این یادداشت آمده است: « حفظ حرمت قاعده اکثریت در حکومت‌هاى مردم‌سالارى از مهم‌ترین اصول است؛ مردم‌سالاری‌هایى قوی‌ترند که بهتر توانسته‌اند مراعات این قاعده را به کمک نهادهاى مقتدرى تضمین کنند. اما غیر از روش‌هاى نهادینه، اعمال برخى شیوه‌هاى مدیریت سیاسى موجب ثبات مردم‌سالارى و افزایش کارآیى آن مى‌شود که مهم‌ترین آن شیوه‌ها به نحوه تعامل با اقلیت برمى‌گردد.

 میزگرد مشترک همکاری‌های اقتصادی

2 کشور  ایران و آلمان برگزار شد؛ایسنا| میزگرد مشترک هیات ایرانی به سرپرستی وزیر امور خارجه کشورمان با حضور وزیر اقتصاد آلمان و با شرکت منتخبانی از مدیران عامل و روسای شرکت‌ها و صنایع بزرگ آلمان برگزار شد. محمدجواد ظریف که برای شرکت در نشست شورای اروپایی روابط خارجی به آلمان سفر کرده بود، روز گذشته در نشست سالانه شورای روابط خارجی اروپا (ECFR) سخنرانی کرد. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با شویبله وزیر دارایی آلمان دیدار کرد. در این دیدار وزیر دارایی آلمان بر اجرای برجام تاکید و از همکاری‌های بانکی با کشورمان استقبال کرد.

 طرح مقابله با اقدامات امریکا در کمیسیون امنیت‌ملی نهایی شده است؛خانه ملت|   علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا در منطقه الزاماتی برای دولت در نظر گرفته شده و دولت مکلف به اجرای آن است. همچنین این طرح آماده شده است و بلافاصله بعد از تعطیلات به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد. او با بیان اینکه طرح تهیه شده در کمیسیون، عکس‌العمل مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت ایران در قبال اقدامات اخیر کنگره امریکا در وضع تحریم‌های جدید است، گفت: در جهت دفاع از منافع ملی، این طرح عرض اندام قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران در برابر اقدام اخیر کنگره امریکاست.

 تسهیل همکاری ایران و بلوک اقتصادی و تجاری اوراسیا؛تعادل| حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل از تسهیل همکاری ایران و بلوک اقتصادی و تجاری اوراسیا خبر داد. امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: در اجلاس امروز روسای مجالس اوراسیا در سئول کره‌جنوبی، گام مثبتی در مسیر تسهیل همکاری ایران و بلوک اقتصادی و تجاری اوراسیا برداشته شد.

 ایران مروج دوستی و مستحکم در برابر هر تهدید است؛خانه ملت| سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر ولیعهد عربستان و تاثیر آن بر روابط تهران و ریاض گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان هیچ نوع تنش، منازعه، کشمکش و درگیری با هیچ کشوری نیست، ما همیشه خواهان روابط مسالمت‌آمیز با همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه و منطقه منهای رژیم‌صهیونیستی هستیم. نماینده ورامین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین هیچگاه جمهوری اسلامی ایران دنبال تنش و درگیری با هیچ کشوری نبوده و نیست، سیاست و استراتژیکی نظامی ما، استراتژی دفاعی است نه تهاجمی. از این جهت به همه کشورها و همه قدرت‌های سلطه‌گر بیگانه خارج از منطقه اعلام می‌کنیم از آنجایی که استراتژی دفاعی را اتخاذ کرده‌ایم هر نوع اقدام، تحرک، توطئه و فعالیتی که امنیت کشور را تهدید کند با پاسخی دندان‌شکن رو‌به‌رو خواهد شد.

 واکنش حرفه‌ای معاون رییس‌جمهوری به میثم مطیعی؛تعادل| شهیندخت ملاوردی معاون رییس‌جمهوری در پاسخ به اشعار انحرافی میثم مطیعی در مراسم عیدفطر امروز درحساب توییتری خود واکنش نشان داد. شهیندخت ملاوردی در پاسخ به اشعار انحرافی میثم مطیعی در مراسم عیدفطر در حساب توییتری خود واکنش نشان داد و نوشت: «در عید بازگشت به فطرت پاک انسانی دعا کنیم، مطیع نفس نباشیم.»

 وکلای دولت ترامپ خواستار مصادره اموال بنیاد علوی شدند ؛تسنیم| وکلای دولت «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور امریکا روز دوشنبه از اعضای هیات منصفه دادگاه رسیدگی به پرونده «بنیاد علوی» خواستند، ساختمان این موسسه غیرانتفاعی مستقر در منطقه «منهتن» نیویورک و سایر مستغلات آن را مصادره کند. به گزارش رویترز، در جلسه نهایی دادگاه بررسی این پرونده در دادگاه فدرال «منهتن» که از یک ماه پیش آغاز شده، «مایکل لورد»، دستیار دادستان فدرال خطاب به اعضای هیات منصفه دادگاه مدعی شد که «بنیاد علوی» با حکومت ایران ارتباط دارد و به این دلیل قوانین تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نقض کرده است.

 

ارسال نظر