چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۶۳

تعبیر خشونت از واژه آتش به اختیار اشتباه است

3 تیروزیر آموزش و پرورش گفت: آن برداشتی که فکر کنند مساله همراه با خشونت و موارد مشابه است چنین چیزی مورد نظر مقام معظم رهبری نبوده بیشتر بحث هشدار دادن به همه مردم و گروه‌ها و روشنفکران را مدنظر داشته‌اند که مواظب توطئه‌های دشمنان باشند

به گزارش ایلنا، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییرات احتمالی در کابینه دوازدهم و وزارتخانه‌ها گفت: هنوز چیز مشخصی وجود ندارد و این تشخیص رییس‌جمهور است. ایشان دارند بررسی می‌کنند تا ببینند چه کاری انجام دهند.

دانش‌آشتیانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نگرانی عمومی از تفسیر و برداشت‌های نادرست از واژه آتش به اختیار گفت: همان‌طور که در مصاحبه‌ها و موارد دیگر مطرح شده آن برداشتی که فکر کنند مساله همراه با خشونت و موارد مشابه است چنین چیزی مورد نظر مقام معظم رهبری نبوده بیشتر بحث هشدار دادن به همه مردم و گروه‌ها و روشنفکران را مدنظر داشته‌اند که مواظب توطئه‌های دشمنان باشند و هر جا که احساس می‌کنند نفوذی دارد اتفاق می‌افتد، سعی کنند مردم را نسبت به این مساله روشن کنند و آگاهی دهند. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این سخن بیشتر بحث روشن کردن و ارتقای آگاهی مردم را مدنظر دارد که معنای اصلی‌اش حضور پررنگ‌تر مردم در همه صحنه‌هاست. او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای وزیر امور خارجه امریکا، مبنی بر اینکه مدعی شده از یک جریان سیاسی در ایران برای براندازی حمایت خواهد کرد، گفت: من نمی‌دانم منظور ایشان دقیقا چه بوده اما تا آنجایی که می‌دانم در داخل کشور همه گروه‌ها با تمام تفکر‌ها هیچ یک قصد ضربه زدن به ایران را ندارند.

 

در موضوعات امنیت ملی و دفاع از انقلاب یکپارچه‌ایم

3 تیررییس سازمان حفاظت محیط زیست، حضور 74 درصدی در انتخابات ریاست‌جمهوری را نماد همبستگی و انسجام ملی دانست و گفت: در موضوعات امنیت ملی، تمامیت ارضی و دفاع از انقلاب اسلامی قطعا یکپارچه در کنار هم هستیم. به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار دیروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در پاسخ به این سوال که ضرورت اتحاد و همصدایی مسوولان نظام اعم از قضایی، دولتی، مجلس و فرماندهان چقدر احساس می‌شود؟ این مطلب را بیان کرد. او افزود: حضور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت نمادی از همبستگی عظیم ملی و نشان‌دهنده انسجام، یکپارچگی و اقتدار مردم بود. معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان داشت: اینکه 40 میلیون ایرانی بیش از 74درصد در پای صندوق‌های رای بیایند در بین دولت‌های دنیا کم نظیر است و ان‌شاءالله این مساله استمرار پیدا می‌کند. ابتکار ادامه داد: یکی از ابعاد مهم استمرار، کمک به دولت برای تحقق برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی همچون اشتغال، بهبود وضعیت اقتصادی و حفظ محیط زیست است که برنامه‌های ملی تلقی شده و همه باید برای پیشبرد آنها گام ‌برداریم. معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین درباره پیام حضور مردم در راهپیمایی پرشور روز جهانی قدس گفت: پیام این حضور این است که موضوع فلسطین زنده است. او اضافه کرد: پیام دیگر این است که دنیا خوب مدیریت نمی‌شود و مردمانی همچون مردم فلسطین، سوریه، یمن، افغانستان و عراق به دلیل سیاست‌های مداخله‌گرایانه و سلطه‌گرایانه در منطقه به‌شدت مظلوم هستند و حقوقشان پایمال شده و نادیده گرفته می‌شود.

 

اقدام سپاه با اراده رهبری و مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام شد

3 تیردبیر شورای‌ عالی امنیت ملی در جمع خبرنگاران در راهپیمایی روز قدس با اشاره به پاسخ قاطع ایران به تحرکات کور و

کم ارزش گروه‌های تروریستی که به شهادت مظلومانه جمعی از هموطنانمان منجر شد، اظهار کرد: امنیت همه‌جانبه در کشور، خط قرمز غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی بوده و هر گروه یا کشوری که بخواهد به هر نحو به این مهم خدشه وارد کند با واکنش شدید و فوق تصور مواجه خواهد شد.

دریابان علی شمخانی حضور گسترده مردم روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس امسال را مکمل پاسخ کوبنده موشکی به تحرکات تروریستی عنوان کرد و افزود: گویاترین بیانی که می‌شود به طراحان برنامه‌های تهدیدآفرین علیه ایران عنوان کرد این است که «آزموده را آزمودن خطاست». دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: اقدام موشکی سپاه با اراده رهبر معظم انقلاب و مصوب شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی نیز باید به تایید مقام معظم رهبری برسد.

شمخانی درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها گفت: قدرت برای این فراهم شده که در شرایط مورد نیاز به درستی به کار گرفته شود و بعد از جنگ تا به امروز یکی از منطقی‌ترین موارد به کارگیری قدرت موشکی ایران در عملیات موشکی سپاه اخیر شکل گرفت. او تاکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی حوادث زیادی در کشور رخ داد که روز قدس و مساله فلسطین به موضوع ثانوی تبدیل و درد مسلمانان به جای درد واقعی به درد کاذب مبتلا شود، اما روز قدس تکرار این نقطه است که دقیق‌ترین و درست‌ترین آدرس همدردی با مسلمانان جهان است نه کنفرانس ریاض و نه محاصره قطر که روز قدس است.

 

ولیعهد عربستان بچه‌تر از آن است که بخواهد جنگی را به ایران بکشاند

3 تیر

امام‌جمعه موقت تهران گفت: ولیعهد ناپخته عربستان گفته که ما با ایران مذاکره نمی‌کنیم و جنگ با ایران را به تهران می‌کشانیم که باید در جواب وی گفت: عربستان بچه‌تر از آن است که بخواهد با ایران بجنگد.

به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز گفت: صدام که از شما قوی‌تر بود و شما (عربستان) تا پایان از او حمایت کردید هیچ غلطی نتوانست بکند که شما بسیار ضعیف‌تر از آن هستید که به حساب بیایید.

او با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه افزود: عملیات موشکی سپاه در واقع تجلی صفت منتقم بودن خدا بود که بسیار بجا و مناسب بود. خاتمی اظهار داشت: این حمله موشکی همزمان با طرح تحریم موشکی سنای امریکا علیه ایران بود و این پیام را برای آنها به همراه داشت که هر چه می‌خواهند، بنشینند و طرح علیه ایران تصویب کنند اما بدانند ایران اسلامی ذره‌یی از اصول خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. دشمن می‌خواهد ما برنامه موشکی خود را متوقف کنیم اما ما به کوری چشم دشمن بر اقتدار موشکی‌مان باز هم خواهیم افزود. امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر حمله موشکی سپاه این پیام را برای رژیم‌صهیونیستی به همراه اذناب داشت که برنامه موشکی ایران شوخی نیست، ما در عرصه امنیت کشورمان با کسی شوخی نداریم و شعار هم نمی‌دهیم. خاتمی افزود: این حمله موشکی در کشور محور وحدت شد و همه سلایق و جناح‌ها از این عملیات حمایت کردند. او با اشاره به طرح تحریم سنای امریکا علیه ایران اظهار داشت: این طرح سنای امریکا قطعا نقض برجام است و مردم انتظار برخورد جدی با این عهدشکنی امریکا را دارند.

 

 

ارسال نظر