چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۶۷۱
چهره‌ها

پاکستان میان ایران و عربستان بی‌طرف است

1 تیرسفیر پاکستان در تهران با اشاره به وجود برخی مسائل بین تهران و ریاض گفت: پاکستان در رابطه با این مساله بین ایران و عربستان طرف کسی را نمی‌گیرد و در موضوع تنش میان عربستان و قطر تاکید کرد که دو کشور باید اختلافات‌شان را حل و فصل کنند.

به گزارش ایسنا، آصف علی خان دورانی درباره روابط ایران و پاکستان گفت: دو کشور در طول تاریخ روابط صمیمانه و نزدیکی داشته‌اند و این روابط در طول سال‌ها به‌ویژه در دوره چهار سال اخیر دولت آقای روحانی عمق بیشتری پیدا کرده است. طبق آمار منتشر شده توسط دولت ایران در سال گذشته تجارت دو جانبه کشور از 900.68 میلیون دلار به 1.15 میلیارد دلار در سال 2016 الی 2017 افزایش داشت که به‌طور کلی نشان‌دهنده افزایش 28درصدی تجارت دوجانبه دو کشور است.

سفیر پاکستان در تهران در پاسخ به پرسشی درباره تکمیل خط لوله صلح و صادرات گاز به پاکستان و هندوستان، اظهار کرد: کارها در زمینه خط لوله شروع شده است و می‌توان گفت که در بخش پاکستان روند به خوبی پیش می‌رود. در زمان تحریم‌ها مساله این بود که شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری پیش‌قدم نمی‌شدند. ولی با برداشته شدن تحریم‌ها شرکت‌های بین‌المللی جلو آمده و کارها آغاز شده‌اند.

او در پاسخ به پرسشی درباره تحرکات گروه‌های تروریستی در مرزهای مشترک تصریح کرد: حدود 920کیلومتر بین دو کشور مرز قرار دارد. این مرز مسیری است که برای قاچاق موادمخدر و انسان استفاده می‌شود. دولت پاکستان به صراحت اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد از خاکش برای اهداف تروریستی به‌ویژه برای حملات تروریستی یا علیه سایر کشورها استفاده شود و پاکستان در این زمینه بسیار جدی است.

اقدام اخیر سپاه، نمایشی از اقتدار کشور در جهان بود

1 تیریک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: ایران اسلامی با اقتدار و امنیت پایدار مسیر رشد و توسعه را ادامه خواهد داد و اقدام اخیر غیورمردان سپاه، نمایشی از اقتدار کشور در سطح ملی، منطقه و جهان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید بر «توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران در اکثر زمینه‌ها» و با ابراز خرسندی از این «اقدام به‌موقع و مقتدرانه» گفت: ایران همواره از سوی دشمنان و بدخواهان مورد تهدید قرار داشته و جریانات تروریستی و افراطی-تکفیری نیز در همین جهت و برای به چالش کشیدن امنیت و اقتدار کشورمان برنامه‌ریزی و تلاش کردند که به لطف خدای متعال، در همه طراحی‌ها و نقشه‌های شوم خود در برابر این نظام مقدس شکست خورده‌اند.

او به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام مواضع تروریست‌های داعش در منطقه دیرالزور هم اشاره و تاکید کرد: این اقدام دقیق و به‌موقع درراستای سیاست‌های دفاعی کشور در برابر تهدیدات و مقابله با تروریسم قرار دارد و همگان باید بدانند که به تعبیر مقام معظم رهبری، زمان بزن در رو تمام شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در این موضوع ما شاهد اتفاق‌نظر و وحدت ملی هستیم. ملت بزرگ ایران، توان در خور تحسین دیپلماسی و قدرت کم‌نظیر نظامی خود را به مثابه دو روی یک سکه پنداشته و قدرت ملی خود را تشکیل یافته از همین رفتار متوازن می‌دانند.

او به اهمیت این اقدام در سطح بین‌المللی هم پرداخت و افزود: در سطح بین‌المللی نیز دنیا شاهد این اقتدار و توان در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی هستیم.

تجزیه عراق خواسته رژیم صهیونیستی است

1 تیررییس مجلس در دیدار با نخست‌وزیر عراق بر مواضع مشترک دو کشور تاکید کرد و گفت: موشک‌هایی که به داخل پایگاه‌های داعش در سوریه زده شد، حامل این پیام بود که ایران وارد فاز جدیدی در مبارزه با تروریسم شده است.  به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق اظهار کرد: ایران هیچ‌وقت ابزار دست کشورهایی نمی‌شود که هر روز به عناوین مختلف با تروریست‌ها بازی می‌کنند و ما همیشه عراق را متحد صمیمی خود می‌دانیم و در مبارزه با تروریست در کنار آنان خواهیم بود. او افزود: برداشت ما این است که شما تجربه موفقی در مبارزه با تروریسم دارید و به خوبی آگاهید که جنس تروریسم‌های منطقه با دهه قبل متفاوت است، اما عراق نشان داد که از قدرت خوبی برخوردار است و توانست آنها را سرکوب کند.

در ادامه این دیدار، حیدر العبادی اظهار کرد: سفر ما به ایران تاکیدی دوباره بر روابط مستحکم میان دو کشور دوست و همسایه است که این دوستی به نفع ملت هر دو کشور و منطقه خواهد بود.

نخست‌وزیر عراق اضافه کرد: ما هم‌اکنون در مرحله نابودی داعش به‌سر می‌بریم و در مبارزه با حملات تروریستی همیشه پیش‌قدم خواهیم بود و شعار ما مبارزه با داعش است، زیرا همان‌گونه که تاکنون نشان داده‌اند آنها پایبند به هیچ دینی نیستند و اقدام اخیر آنان در پارلمان ایران به خوبی بیانگر این مساله است.

حیدرالعبادی متذکر شد: در داخل کشور عراق هم برخی اختلافات سیاسی میان برخی احزاب و گروه‌ها وجود دارد، اما سعی داریم که این اختلافات باعث سوءاستفاده داعشی‌ها نشود.

ناگفته‌های وزیر اطلاعات از حمله سپاه به مقر داعش

1 تیروزیر اطلاعات گفت: پرتاب موشک به مراکز مهم تجمع سرکردگان داعش توسط سپاه قهرمان تجلی اراده ملت ایران و تصمیم جمعی سران نظام و سیلی سرسام‌آوری بود که کلیت نظام به گونه دشمن نواخت.

به گزارش پاد، سیدمحمود علوی درباره حمله موشکی سپاه به مواضع داعش با بیان این مطلب اظهار کرد: همان‌گونه که ریاست محترم جمهوری ایران تصریح فرمودند این تصمیم در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شده و ریاست محترم جمهوری نیز در جایگاه رییس شورای عالی امنیت به نیروهای مسلح دستور یورش کوبنده را به مقر داعش صادر کرد و مورد تایید مقامات عالی نظام قرار گرفت.

او ادامه داد: نقاط تجمع سرکردگان داعش توسط وزارت اطلاعات دراختیار یگان موشکی سپاه قرار گرفت و موشک‌های ظفرآفرین سپاه آنها را نشانه گرفتند، حسب اطلاعات متقن ما موشک‌ها با دقت به هدف اصابت کرده و تعداد زیادی از عناصر جنایتکار داعش، چند نفر از سرکردگان و فرماندهان آنها ازجمله ابوعاصم لبیبی به هلاکت رسیدند.

علوی افزود: ضربه‌های مرگبار بر تروریست‌ها در جنوب شرق کشور در ارتفاعات قصرقند و این هماهنگی کمر دشمن را شکست. وزارت اطلاعات با اشراف اطلاعاتی خود محل استقرار تروریست‌های انصار الفرقان را شناسایی و در اختیار سپاه و ناجا قرار داد و با اقدام هماهنگ سپاه، ناجا و وزارت اطلاعات نیروهای کلیدی تروریست‌ها در جنوب شرق کشور از پای در آمدند و مولوی جلیل قنبرزهی که در راس گروه‌های تروریستی بود با چند نفر از معاونان و دستیارانش به هلاکت رسیدند و مقادیر انبوهی از اسلحه، مهمات، بمب‌های آماده، کمربندهای انتحاری و حدود دو هزار کیلو مواد منفجره آنان به دست نیروهای ظفرمند ایران افتاد.

 

ارسال نظر