چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۶۰۶
چهره‌ها

تردید در مقابله با تهدید نداریم

روزنامه 31 خرداد شماره  851وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در مقابله با هر تهدید‌کننده‌یی و در هر سطحی، تردید نخواهیم کرد.

به گزارش صداوسیما، سردار حسین دهقان در حاشیه امضای تفاهمنامه تولید هزار دستگاه اتوبوس افزود: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر پایه بازدارندگی موثر و فعال قرار دارد بر این مبنا برنامه‌های گسترده‌یی را در حوزه صنعت موشکی موشک‌های زمین به زمین، کروز، بالستیک، سوخت جامع و مایع در دستور کار قرار دادیم که در دو، سه سال دهه اخیر شتاب بیشتر داشته است. او گفت: امروز از توان همه موشک‌ها در بردهای مختلف و دقت بالا برخورداریم. وزیر دفاع با اشاره به حمله موشکی به مواضع تروریست‌ها گفت: بخش کوچکی که به نمایش گذاشته شد، می‌تواند بیانگر توان و قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران و قابلیت صنعتی تولید ما باشد. سردار دهقان افزود: ایران در تقویت بنیه خود و همچنین در پاسخ به تهدیدات احتمالی عزم و اراده استواری دارد و هیچ مقام و قدرتی نه در منطقه و نه فراتر از آن نمی‌تواند چیزی را برای ما تحمیل کند.

او گفت: دشمنان بدانند نه تحریم‌هایی که در گذشته برای ما تحمیل کرده موثر بود و نه حرف آنها در آینده مخاطبی خواهد داشت دشمنان ما در دوران دفاع مقدس آموختند که ملت ما مصمم در حفظ استقلال خود و تمامیت ارضی کشورشان هستند.

وزیر دفاع افزود: امروز هم هر تهدیدی را به سخت‌ترین وجه پاسخ خواهیم داد و معنایش این است که این اراده و تصمیم و سرعتی در اجرا در ذات خود بازدارندگی در پی خواهد داشت.

 

توافقی برای ایجاد حافظ منافع بین ایران و عربستان انجام نشده است

روزنامه 31 خرداد شماره  851معاون وزیر خارجه ایجاد تشکیل دفتر حافظ منافع بین ایران و عربستان را منوط به نیاز و توافق دو طرف دانست و گفت: تا امروز هیچ‌گونه توافقی بین دو طرف حاصل نشده است، بنابراین اگر توافقی بین دو طرف حاصل شود براساس نیاز انجام می‌شود. در یک سال گذشته گفت‌وگوها بین دو طرف انجام شده ولی هنوز توافقی بین طرفین انجام نشده است. اگر چنین توافقی انجام شود به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، حسین جابری‌انصاری در رابطه با بحث دستگیری صیادان ایرانی از سوی عربستان و راه‌اندازی دفتر حافظ منافع بین ایران و عربستان خاطرنشان کرد: زمانی که روابط دیپلماتیک و سیاسی برقرار است سفارتخانه‌ها فعال می‌شوند و وقتی روابط رسمی سیاسی و دیپلماتیک قطع شده باشد یکی از سازوکارهایی که در روابط کشورها وجود دارد، دفاتر حفاظت منافع است که براساس نیاز و توافق دو کشوری که موضوع این مساله هستند این سازوکار می‌تواند در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: معمولا باید بین دو کشوری که روابط سیاسی با هم ندارند نیازی احساس شود تا تصمیم بگیرند برای رفع مشکلات خود به دفاتر حافظ منافع رجوع کنند و توافق نهایی بین طرفین از طریق دفاتر حافظ منافع و جزییات آن صورت گیرد.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص حمله موشکی ایران به داعش و تاثیر آن در حل بحران و آینده سوریه، افزود: الزاما همه این مسائل به هم مرتبط نیست. قبل از عملیات اخیر تحولات مختلفی در صحنه سوریه و چه در صحنه بین‌المللی و چه صحنه داخلی اتفاق افتاده بود.

 

سقف اعتبارات پژوهشی کشور کاهش نمی‌یابد

روزنامه 31 خرداد شماره  851معاون اول رییس‌جمهوری با بیان اینکه سقف اعتبارات پژوهشی کشور کاهش نخواهد یافت، تاکید کرد: آموزش عالی باید متناسب با نیازهای جامعه توسعه یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با تاکید بر اینکه توسعه علمی جزو برنامه‌های اصلی دولت است، افزود: باوجود همه محدودیت‌ها سقف اعتبارات پژوهشی کشور کاهش نخواهد یافت. جهانگیری با بیان اینکه تامین اعتبار و منابع مورد نیاز طرح‌های کلان اولویت‌دار در دستور کار دولت قرار دارد، تصریح کرد: همه طرح‌های کلان اولویت‌دار نیمه‌تمام باید با همکاری دبیرخانه شورا و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور براساس اولویت تکمیل شود. او همچنین با اشاره به ضرورت تدوین برنامه توسعه هدفمند آموزش عالی متناسب با نیازهای جامعه ‌اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی باید متناسب با نیازهای واقعی کشور انجام شود و ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه‌های کشور باید براساس نیازمندی‌های اقلیمی، جغرافیایی و طرح‌های توسعه‌یی در استان‌ها شکل بگیرد. در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش، نفت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس کل بانک مرکزی و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور حضور داشتند، احمدی دبیر شورای عالی عتف گفت: خوشبختانه بیش از 75 درصد مجموع مصوبات شورا اجرایی و عملیاتی شده است و دبیرخانه توانست علاوه بر ارزیابی طرح‌های کلان ملی مصوب، حمایت مالی از سوی دستگاه‌های سفارش‌دهنده را جلب کند.

 

ترامپ هرجا رفته با خود شر برده است

روزنامه 31 خرداد شماره  851یک عضو هیات عالی نظارت بر برجام گفت: آقای ظریف در نامه به خانم موگرینی، اروپایی‌ها را به صراحت به نقض بندهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ برجام ارجاع داد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی خاطرنشان کرد که اروپایی‌ها تصدیق کردند که برجام از جانب امریکا نقض شده است. طبعا وقتی اروپایی‌ها این موضوع را تصدیق می‌کنند در روابط تجاری با کشورمان وقفه ایجاد نخواهند کرد و تعامل ما با آنان در حوزه تجاری رو به پیشرفت است. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای اثبات اینکه تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نیست باید دانست که اعضای این دو حزب با هم کنار آمدند در حالی که دموکرات‌ها متعهد بودند و در گذشته اوباما، کری و دیگران تاکید و وانمود می‌کردند که به گفتار و تعهدشان پایبندند اما در قانون این مصوبه که نامش مقابله با ایران و درواقع مقابله با دنیاست دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان متحد شدند و به نوعی سازش و ساخت و پاخت کردند به نحوی که این قانون روس‌ها را نیز شامل می‌شود و دموکرات‌ها نیز چشم‌شان را با قراردادی که با ایران در برجام امضا کرده بودند، بستند.

ولایتی گفت: در این قانون تحریم‌های بسیار سختی علیه روس‌ها تصویب شده به نحوی که صدای آلمان‌ها درآمده است؛ خانم مرکل در اظهارنظری بسیار صریح اعلام کرد که اعتمادش به روس‌ها بیش از امریکایی‌هاست و با توجه به اینکه 60 درصد انرژی آلمان از منابع نفت و گاز روسیه تامین می‌شود اگر این تحریم‌ها از صدور انرژی روسیه جلوگیری کند قطعا مقابل امریکایی‌ها خواهند ایستاد.

 

ارسال نظر