روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۳۴

 کوچک‌ترین تعرض به خاک ایران بى‌پاسخ نمى‌ماند؛تعادل| الیاس حضرتی، نماینده تهران ری و شمیرانات درخصوص حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقر داعش در دیرالزور سوریه به سپاه پاسداران دست‌مریزاد گفت و در توییتر خود نوشت: «دست‌مریزاد به برادرانم در سپاه پاسداران براى پاسخ قاطع به دشمن تکفیرى» وی همچنین تاکید کرد: «دشمن بداند کوچک‌ترین تعرض به خاک ایران بى‌پاسخ نمى‌ماند.»

 اهدای لوح سپاس بانوان ورزشکار به رییس‌ جمهور؛پاد| فرشته کریمی، فوتسالیست ایران و سارا اعتماد، عضو تیم ملی بسکتبال بانوان کشور لوح سپاسی را به پاس حمایت‌های رییس‌جمهور و دولت تدبیر و امید از ورزش بانوان به حسن روحانی تقدیم کردند. در ضیافت یک‌شنبه شب رییس‌جمهور با ورزشکاران پیش از سخنان رییس‌جمهور در این دیدار چند نفر از ورزشکاران ازجمله کمیل قاسمی، قهرمان جهانی کشتی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات پیرامون مسائل گوناگون در رشته‌های مختلف ورزشی و ارائه پیشنهادات خود در راستای ارتقای سطح ورزش کشور پرداختند.

 توان موشکی ایران دفاع از شهروندان و پیشران در مبارزه جهانی با تروریسم است؛ایرنا| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توییتر در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به تروریست‌ها اظهار کرد: توان موشکی ایران از شهروندانش در دفاع مشروع و قانونی حمایت می‌کند و همزمان مبارزه مشترک جهانی با داعش و تروریسم افراط‌گرا را به پیش می‌راند.

 امریکا باید بپذیرد که سپاه تحریم‌ناپذیر است؛اعتمادآنلاین| سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی خطاب به سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری ضمن تمجید از عملیات موشکی لیله‌القدر در شب گذشته بیان کرد: امریکا باید بپذیرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم‌ناپذیر است. وی در بخش‌هایی از پیام خود گفت:«غرش موشک‌های دلیرمردان سپاه اسلام، موجی از سرور و شادمانی در قلوب ملت قهرمان ایران و کابوسی سهمگین از رعب و وحشت در دل تروریست‌ها و حامیان آنان پدید آورد. اینجانب به وجود سردارانی افتخارآفرین چون شما و سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوا فضای سپاه که با شلیک مقتدرانه موشک‌های نقطه زن، جهنمی از آتش را بر تجمع داعشیان فروریخت و سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه که تروریست‌ها را در سیستان و بلوچستان غافلگیرانه سرکوب کرد، افتخار می‌کنم.»

 حمله موشکی سپاه علیه تروریست‌ها بجا و متقابل بود؛ایرنا| علی مطهری، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی حمله موشکی سپاه پاسداران به تروریست‌ها را اقدامی بجا و متقابل دانست و گفت: ایران حق دارد تروریست‌ها را در هر کجای دنیا تعقیب کند. وی با بیان اینکه حمله موشکی سپاه پیام دیگری نیز به همراه داشت، تصریح کرد: پرتاب موشک از ایران به سمت تروریست‌ها این پیام را برای عربستان، رژیم صهونیستی و امریکا داشت که ما در صورت نیاز اقدام متناسب و به موقع کرده و از توان موشکی خود استفاده می‌کنیم و اینگونه نیست که در داخل ایران بخواهند اقداماتی انجام دهند و فرار کنند بلکه ما در محل استقرار آنها پاسخ خواهیم داد.

 ایران مرحله جدیدی در مقابله با تروریست‌های مورد حمایت امریکا آغاز کرد؛ایرنا| کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه‌یی ضمن تقدیر و حمایت از اقدام موشکی سپاه پاسداران در دیرالزور سوریه تاکید کرد: ایران مرحله جدید و بسیار مهمی را در مقابله با تروریست‌های مورد حمایت امریکا و هم‌پیمانان منطقه‌یی این کشور آغاز کرد. در بخشی از بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که روز گذشته منتشر شد، آمده است: پیام آشکار این اقدام اضافه بر ضربه مهلکی که بدنه شجره خبیثه داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی در مرکز آنها در خاک سوریه دیرالزور وارد شد، هشدار جدی به حامیان تروریست‌ها بود که هر گونه طراحی و توطئه آنها از این به بعد اضافه بر اینکه در داخل قدرتمندانه سرکوب خواهد شد در صدها کیلومتر دورتر از خاک ایران اسلا می‌سرکوب خواهد شد.

 روز قدس نماد ظلم ستیزی و وحدت امت اسلامی؛صدا و سیما| رییس قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن روز قدس گفت: این روز نماد ظلم ستیزی و وحدت امت اسلام همچنین مظلومیت ملت مظلوم فلسطین است. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه عالی مسوولان قضایی با گرامیداشت این روز تاریخی خاطرنشان کرد: اینکه در جمعه آخر ماه مبارک رمضان چنین روزی برای دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم از سوی امام عظیم‌الشان نامگذاری شود از دوراندیشی آن بزرگوار حکایت داشت.

 توضیحات پلیس درباره فیلم درگیری با معترضان موسسه ثامن؛تسنیم| سردار حسین ساجدی‌نیا، رییس پلیس پایتخت با اشاره به انتشار فیلمی از درگیری ماموران و مردم در شبکه‌های اجتماعی مقابل یکی از موسسات مالی اظهار کرد: روز گذشته درگیری مقابل یکی از موسسات مالی پایتخت بین پلیس و تجمع‌کنندگان ایجاد شد که متاسفانه در حاشیه این درگیری چند نفر از عوامل پلیس به‌صورت خودسرانه با مردم درگیر شدند. او ادامه داد: به‌دنبال این اقدام چند مامور خودسر، فرمانده میدان به این اقدام آنها اعتراض کرد و از این رو سایر ماموران پلیس برای ممانعت از درگیری ماموران خاطی با مردم وارد عمل شدند.

 واکنش معاون اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور به حمله موشکی سپاه؛تعادل| معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور در یادداشتی به حمله موشکی سپاه به داعش واکنش نشان داد. متن یادداشت توییتری پرویز اسماعیلی به این شرح است: بالاخره #بعضی_ها در منطقه باید می‌فهمیدند که ما فقط موشک تست نمی‌کنیم، لازم باشد استفاده هم خواهیم کرد. #آتش_به_اختیار ماست.

 ایران و بوتان مسوول بررسی اجرای کنوانسیون مبارزه با فساد در تایلند شدند؛ایسنا| دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد گفت: براساس قرعه‌کشی انجام شده در اجلاس کارگروه مرور اجرای کنوانسیون مبارزه با فساد، ایران به همراه کشور بوتان به عنوان کشورهای بررسی‌کننده اجرای فصول دوم و پنجم کنوانسیون مبارزه با فساد در تایلند انتخاب شدند. محسن مردعلی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور بررسی‌کننده تایلند در اجرای فصل دوم و پنجم کنوانسیون مبارزه با فساد انتخاب شد.

 روحانی، میرسلیم را میهمان خود کرد؛برنا| در میهمانی افطاری اصحاب ورزش با رییس‌جمهوری، سیدمصطفی میرسلیم که از منتقدان او و رقیب انتخاباتی‌اش بود، توجه رسانه‌یی ‍‌ها را به خود جلب کرد. او که رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی ایران است در میان ورزشکاران میهمان روحانی بود. غروب یک‌شنبه جمعی از اصحاب ورزش میهمان رییس‌جمهوری بودند.

 

ارسال نظر