حمله موشکی ایران پاسخ به حملات تروریستی تهران

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۳۱

گروه ایران|

سپاه پاسدان انقلاب اسلامی در آخرین دقایق روز یک‌شنبه 28 خرداد ماه در پاسخ به اقدامات تروریستی داعش در تهران، پایگاه‌ها و مقر داعش در دیرالزور سوریه را مورد حمله قرار داد. این اقدام ایران با واکنش‌های جهانی و منطقه‌یی گسترده‌یی رو به رو شد. بنا بر اعلام فاکس نیوز، سپاه پاسداران ایران در واکنش به حمله داعش در مجلس و یک مرقد در تهران، یک‌شنبه شب، نظامیان داعش را در شرق سوریه مورد هدف موشک‌های خود قرار داد. این شبکه خبری در پایگاه اینترنتی خود نوشت: شلیک موشک‌های زمین به زمین سپاه به استان دیرالزور سوریه در حالی صورت گرفته که شبه‌نظامیان داعش که از حملات ائتلاف تحت رهبری امریکا فرار می‌کنند، به‌طور فزاینده‌یی در تلاش هستند تا مواضع خود را در آنجا تقویت کنند.

همچنین دیلی کالر گزارش داد: ایران برای نخستین‌بار به داعش حمله موشکی کرد. در این گزارش به قلم راس رید آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ظاهر به تلافی حمله گروه داعش به پایتخت ایران، ‌روز یک‌شنبه موشک‌های بالستیک را به سوی اهداف این گروه در سوریه شلیک کرد. پایگاه اینترنتی سی‌ان‌بی‌سی نیز نوشت: «حملات موشکی ایران به تلافی حملات تروریستی به تهران بود. سپاه پاسداران ایران به موجب حملات گروه داعش در تهران حملاتی را در سوریه انجام داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه نیز در این باره گزارش داد: سپاه پاسداران ایران اعلام کرد، در انتقام از حملات مرگبار اخیر در تهران که داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت، چندین موشک به سوریه شلیک کرده است.

شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد: روابط عمومی سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که منطقه دیرالزور در شرق سوریه را هدف حمله موشکی قرار داده است. این نخستین‌بار است که سپاه پاسداران به صورت رسمی انجام عملیات نظامی را در سوریه اعلام می‌کند. جویش پرس که یک رسانه صهیونیستی است در بازتاب این اقدام سپاه بیان داشت: سپاه پاسداران چندین موشک میان‌برد را به صورت پیوسته از استان‌های کرمانشاه و کردستان در غرب ایران علیه مواضع داعش در شرق سوریه پرتاب کرد.

گاردین هم در این خصوص نوشت: سپاه پاسداران در اواخر روز یک‌شنبه مواضع داعش در استان دیرالزور سوریه را در واکنشی تلافی‌جویانه نسبت به حملات تروریستی اخیر داعش در مجلس و مرقد آیت‌الله خمینی (ره) مورد اصابت چندین موشک خود قرار داد.

این روزنامه انگلیسی به کشته شدن 18 نفر در حملات تروریستی اخیر داعش در تهران اشاره کرد و نوشت: سپاه پاسداران در بیانیه‌یی گفت که چندین موشک را علیه مواضع تروریست‌های تکفیری در استان دیرالزور پرتاب کرده است. بلومبرگ حمله موشکی ایران را پاسخی به حملات تروریستی تهران دانست و اعلام کرد: بنا بر اعلام روابط عمومی سپاه پاسداران، این حمله موشکی علیه مواضع داعش در استان دیرالزور در تلافی حملات تروریست‌های داعشی در مرقد آیت‌الله خمینی (ره) و پارلمان ایران انجام شده است.

 پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروه تکفیری صهیونیستی داعش را بازتاب داد. در این گزارش آمده است: حملات موشکی که روز یک‌شنبه روی داد، نخستین حملات گزارش شده از خاک ایران به خاک سوریه از زمان شروع جنگ داخلی این کشور از ۲۰۱۱ به این سو است. رویترز نیز گزارش داد: سپاه پاسداران با موشک‌های میان‌برد زمین به زمین خود از غرب ایران منطقه دیرالزور در شرق سوریه را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن «تعداد زیادی» از تروریست‌ها و از بین بردن تجهیزات و سلاح‌های آنها شده است.

 

ارسال نظر