ایران آماده شکار تروریست‌هاست

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۵۵

29 خرداد

گروه ایران|

در حوزه راهبردهای اجرایی ایران برای مقابله با تروریسم روز گذشته دو خبر در فضای رسانه‌یی کشورمان بازتاب پیدا کرد که نشان‌دهنده اهمیت توجه به انتقال و انتشار اخبار از فضای مجازی است. خبر اول مربوط به حضور سرلشکر صالحی در مرزهای غربی کشورمان برای بازدید از توان دفاعی و رزمی کشورمان است و دیگری اطلاعیه‌یی است که وزارت کشور در خصوص حضور چهره‌های سیاسی و مسوولان بخش‌های مختلف در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. صفحاتی که در برخی موارد از آنها سوءاستفاده صورت می‌گیرد و اخبار جعلی با اهداف خاص منتشر می‌شود.

با درکنار هم قرار دادن این دو خبر که هر دو در حوزه خبرسازی جعلی در فضای مجازی مطرح شده‌اند، نکته‌یی که به ذهن می‌رسد آن است که فضای مجازی در این دوران به یکی از ابزارهای اصلی فضاسازی تروریست‌ها به شمار می‌رود که از آن برای غبارآلوده کردن فضا و گسترش شایعات و خبرهای جعلی استفاده می‌کنند.

 فضاسازی از نوع تروریستی

وزارت کشور مطالب منتشر شده از افراد غیرمسوول در حوزه امنیت داخلی را خلاف واقع خواند.

وزارت کشور با صدور اطلاعیه‌یی، مطالب منتشر شده در برخی رسانه‎ها به نقل از افراد غیرمسوول در حوزه امنیت داخلی را خلاف واقع خواند.

به گزارش ایرنا، متن کامل اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور به شرح زیر است:

همان‌گونه که در اطلاعیه‌های وزارت اطلاعات و نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام شد؛ در روزهای اخیر با عنایت به خداوند متعال و مجاهدت نیروهای اداره کل اطلاعات استان و مجموعه نیروهای تحت کنترل قرارگاه قدس سپاه پاسداران یک شبکه تروریستی در شرق کشور در دو مرحله در منطقه عمومی چابهار و قصرقند استان سیستان و بلوچستان مورد هدف قرار گرفت و کاملا منهدم شد. در این رابطه تعدادی از اعضای گروهک به هلاکت رسیده و برخی نیز دستگیر شدند و مقادیر قابل ملاحظه اسلحه، مهمات و تجهیزات و امکانات انفجاری از آنها کشف و ضبط شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده از اسناد و مدارک و اظهارات عناصر دستگیر شده این تیم به دنبال اهداف ضد امنیتی در نقاط خاصی در استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند که با اقدام بهنگام و شهادت طلبانه نیروهای مدافع امنیت کشور ناکام ماندند. اما در برخی رسانه‎ها به نقل از افراد غیرمسوول در حوزه امنیت داخلی مطالبی انتشار یافت (از جمله اینکه اهداف گروه تروریستی فوق شب‌های قدر در تهران عنوان شده است) که خلاف واقع بوده و بیان این‌گونه مسائل که مبتنی بر اطلاعات درست و صحیح نبوده، صرفا موجب تشویش افکار عمومی می‌شود. لذا از کلیه هموطنان عزیز درخواست می‌شود نسبت به پیگیری این‌گونه اخبار از کانال‌های رسمی و قانونی اهتمام داشته و سایر مباحث مطروحه از طریق افراد یا رسانه‌های غیرمطلع و مسوول را مورد توجه قرار ندهند.

 ایران آماده شکار تروریست‌هاست

در شرایطی که وزارت کشور در این اطلاعیه از رسانه‌ها و مردم می‌خواهد که قبل از انتشار خبر به سندیت آن توجه کنند، سرلشکر صالحی با حضور در مرزهای غربی کشور از توان یگان واکنش سریع ارتش ایران بازدید کرد. حضور سردار صالحی در واکنش به شایعاتی است که درباره حضور تروریست‌ها در مرزهای غربی کشورمان منتشر شده بود.

به گزارش تسنیم، سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش ایران با حضور در شهر نفت‌شهر که هم‌مرز با استان دیاله عراق است در گفت‌وگویی تاکید کرد: اینجا فقط برای دفاع حضور نداریم بلکه برای شکار هم مستقریم. وی با بیان اینکه «به‌طور قطع هیچ خطری مرزهای غربی ما را تهدید نمی‌کند»، گفت: داعش برای ما مانند سگی وحشی است و نه‌تنها به‌راحتی حساب آنها را خواهیم رسید، بلکه جواب اربابان آنها را هم می‌دهیم. فرمانده کل ارتش آمادگی نیروهای مستقر در مرزهای غربی ایران را بسیار مقتدرانه خواند و تاکید کرد: برای امنیت مرزها باید شکرگزار خدا باشیم و نماد عملی این شکرگزاری حضور جوانان پای کار ارتش ایران در نوار مرزهاست که به دستور رهبرشان لبیک گفتند و مردم در شهرها و خانه‌های خود کاملا آرام باشند.

 

ارسال نظر