روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۱۲

 مجازات سنگین برای کسانی که ناامنی ایجاد کنند-صدا و سیما| دبیر شورای نگهبان قانون اساسی گفت: اخلال در امنیت، جنگ با خدا و پیامبر است و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند اهل فساد روی زمین هستند و مجازاتشان نیز سنگین است. آیت‌الله جنتی در نشست فرماندهان، روسا و مدیران ناجا به بحث امنیت اشاره کرد و درباره تکفیری‌ها نیز گفت: دستگاه‌های وهابی‌گری سال‌های سال روی آنها کار کرده‌اند و اینها را پرورش داده‌اند که ابتدا بحث دشمنی با شیعه را مطرح کردند و اکنون نیز می‌گویند شیعه و سنی مطرح نیست هر دو دشمن ما هستند.

 در بازطراحی اراک نیازی به کمک مالی دیگر کشورها نداریم-مهر| سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در مرحله بازطراحی راکتور اراک نیاز به کمک مالی دیگر کشورها (1+5) نداریم، گفت: اگر بخواهیم هزینه را بدهند، باید از بخشی از مدیریت هم صرف‌نظر کنیم. بهروز کمالوندی درباره هزینه بازطراحی راکتور آب سنگین اراک و در پاسخ به این سوال که در سند امضا شده برای بازطراحی، 1+5 متعهد شده بود که هزینه بازطراحی راکتور اراک را پرداخت کند، اظهار داشت: در سندی که امضا شده گفته شده است که آنها تسهیلاتی را قائل می‌شوند. این تسهیلات، تسهیلات فنی، کاری یا پولی است.

 رابطه ما با ایران مثبت است-تسنیم| وزیر خارجه قطر می‌گوید که روابط دوحه با تهران مثبت است اما هیچ اقدامی خارج از چارچوب شورای همکاری خلیج‌فارس انجام نخواهد داد. محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی وزیر امور خارجه قطر دیروز گفت: ما همیشه از ملت فلسطین حمایت کردیم و جنبش حماس را جنبش مقاومت ملی می‌دانیم. او افزود: عجیب است که اظهارات دونالد ترامپ‌ رییس‌جمهور امریکا مبتنی بر نظرات سایر روسای جمهوری است که همیشه سعی می‌کنند، دشمنان خود را به حمایت از تروریسم متهم کنند.

 دیدار هیاتی از جبهه دموکراتیک آزادی‌بخش فلسطین با سفیر ایران در لبنان-ایسنا| هیاتی از جبهه دموکراتیک آزادی‌بخش فلسطین در سفارت ایران در بیروت حضور یافتند و با محمد فتحعلی، سفیر ایران در لبنان دیدار و حملات تروریستی روز چهارشنبه مجلس و حرم امام خمینی(ره) را به‌شدت محکوم کردند. اعضای این هیات معتقد بودند: این حملات تروریستی تنها عزم و اراده ایران در مبارزه با تروریست‌ها و حمایت از کشورهای عربی و اسلامی و به خصوص حمایت از فلسطین در مقابله با طرح‌های امریکا و رژیم‌صهیونیستی را بیشتر می‌کند و هدف از این تجاوزهای تروریستی ایجاد جنگ و تنش در منطقه است که این امر کار رژیم‌صهیونیستی در رابطه با مساله فلسطین را آسان‌تر می‌کند.

 تفکیک وزارتخانه‌ها به نفع کشور نیست-ایسنا| علی ابراهیمی نماینده شازند در مجلس با اشاره به ارائه لایحه تفکیک سه وزارتخانه «راه و شهرسازی»، «صنعت، معدن و تجارت» و «ورزش‌ و جوانان» به مجلس از سوی دولت گفت: تجزیه این وزارتخانه‌ها به دلیل ارتباط تنگاتنگی که موضوعات آنها با یکدیگر دارد به نفع کشور نیست مگر اینکه دولت بخواهد دلایل موجهی برای تفکیک مطرح کند. وی در خصوص لایحه دولت در خصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدات گوناگون در حوزه صنعتی و معدنی باید روانه بازار مصرف شود، از این رو فعالیت حوزه تجارت در کنار صنعت و معدن، حلقه‌های زنجیر تولید تا مصرف را تکمیل خواهد کرد. وی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک وزارتخانه راهبردی در حوزه تولید تا مصرف می‌تواند نقش موثری در مدیریت واحد تولید و بازرگانی کشور ایفا کند و تجزیه حوزه تجارت از این وزارتخانه علاوه بر اینکه حلقه‌های زنجیره را منفصل خواهد کرد، روند موجود را مختل خواهد ساخت.

 مواضع ایران و روسیه درباره تنش عربی همسان است- ایرنا| سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو و تهران در مساله قطر و حل و فصل وضعیت بحرانی پیرامون این کشور مواضع یکسان داشته و اتفاق نظر دارند. وی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به دیدار اخیر خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در آستانه پایتخت قزاقستان گفت: اوضاع پیرامون قطر و مساله سوریه محور مذاکرات بود. وی گفت: با وزیر خارجه ایران درباره حل و فصل مساله سوریه و امکان تاثیر تلاش‌ها برای حل و فصل بحران قطر بر این مساله (بحران سوریه) گفت‌وگو و تبادل نظر کردیم.

 نماد تورنتو برای همدردی با تهران سیاه‌پوش شد-ایلنا| شهردار تورنتو کانادا در توییتر خود نوشت: امشب نماد تورنتو به احترام قربانیان حادثه تروریستی هفته گذشته تهران سیاه‌پوش خواهد شد. شب گذشته نماد تورنتو در همدردی با قربانیان حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران سیاه‌پوش شد. در همین رابطه «جان توری» شهردار تورنتو کانادا در توییتر خود نوشت: ساعت 23:45 امشب نماد تورنتو به نشان همدردی با شهر تهران و احترام به قربانیان حادثه حمله هفته گذشته سیاه‌پوش خواهد شد.

 

ارسال نظر