اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۶۳۳

مخالفت معاون آخوندی با تفکیک راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ادغام حوزه‌های مسکن و راه در قالب یک وزارتخانه این امکان را ایجاد کرد که هر موقع از شهر صحبت کردیم به فکر حرکت در سرزمین و ایجاد تعادل نیز بودیم.

حامد مظاهریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اتفاقی که در وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم افتاد این بود که ما راه و شهر را در ارتباط با هم دیدیم که در حال ثمردهی است و حیف است ارتباط تعریف شده بین راه و شهر گسیخته شود.

وی افزود: در دوره‌های قبل که وزارت مسکن و شهرسازی بود حرف‌های وزارتخانه فراتر از وزارتخانه نمی‌رفت؛ زیرا نمی‌توانست خودش را با مساله حرکت و تعادل سرزمین همسو کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر که دو حوزه شهر و راه به هم متصل شده یک فرصت استثنایی به وجود آمده است. طی چهار سال اخیر هر موقع از شهر صحبت کردیم به فکر حرکت در سرزمین و ایجاد تعادل هم بودیم. هر موقع هم به راه فکر می‌کردیم این بحث پیش می‌آمد که راه باید توجه اصلی خود را برای حل مشکلات شهرها قرار دهد.

مظاهریان با بیان اینکه مخالف تفکیک دو حوزه راه و شهر هستم، گفت: در مقطع کنونی، تفکیک به صلاح هیچ یک از این دو بخش نیست.

وی همچنین در خصوص عملکرد وزیر راه و شهرسازی طی چهار سال تصدی‌گری اظهار کرد: فکر می‌کنم یکی از دوره‌های تاریخی وزارت راه و شهرسازی با مدیریت راه و مسکن را در این دوره داشتیم؛ زیرا اتفاق مهمی که شاید دکتر آخوندی طی این چهار سال رقم زدند این بود که نگرش به دو مقوله راه، مسکن و شهر را دگرگون و گفتمان جدیدی را ایجاد کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: عدد و رقم‌های زیادی هستند که وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم می‌تواند از آنها به عنوان کارنامه مثبت یاد کند. احداث چندین کیلومتر جاده، راه آهن، خرید هواپیما، ثبات قیمت مسکن و اتمام مسکن مهر، حاصل عملکرد مثبت وزارتخانه است. ولی به نظر من این موارد فرعی است. کار اصلی که دکتر آخوندی طی چهار سال انجام داد تغییر نگرش عمومی در نظام نگاه به راه و نگاه به مسکن و شهر و ارتباط این دو مقوله است.

مخالفت برنامه ششم توسعه با مصوبه برج- باغ‌ها

 فاطمه ذوالقدر، عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر تعیین تکلیف مصوبه برج-باغ در شورای‌شهر، گفت: شناسنامه‌دار کردن باغات پایتخت می‌تواند از تخریب و ساخت و ساز‌های بی‌رویه در باغات جلوگیری کند. ذوالقدر در خصوص مصوبه برج- باغ، گفت: در جریان بررسی برنامه ششم توسعه نیز پیشنهاد ساخت و ساز در ۳۰درصد از مساحت باغات ارائه شد اما خوشبختانه با مخالفت روبه‌رو شد، متاسفانه با وجود آنکه در مصوبه برج – باغ بر ساخت و ساز در ۳۰ درصد از مساحت باغ تاکید شده اما در عمل تخلف صورت‌گرفته و بیش از این میزان ساخت و سازها انجام شده است.

نماینده تهران در مجلس‌تصریح کرد: گزارش‌هایی از سطح شهر تهران نیز ارائه شده که به ساخت و ساز در فضاهای سبز و باغات اشاره دارد به نوعی که باغات، تخریب و برج‌های چندین طبقه جایگزین آنها شده است.

وی با بیان اینکه ساخت ‌و سازهای بسیار و تخریب باغات به افزایش آلودگی هوای پایتخت کمک کرده است، افزود: فضاهای سبز و باغات از حقوق شهروندان تهرانی است که بدان تجاوز شده، از این رو شورای پنجم شهر تهران باید تعیین تکلیف مصوبه برج- باغ را در اولویت کاری خود قرار دهند.

ذوالقدر به خانه ملت گفت: شورای پنجم شهر تهران باید ضمن تعیین تکلیف مصوبه برج- باغ نسبت به شناسایی و شناسنامه‌دار کردن باغات باقی‌مانده پایتخت جهت صیانت اقدام کند، متاسفانه ذیل این مصوبه تخلفات گسترده‌یی در شهر تهران رقم خورده و گزارش شده است. عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس‌ تاکید کرد: شناسنامه‌دار کردن درختان و باغات، تخلفات را نیز آشکار خواهد کرد، در این صورت از طریق مراجع قانونی به سرعت می‌توان سازه‌هایی غیرقانونی و دارای تخلف را شناسایی کرد.

خیابان شریعتی از طالقانی تا بهارشیراز دوطرفه می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ گفت: کارهای مطالعاتی در مورد دوطرفه شدن خیابان شریعتی حدفاصل خیابان طالقانی تا بهارشیراز انجام شده است که پس از تصویب در کمیته معابر، این طرح اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امیرحسین حیدرنیا افزود: طرح دوطرفه کردن خیابان شریعتی حدفاصل خیابان طالقانی تا بهارشیراز با هدف افزایش رفاه حال شهروندان، کاهش بارترافیکی و دسترسی آسان‌تر اجرا خواهد شد.

وی از اجرای طرح شناسایی و ایمن‌سازی ۹ نقطه پرحادثه معابر عمومی این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: نقاط پر حادثه منطقه با هدف ارتقای ایمنی تردد وکاهش حوادث رانندگی شناسایی شده و ایمن‌سازی آنها در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون ۸۰ درصد این نقاط ایمن‌سازی و اصلاح هندسی شده است. معاون شهردار منطقه ۷ با اشاره به آماده‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس تندرو خط یک خیابان انقلاب – دماوند با هدف ترغیب نابینایان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تصریح کرد: مناسب‌سازی‌ معابر، حمل‌ونقل عمومی و در مجموع بهبود شرایط زندگی برای نابینایان و معلولان از حقوق شهروندی این گروه از شهروندان است که باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، حیدرنیا گفت: دو ایستگاه از هفت ایستگاه اتوبوس تندرو خط یک خیابان انقلاب دماوند - که در منطقه ۷ واقع شده است- به صفحه نمایشی راهنما با خط بریل و مسیر ویژه نابینایان مجهز شده تا آنان بتوانند مسیر خود در ایستگاه را بیابند. آماده‌سازی مابقی ایستگاه‌ها هم در اولویت کاری منطقه قرار گرفته است.

 

 

ارسال نظر