عبور قیمت طلای سیاه از سقف 60 دلار

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۳۰۹

گروه انرژی|

نگرانی از کاهش رشد اقتصادی کشورهای جهان و انتشار گزارش جدیدی از کاهش بیش از حد ذخایر نفت امریکا باعث شد تا هر بشکه نفت برنت در معاملات روز چهارشنبه با 90 سنت معادل 1.5 درصد افزایش به ۶۰ دلار و 93 سنت در هر بشکه برسد. نفت خام امریکا برای تحویل در معاملات آتی نیز با افزایش 59 سنتی معادل 1.05 درصدی روبه‌رو بود و با ۵۶ دلار و 72 سنت در هر بشکه مبادله شد.

طبق گزارش جدید موسسه نفت امریکا، موجودی نفت خام امریکا ۳.۵ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۶ اوت کاهش یافت و به ۴۳۹.۸ میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران انتظار ۱.۹ میلیون بشکه کاهش را داشتند. ذخایر نفت در کراشینگ اوکلاهاما، قطب عرضه نفت امریکا 2.8 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. پالایش نفت خام 117 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

بر اساس گزارش تسنیم، اطلاعات گروه صنعتی موسسه نفت امریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام امریکا هفته گذشته در شرایطی سقوط کرد که ذخایر بنزین این کشور هم کاهش یافته و موجودی میعانات گازی آن افزایش یافته است.

ذخایر بنزین 403 هزار بشکه در روز کاهش یافت در حالی که تحلیلگران انتظار 169 هزار بشکه افزایش را داشتند.

ذخایر میعانات گازی امریکا نیز که شامل دیزل و نفت گرمایشی می‌شود 1.8 میلیون بشکه در روز افزایش داشت. تحلیلگران انتظار 314 هزار بشکه افزایش را برای این محصول داشتند.

واردات نفت خام امریکا هفته گذشته 233 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 7.5 میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش رویترز، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه “اواندا “ گفت: قیمت نفت با انتشار گزارش جدید انجمن نفت از حمایت کافی برخوردار شد. وی با اشاره به توقف خرید نفت چین از ونزوئلا و تمدید محدودیت صدور نفت استان آلبرتای کانادا گفت: با تمدید صدور نفت سنگین کانادا باید منتظر ماند و دید پالایشگاه‌های امریکا با مانع جدید تامین نفت مورد نیاز خود چگونه برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، از سوی دیگر صادرات نفت عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان در ماه ژوئن کاهش پیدا کرده است. یک مقام آگاه در وزارت انرژی عربستان به رویترز اطلاع داده است که در ماه‌های اوت و سپتامبر، عربستان صادرات هفت میلیون بشکه نفت در روز را هدف‌گذاری کرده است.

استفان اینس، تحلیلگر بازار در موسسه «وی‌ام» گفت: روند موجود در بازار نفت احتمالا تا زمان رسیدن مذاکرات تجاری امریکا و چین به یک چارچوب کلی ادامه خواهد یافت.

 

ارسال نظر