اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۰۲:۲۵:۳۶
کد خبر: ۱۵۱۲۵۳

مهلت یک هفته‌ای ثبت نام کتب درسی کلاس اولی‌ها ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی کلاس اولی‌ها که از ۲۳ تیرماه آغاز شده بود سه شنبه هفته آینده (پنجم شهریورماه) به پایان می‌رسد. همچنین ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی پایه دهم دوره دوم متوسطه و پایه هفتم استعدادهای درخشان نیز که از ۲۳ تیرماه آغاز شده بود ۱۶ شهریور به پایان می‌رسد. همچنین بازه زمانی تعیین شده برای اصلاح ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی در پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی، پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه و همچنین پایه هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان که از سه‌شنبه، اول مرداد آغاز شده بود تا ۱۶ شهریور ادامه دارد.

سامانه http://www.irtextbook.com یا www.irtextbook.ir برای این منظور درنظر گرفته شده است. بنابراین فرآیند ثبت نام و اصلاح کتب درسی در نهایت تا ۱۶ شهریور به اتمام می‌رسد و توزیع کتب درسی نیز که از اواسط اردیبهشت ماه شروع شده بود نهایتا تا ۲۰ شهریور به همه استان‌ها و پس از آن تا ۲۷ شهریور به مدارس می‌رسد و دانش‌آموزان می‌توانند در اولین روز سال تحصیلی کتاب‌های درسی خود را دریافت کنند. تقویم زمانی ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان از طریق سامانه مربوط و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می‌شود:  رییس سازمان بهزیستی از تامین اعتبار افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت: به محض ابلاغ شیوه نامه، افزایش مستمری پرداخت می‌شود. وحید قبادی دانا در مورد مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان گفت: یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد حدود یک میلیون نفر مستمری دریافت می‌کنند. او گفت: جامعه هدف ما شامل معلولان در گروه‌های مختلف معلولیت، زنان سرپرست خانوار و... می‌شود. وی از تخصیص اعتبار افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در سال جاری خبر داد و به مهر گفت: این اعتبار از سوی سازمان مدیریت تامین شده است. رییس سازمان بهزیستی در مورد زمان پرداخت افزایش مستمری مددجویان نیز اظهار داشت: هر زمانی که شیوه نامه اجرا ابلاغ شود نسبت به پرداخت افزایش مستمری‌ها اقدام خواهیم کرد.

صدور ۸۰۰ هزار نسخه الکترونیکی تاکنون مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از زمان آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک تاکنون نزدیک

به ۸۰۰ هزار نسخه به صورت الکترونیکی برای بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت از طرف موسسات طرف قرارداد صادر شده و توانسته‌ایم در ۲۵۰ بیمارستان رسیدگی الکترونیکی به اسناد را اجرا کنیم. طاهر موهبتی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان بیمه سلامت این است که تا پایان امسال تعداد بیمارستان‌هایی که اسناد بستری در آنها به صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود به ۶۰۵ بیمارستان برسد.او درباره اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع الکترونیکی نیز بیان کرد: تعامل سازمان‌های بیمه‌گر می‌تواند در اجرای نظام اراجاع الکترونیکی و پزشکی خانواده به عنوان یکی از تکالیف برنامه‌های توسعه کشور بسیار موثر باشد. قدر مسلم حضور سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های علمی پزشکی و پزشکان در این مسیر تاثیر زیادی دارد. موهبتی ادامه داد: در زمینه اجرای نظام ارجاع الکترونیکی و پزشکی خانواده به جز زیرساخت‌های‌ای تی به تغییر رفتار و زیرساخت اجتماعی نیاز داریم. در این زمینه رسانه‌ها بسیار موثر هستند.او درباره تعداد بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت و همپوشانی بیمه‌ای با سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار همپوشانی بیمه‌ای میان بیمه سلامت و تامین اجتماعی وجود داشت که

۲ میلیون همپوشانی حذف شد و در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار همپوشانی با تامین اجتماعی به علت وجود بیمه روستاییان است و دفترچه روستاییان هر ۵ سال یک بار تعویض می‌شود. در نتیجه سالانه حدود ۵۰۰ هزار رفع همپوشانی دیگر هم انجام می‌شود. البته مهم‌تر از رفع همپوشانی این است که همپوشانی جدید ایجاد نشود و این کار در حال حاضر در دفاتر پیشخوان انجام می‌شود.

فعالیت ۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی مردم نسبت به اورژانس اجتماعی گفت: در حال حاضر تنها

۲۰ تا ۲۵ درصد مردم از فعالیت اورژانس اجتماعی اطلاع دارند. حبیب‌الله مسعودی فرید در مراسم تقدیر از کارشناسان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دیروز از ۱۲۴ نفر از ۳۵۰۰ نفر همکار اورژانس اجتماعی تقدیر ‌شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به دلیل توجه به موضوعات مختلف جامعه، همسر آزادی، کودک آزاری و توجه به خانواده و پیشگیری از آسیب‌ها، این نهاد که یک سازمان دوستدار خانواده است را راه‌اندازی کرده است. براساس ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه که قرار بود در همه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی تشکیل شود، ۳۵۸ مرکز در کشور آغاز به کار کرده و به این ترتیب هیچ شهر بالای ۵۰ هزار نفر در کشور نیست که اورژانس اجتماعی نداشته باشد.

 

ارسال نظر