اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۴۶۱

دستگیری 7000 متهم مواد مخدر در یک هفته

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۵ تن مواد مخدر و روانگردان در کل کشور در هفته دوم مرداد ماه خبر داد. ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات در هفته مزبور ۱۵ هزار و ۳۷۲ کیلوگرم است. بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۳ هزار و ۸۰۱ کیلوگرم است که ۸۹ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود. این مقام مسوول ادامه داد: همچنین از این میزان ۹۰۶ کیلوگرم حشیش، ۱۶۸ کیلوگرم شیشه، ۱۹۴ کیلوگرم هرویین، ۱۰۹ کیلوگرم مرفین، ۳۰۱ هزار و ۹۰۰ عدد قرص روانگردان، ۱۳۸۵ لیتر پیش‌ساز و ۱۹۲ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است. اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۸۹۴ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۷.۱۹ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است. او اظهار کرد: در هفته اخیر مجموعاً ۷۲۲۸ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۱۹۹ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۱۷۱۶ نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد و ۳۹۷۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. ۳۳۴ نفر نیز طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.  معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از 301 هزار و 900 عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با 299 هزار و 602 عدد مربوط به استان آذربایجان غربی است که نشان‌دهنده ۹۸ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته اخیر است. اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۴ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۳۳۰۹ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۱ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۲۳۴۴ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۷۹۶ کیلوگرم، خوزستان با ۱۶۹۵ کیلوگرم، سمنان با ۷۹۳ کیلوگرم، فارس با ۷۵۷ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۷۰۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. او افزود: کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۶ درصد است. اصلانی اظهار کرد: طی این مدت، ۱۶۲ دستگاه خودرو، ۲۲ دستگاه موتورسیکلت، ۱۲ قبضه سلاح و ۳۹ دستگاه موبایل توقیف شد.

ایجاد تونل سرما در عرفات و منا برای حجاج

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت از گسترش تونل هوای سرد در عرفات و منا خبر داد. محمدتقی حلی ساز درباره اینکه آیا امسال تمهیداتی برای کاهش جلوگیری از گرمازدگی حجاج ایرانی در عرفات و منا پیش‌بینی شده یا خیر، گفت: امسال تونل هوای سرد را در عرفات و منا گسترش دادیم، در سال‌های قبل نیز این امکان را برای جلوگیری از گرمازدگی زائران خانه خدا داشتیم اما امسال این امکانات را افرایش دادیم. وی با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها ما در روزی که زائران برای مراسم رمی جمرات می‌روند، احتمال گرمازدگی آنان وجود دارد، گفت: در همین راستا نیز آمادگی لازم را داریم و امکاناتمان را بسیج خواهیم کرد.

حلی ساز افزود: هنگام پیاده روی در منا نیز با توجه به طولانی بودن مسافت ممکن است، برخی از حجاج دچار مشکل شوند که در این خصوص نیز هشدارها و آموزش‌های لازم به زائران داده شده و امکانات‌مان را نیز به کار گرفته‌ایم.

قراردادهایی برای سوءاستفاده از کارگران

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برخی از قراردادهای کاری ریشه در برده داری دارد، گفت: شرایط بد اقتصادی فضا را برای سوءاستفاده کارفرمایان از کارگران فراهم کرده است بنابراین نباید اجازه داد، قراردادهای یکطرفه در حوزه قراردادهای کاری جولان بدهند.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی درباره شرایط قرارداد‌های کاری در حوزه اشتغال، به خانه ملت گفت: دولت برای جلوگیری از تبعیض میان کارفرما وکارگران الزامی است که در زمینه قراردادهای کاری شفاف‌سازی کند و لازمه این مهم تدوین لایحه خاص و ویژه برای حمایت از حقوق کارگران در قبال کارفرمایانی است که حق کارگران این اقشار زحمتکش را نادیده می‌گیرند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اثربخشی در حوزه اشتغال نیازمند رفع تبعیض حقوقی کارگران است تصریح کرد: نباید اجازه داد برخی‌ها با ایجاد روزنه در قراردادهای کاری حقوق کارگران را پایمال کنند.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با بیان اینکه نباید قانون کار میان کارگر و کارفرما به نوعی تعیین شود که فضای انحراف برای افراد فراهم باشد افزود: قراردادهای سفید امضا، قراردادهای یکطرفه و ظالمانه به سبک برده‌داری باید از حوزه اشتغال کشور برچیده شود تا بتوان امنیت شغلی را به حوزه اشتغال بازگرداند. عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه برخی از قراردادها در حوزه اشتغال برده‌داری است یادآورشد: شرایط بد اقتصادی کشور متاسفانه موجبات سوء‌استفاده برخی از افراد در فضای کاری را ایجاد کرده است بنابراین نباید اجازه داد کارفرماها در حوزه اشتغال با قرارداد یکطرفه شرایط حقوقی کارمندان را تضعیف کنند.

 

ارسال نظر