اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۰۰:۳۴:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۲۲۶

حذف مشق شب، نیازمند جایگزین‌های مناسب

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امتحان و آزمون، بخشی از یادگیری است و باید یک فعالیت آموزشی برای تثبیت و تعمیق آموزش دانش‌آموزان تلقی شود، گفت: در حال حاضر همه آزمون‌های ما اینگونه نیست و اصلاح و ارتقای آن به تلاش زیادی نیاز دارد. علی ذوعلم درباره سه طرح حذف آزمون‌های دوره ابتدایی، تغییر جهت مشق شب و حذف پیک نوروزی اظهار کرد: حذف آزمون‌های دوره ابتدایی، تصمیم بسیار خوبی بود و لازم است تعمیم یابد. وی افزود: اساساً آزمون‌هایی که در فرایند یادگیری، نقش مثبتی ایفا نمی‌کنند باید اصلاح شوند. رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه آزمون، بخشی از یادگیری است و باید یک فعالیت آموزشی برای تثبیت و تعمیق آموزش دانش‌آموزان تلقی شود اظهار کرد: در حال حاضر همه آزمون‌های ما اینگونه نیست و اصلاح و ارتقای آن به تلاش زیادی نیاز دارد. ذوعلم با اشاره به اینکه مشق شب هم پس از حذف، نیاز به ارایه جایگزین‌های مناسب برای تثبیت یادگیری دارد به ایسنا گفت: تثبیت یادگیری و تعمیق آن در روان‌شناسی یادگیری، بسیار مهم است. سال‌هاست که مشق و تکلیف منزل به دانش‌آموزان داده می‌شود و نباید آن را بد مطلق تلقی و تصور کرد که هرگونه تکلیف و واگذاری وظیفه به عهده دانش‌آموزان برای تمرین و تکرار بیشتر، در آموزش و پرورش نفی می‌شود. رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: خوشبختانه دیدگاه‌های مطرح شده اخیر در آموزش و پرورش مبتنی بر پژوهش است و همدلی جامعه با تصمیمات اتخاذ شده، نشان می‌دهد که مسیر را بدرستی طی کرده‌ایم، البته در آغاز راهیم.

چاقی مفرط در ۲۳ درصد از مردم کشور

معاون کل وزارت بهداشت گفت: ۲۲.۷ درصد مردم کشور شدیداً چاق هستند که در زنان این میزان نسبت به مردان دو برابر بیشتر است. ایرج حریرچی در مراسم پیاده‌روی خانوادگی که به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت در بوستان جوانمردان تهران برگزار شد، گفت: چاقی در افراد بی‌سواد و کم‌سواد دو برابر افراد با تحصیلات دانشگاهی است. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: ۵۹.۵ درصد مردم ایران یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند یعنی از هر ۱۰ نفر ۶ نفر اضافه وزن دارند و ۷۵ درصد افراد بالای ۴۵ سال نیز دچار چاقی هستند و اضافه وزن دارند یعنی از هر ۴ نفر، ۳ نفر به این عارضه دچار هستند. به گفته معاون کل وزارت بهداشت، از هر ۱۰ ایرانی یک نفر قند خون بالا دارد که باید درمان شود و ۴۸.۱ درصد ایرانیان کلسترول بالا دارند یعنی از هر دو نفر، یک نفر کلسترول بالا دارد.

حریرچی افزود: در کودکان نیز از هر چهار نفر یک نفر کلسترول و‌تری گلیسیرید بالا دارد و ۲۷ درصد مردان و زنان ایرانی از فشار خون بالای خودشان بی‌اطلاع هستند و این موضوع خطرناک است.

او اظهار کرد: راه‌های مقابله با همه این مشکلات، فعالیت بدنی و تغییر سبک زندگی است و این مهم نیز نیازمند برنامه‌ریزی مناسب مسوولان شهری و دولتی است تا فعالیت بدنی مردم افزایش یابد.

 

ارسال نظر