تلاش برای ارائه طرح کاهش آلودگی هوا

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۳۴۴

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی جلسه‌یی با حضور شهردار تهران و مسوولان محیط زیست درباره وضعیت آلودگی هوای تهران برگزار می‌کنیم.

عبدالرضا عزیزی افزود: به زودی از شهردار تهران و مسوولان محیط زیست دعوت می‌کنیم که در کمیسیون اجتماعی مجلس حضور یافته و توضیحاتی را درباره وضعیت آلودگی هوا ارائه کنند و به آنان تذکر خواهیم داد. او ادامه داد: در تلاش هستیم طرحی را در کمیسیون اجتماعی مجلس برای کاهش آلودگی هوا آماده کنیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس به ایرنا گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا آلودگی از ایران بیشتر است ولی ما باید ببینیم چه شد که آنان ظرف مدت کوتاهی این آلودگی‌ها را مهار کرده‌اند؛ مردم ایران باید از هوای پاک برخوردار باشند. او با بیان اینکه باید راهکارهایی که در بسیاری از کشورهای دنیا اعمال شده را در ایران اعمال کنیم، اضافه کرد: محدودیت‌های زوج و فرد باید بیشتر اعمال شود، ماشین‌های غیراستاندارد را از رده خارج و موتورسیکلت‌ها را برقی کنیم؛ این اقدامات سخت نیست ولی کمی همت می‌خواهد که متاسفانه مسوولان ما ندارند.

در پی افزایش میزان آلایندگی هوا در هفته پایانی پاییز امسال، مدارس ابتدایی از یک‌شنبه 26 آذر در استان تهران و مدارس تمامی مقاطع تحصیلی از دوشنبه (به غیراز شهرستان‌های دماوند، پردیس و فیروزکوه) تعطیل شدند.

 

ارسال نظر