مخالفت نمایندگان با ممانعت از جذب نیرو به‌ دلیل لهجه

۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۹۷۰

نداشتن لهجه، کراهت منظر و قدکوتاه شرایطی است که وزارت آموزش و پرورش در شیوه‌نامه اخیرش برای جذب نیرو ابلاغ کرده بود که مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه غیرعلنی دیروز مجلس به تشریح برخی مسائل مورد بحث در این جلسه پرداخت.

به‌ گفته او برخی نمایندگان نسبت به شیوه‌نامه جذب نیروهای آموزش و پرورش اعتراض داشتند.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی به ایسنا گفت: با وجود اینکه بحث شیوه‌نامه جذب نیروها در آموزش و پرورش در دستورکار جلسه غیرعلنی امروز نبود، آقای بطحایی بنا بر سوالاتی که از سوی برخی نمایندگان درباره این شیوه‌نامه جذب نیروها مطرح شد، توضیحاتی در این رابطه نیز ارائه کرد.

او در تشریح این مساله یادآور شد: بحث شیوه‌نامه جذب نیروی انسانی مسائل پردامنه‌یی را در مورد موضوعاتی همچون ممانعت از جذب نیروها به‌ دلیل لهجه، کراهت منظر، قد کوتاه و مسائلی از این دست به همراه داشت و بسیاری از نمایندگان مخالف این شیوه‌نامه جذب نیرو بودند و وزیر آموزش و پرورش نیز در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد. جعفرزاده در ادامه به ایلنا گفت: نوع خروج نیروی انسانی از آموزش و پرورش، وضعیت سنی کارکنان و اینکه در ۵، ۱۰ و ۱۵سال آینده چه اتفاقی در آموزش و پرورش خواهد افتاد، از جمله مسائلی است که در جلسه غیرعلنی دیروز مورد بحث قرار گرفت. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: بحث تراکم دانش‌آموزی در روستا و شهر و مقاطع مختلف تحصیلی نیز از جمله موارد دیگری بود که در جلسه غیرعلنی امروز مطرح شد که در این راستا وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه وضعیت اجرای سند توسعه نظام آموزشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، به کجا خواهد رسید. نماینده رشت در مجلس تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با توجه به بررسی مسائل مختلف و شناختی که از جامعه آموزشی پیدا کرده است، سعی دارد برنامه آموزشی کشور را بنا بر میزان و توانایی‌های کارکنان تشریح کند.

 

 

ارسال نظر