تبلیغات دارو فقط در رسانه‌های علمی- تخصصی پزشکی

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۵۸

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغات دارو صرفا در نشریات و پایگاه‌های اینترنتی علمی- تخصصی پزشکی مختص جامعه پزشکی مجاز است.

مدیر روابط عمومی این سازمان در پاسخ به برخی سوال‌ها در مورد تبلیغات دارو، با بیان اینکه معرفی این فراورده‌ها صرفا در نشریات و پایگاه‌های اینترنتی علمی- تخصصی پزشکی مختص جامعه پزشکی مجاز است، گفت: دارو‌هایی که در مجوز صادره آنها نیز این نوع فعالیت ذکر شده مشمول این موضوع خواهد بود. محمد هاشمی افزود: معرفی داروها در روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، مجلات و سایر نشریات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حتی در صورت توزیع اختصاصی نیز برای جامعه پزشکی مجاز نیست.

او با اشاره به اینکه در کتاب «قوانین و آیین‌نامه‌های حوزه دارو» نیز در مورد این موارد با جزئیات صحبت شده است تصریح کرد: بیان یافته‌های جدید علمی در مورد داروها از رسانه‌های جمعی عمومی بدون ذکر نام اختصاصی دارو یا موسسه تولید‌کننده با کسب مجوز از سازمان غذا و دارو بلامانع است. هاشمی همچنین درباره نحوه معرفی و ارائه اطلاعات علمی دارو‌ها عنوان کرد: معرفی دارو از طریق ارائه نمونه‌های دارویی، بروشور و کاتالوگ، شرکت در همایش‌ها و ملاقات حضوری و سخنرانی‌ها، ارسال اطلاعات از طریق پست و پست الکترونیک فقط برای مخاطبان گروه پزشکی با رعایت ضوابط این آیین نامه مجاز است.

 

ارسال نظر