ورود مواد مخدر از طریق باندهای ویژه به کشور

۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۴۹۶

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از ورود مواد مخدر از طریق باندهای ویژه به کشور، گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری منطقه‌یی و بین‌المللی و اجماع جهانی می‌طلبد. شکور پورحسین اظهارات معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر شیوع اعتیاد در بین 22 درصد از جامعه کارگری کشور را بسیار نگران‌کننده خواند و به خانه ملت گفت: این موضوع نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای دنیا نیز وجود دارد البته باید علت اعتیاد کارگران بررسی و آسیب شناسایی شود تا تبعات ناشی از آن دامنگیر کارگران و کشور نشود. حاکمیت باید با عزم و اراده جدی از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری و نظارت بیشتری را بر این امر داشته باشد. او با یادآوری ورود مواد مخدر از طریق مافیا و باندهای ویژه به کشور، گفت: برای شناسایی باندها باید مبادی ورودی و خروجی کشور کنترل و از اهرم نظارتی بیشتری استفاه شود.

این نماینده مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با اختصاص بودجه کافی و زمان لازم بطور قطع باندهای ویژه مواد مخدر توسط دولت به راحتی قابل شناسایی هستند، اظهار کرد: مبارزه جامعه جهانی و تمامی کشورها با مواد مخدر با شکست مواجه شده است این در حالی بوده که کشورهای مختلف طی سال‌ها تعداد زیادی از جوانان خود را به علت مواد مخدر از دست می‌دهند و از سویی برخی کشورها به علت غیرقانونی بودن تجارت مواد مخدر از سودسرشار مالیات آن محروم هستند که در این رابطه برخی از این کشورها دوز خاصی از مواد مخدر را به نوعی قانونمند کرده و اعتقاد آنها این است که باید در قوانین این حوزه بازنگری انجام شود.

پورحسین با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر توفیقاتی نداشته‌ایم، اظهار کرد: متاسفانه در این حوزه برخورد با خرده فروشان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد تا مافیا و باندهای ویژه و به گونه‌یی مافیا با این اقدام به نوعی در حاشیه امن قرار می‌گیرند این در حالی است که رفع ریشه‌یی مواد مخدر در کشور نیازمند شناسایی و برخورد قاطع و جدی با باندهای ویژه و مافیای داخلی است.

 

ارسال نظر