رفاه

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۰۹

 طرح کارورزی از دهه اول تیر آغاز می‌شود

ایلنا| معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون خبر داد: طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از دهه اول تیرماه آغاز می‌شود.

عیسی منصوری با اشاره به هدف‌گذاری اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار در قالب طرح کارورزی، از معافیت ۲ساله کارفرمایان در زمینه پرداخت حق بیمه خبر داد و گفت: طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از دهه اول تیرماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

 او با تشریح جزییات اجرای طرح کارورزی که با هدف جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده است، گفت: جامعه هدف اجرای این طرح، دانش‌آموختگان دانشگاهی و واحدهای پذیرنده اعم از بخش خصوصی و تعاونی هستند، که درگام اول کارفرما را تشویق می‌کنیم تا نیروی کار فارغ‌التحصیل دانشگاهی جدید را جذب کند و در مرحله بعد هدف ما آماده‌سازی نیروی کار برای بازار کار است که این افراد در دوره کارورزی مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب می‌کنند.  

 نرخ «تعرفه‌های پرستاری در منزل» اعلام شد

ایسنا| سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تصویب تعرفه‌های پرستاری در منزل در جلسه هفته گذشته هیات وزیران گفت: این تعرفه‌ها به خدمات مراکز سر و سامان می‌دهد.

کاظم میکاییلی با بیان اینکه تعرفه‌های پرستاری در منزل مصوب شصت و پنجمین جلسه شورای عالی بیمه است، اظهار کرد: بسته تعرفه‌های پرستاری به پیشنهاد مشترک وزارت رفاه و وزارت بهداشت آماده و در صحن شورای عالی بیمه ارائه شد. در همین راستا چندین جلسه کارشناسی برای تعیین اجزا برگزار و در نهایت تعرفه حدود 30 خدمت پرستاری در منزل به صورت کلی همراه با اجزای آن به تصویب رسید.

او در ادامه نرخ مهم‌ترین خدمات گلوبال مراقبت‌های حرفه‌یی پرستاری را اعلام کرد و گفت: نرخ خدمات مراقبت‌های حرفه‌یی پرستاری به ازای هر ساعت برای بیمار عادی که علائم حیاتی‌اش تحت کنترل است، حدود 15هزار تومان تعیین شده. نرخ مراقبت حرفه‌یی پرستاری برای بیمار عادی با محدودیت حرکتی و ناتوانی 18هزار تومان و نرخ مراقبت حرفه‌یی پرستاری برای بیمار نیازمند مراقبت‌های ویژه قلبی ریوی 20هزار تومان تعیین شده است و 27 خدمت دیگر نیز به همین ترتیب دارای تعرفه شده‌اند.

میکاییلی درباره سازمان بیمه‌گر متولی اجرای تعرفه‌های پرستاری در منزل گفت: این خدمات بیمه نشده‌اند، بلکه تعرفه‌دار شده‌اند. تاکنون خدمات توسط مراکز ارائه می‌شدند اما قیمت مصوبی نداشتند و بی‌قانونی‌هایی در این حیطه صورت می‌گرفت که اعتراضاتی از هم از سوی پرستاران و هم از سوی مردم که ممکن بود حقوقشان تضییع شود، مطرح می‌شد.

 تامین اجتماعی قصد بنگاه‌داری ندارد

ایرنا| قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی قصد بنگاهداری ندارد و آمادگی پذیرش سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای شرکت‌های این سازمان را دارد. رضا راعی در حضور نمایندگان صندوق بین‌المللی پول و مدیران سازمان تامین اجتماعی از مذاکره با سه کشورخارجی در یکی از شرکت‌های پتروشیمی خبر داد و افزود: توسعه گردشگری از استراتژی‌های سازمان تامین اجتماعی است و در این حوزه نیز آماده مذاکره با سرمایه‌گذاران هستیم.

او ادامه داد: در شرایط کمبود نقدینگی کشور یک روز هم پرداخت مستمری و ارائه خدمات به مخاطبان این سازمان با تاخیر مواجه نشده است.

ولی‌اله افخمی معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی نیز با بیان اینکه این معاونت مسوولیت مدیریت مجموعه امور اقتصادی این سازمان را بر عهده دارد، گفت: سازمان تامین اجتماعی دارای ٤ هلدینگ بزرگ اقتصادی است. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی، شستا نیز دراین جلسه گفت: این شرکت بر سه محور بهره‌برداری واحدهای موجود، سرمایه‌گذاری جدید و بازار جدید فعالیت می‌کند.

سیدرضا نوروززاده افزود: وظایف یادشده درقالب ٩ هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی، معدن، سیمان، بانک و مالی، انرژی، ‌آی‌سی‌تی، دارویی، عمران، حمل و نقل و صنایع عمومی انجام می‌شود.

 تشکیل کمیته بررسی بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی

خانه ملت| عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته‌یی در کمیسیون بهداشت برای بررسی بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی خبر داد. همایون هاشمی درباره بدهی 11هزار میلیاردی بیمه‌ها به حوزه سلامت، افزود: چند هفته‌یی است که موجی از نگرانی‌ها نسبت به انباشت این بدهی‌ها به مراکز درمانی در حوزه سلامت وجود دارد که ادامه آن ممکن است طرح تحول سلامت را با مشکل مواجه کند. نماینده مردم شاهین‌دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث روابط مالی بین نهادهای خدمت گذار در حوزه سلامت از مواردی است که به دلیل بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها و بیمارستان‌ها به مراکز درمانی موجب این نگرانی‌ها شده است. این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: با توجه به انباشت بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی، به نظر می‌رسد جایی از این سیکل معیوب است و باید به فکر راه‌حلی برای آن بود. او یادآور شد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در قالب کمیته‌یی به دنبال بررسی انباشت بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی است تا با کمک کارشناسان مرکز پژوهش‌ها بتوانیم به جمع‌بندی و راهکار درست و منطقی دست پیدا کنیم.

هاشمی گفت: به نظر می‌رسد بهترین و کوتاه‌ترین راه برای برون رفت از این مشکل ورود جدی دولت به حل مشکل بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی است تا بیشتر از این مبلغ، شاهد افزایش بدهی‌ها نباشیم.

او افزود: دولت باید اعتباری برای پرداخت بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی در نظر بگیرد تا یک‌بار برای همیشه این مشکل در حوزه سلامت برطرف شود.

 

 

ارسال نظر