رفاه

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۷۶

مشمولان سرباز معلم فراخوانده شدند

تعادل  سازمان وظیفه عمومی ناجا تمام مشمولان سرباز معلم دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم تیرماه 1396 را به خدمت سربازی فراخواند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی ناجا در این فراخوان اعلام کرد، تمام این مشمولان موظف هستند روز پنج‌شنبه یکم تیر ماه 96 در محل و ساعتی که توسط این سازمان در برگ معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده حضور یابند.

این دسته از مشمولان دوره آموزش رزم مقدماتی را در مراکز آموزش سپاه پاسداران سپری و پس از اتمام دوره آموزشی در وزارت آموزش و پرورش به کارگیری می‌شوند. مشمولانی که امریه سرباز معلمی برای آنان صادر نشده است، باید برای پیگیری درخواست خود به ادارات کل آموزش و پرورش استان محل سکونت مراجعه کنند. افرادی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح نشده‌اند، می‌توانند به نزدیک‌ترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و پس از دریافت برگ مذکور، براساس اطلاعات مندرج در آن، اقدام کنند.

95 درصد معتادان پس از درمان به اعتیاد برمی‌گردند

ایرنا  معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حداکثر 5 تا 10درصد معتادان پس از ترک مصرف مواد، پاک می‌مانند و حدود 95 درصد آنان دوباره به اعتیاد برمی‌گردند.  محمد هادی ایازی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود آمار بالای معتادان در کشور مراکز درمان کافی نیست، افزود: به نظر من مشکل اصلی در حوزه اعتیاد کمبود مراکز درمانی نیست، بلکه مشکل اصلی نبود حمایت‌های اجتماعی پس از ترک اعتیاد است. معاون وزیر بهداشت افزود: اغلب معتادان پس از ترک مصرف مواد، همچنان در جامعه و خانواده مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند به همین علت گرفتار یک دور باطل و تسلسل می‌شوند که دوباره آنان را به سمت دوستان معتاد و گرایش به مصرف مواد باز می‌گرداند. وی افزود: بسیاری از معتادان پس از ترک نمی‌توانند شغل مناسبی پیدا کنند و به همین علت در خوش‌بینانه‌ترین حالت 5 یا حداکثر 10درصد معتادان پس از ترک مصرف مواد پاک می‌مانند و بطور معمول حدود 95درصد معتادان دوباره به مصرف مواد برمی‌گردند و در واقع درمان آ‌نان شکست می‌خورد. بر اساس آ‌مار رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر حدود یک میلیون و 350هزار معتاد در کشور وجود دارد.

واردات داروهای مشابه تولید داخل، تا سقف ۱۰ درصد

 فارس  مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر تلاش‌ها براین بوده که برای حمایت از شرکت‌های داروسازی داخلی، پس از تولید و عرضه یک دارو در کشور، سقف 10درصد برای واردات داروهای مشابه تولید داخل رعایت شود ضمن اینکه شرکت‌های وارداتی علاوه بر رعایت سقف مذکور، موظف به پرداخت 32درصد تعرفه بازرگانی نیز هستند.

اکبر عبدالهی‌اصل ادامه داد: پس از ورود یک داروی جدید به بازار جهانی که عمدتا هم توسط شرکت‌های داروسازی بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود، به دلیل ارتباطاتی که وجود دارد معمولا و با فاصله زمانی کوتاهی، تقاضا برای مصرف آن دارو از سوی پزشکان و بیماران کشور به وجود می‌آید.

او افزود: در حال حاضر تلاش‌ها بر این بوده است که برای حمایت از شرکت‌های داروسازی داخلی، پس از تولید و عرضه یک دارو در کشور، سقف 10درصد برای واردات داروهای مشابه تولید داخل رعایت شود ضمن اینکه شرکت‌های وارداتی علاوه بر رعایت سقف مذکور، موظف به پرداخت 32درصد تعرفه بازرگانی نیز هستند.

عبدالهی‌اصل با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو به داروهایی که سال‌ها بدون دغدغه کیفیت یا کمیت در بازار کشور تولید و عرضه شده‌اند، به‌هیچ عنوان اجازه واردات نوع مشابه نمی‌دهد، گفت: مواردی هم که شرکت‌های خارجی معتبر حاضر به سرمایه‌گذاری و تولید در ایران هستند با رعایت سقف و اعمال تعرفه بازرگانی صرفا برای مدتی محدود به آن اجازه واردات داده می‌شود.

آغاز سنجش سلامت کودکان 5 سال از اول شهریور

ایسنا  رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، از فعالیت 1700 پایگاه سنجش سلامت دانش‌آموزی در سراسر کشور خبرداد و گفت: این پایگاه‌ها فعالیت خود را از 16 خردادماه آغاز کردند. مجید قدمی در بازدید از پایگاه سنجش سلامت دانش‌آموزان آماده ورود به دبستان حاج محمدمهدی رسولیان یزد افزود: تمام خانواده‌هایی که فرزند 6 سال تمام دارند در زمان مراجعه به مدارس برای ثبت‌نام در کلاس اول ابتدایی برای سنجش سلامت به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش معرفی می‌شوند. رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه هزینه سنجش سلامت نوآموزان آماده ورود به دبستان 200هزار ریال است اظهار کرد: در پایگاه‌های سنجش سلامت، نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می‌گیرند. وی افزود: چنانچه در سنجش سلامت، نوآموزی مشکلی نداشت، روند ثبت‌نام او انجام خواهد شد و اگر سنجش سلامت نوآموز دارای ابهام یا مشکوک بود برای ارزیابی مجدد به بخش تخصصی ارجاع داده می‌شود. قدمی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان در مناطق عشایری به صورت رایگان انجام می‌شود خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی بدون شناسنامه و سنجش نوآموز به هیچ‌وجه انجام نمی‌شود و اجباری است. رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: سال گذشته حدود یک‌میلیون و 500 هزار نفر در پایگاه‌های سنجش شرکت کردند و امسال پیش‌بینی می‌شود همین تعداد در این طرح شرکت کنند.

 

ارسال نظر