رفاه

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۷۴

 تخصص‌گرایی در جذب سرباز

ایرنا| معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمینه بهبود شرایط محیطی و رفاهی سربازان و همچنین تغییر رفتارها و برخوردهای فرماندهان، منزلت و شأن سرباز در ایران با گذشته قابل مقایسه نیست. در آینده نیز با ادامه این نگرش، به‌طور قطع شرایط بهتری را خواهیم داشت. محمدجواد زاده‌کمند با تاکید بر لزوم توجه به توان و استعداد جوان سرباز و پرورش افراد توانمند برای جامعه اسلامی، گفت: در گذشته رویکرد نیروهای مسلح، تنها استفاده حداکثری از توان سربازان در عرصه نظم و امنیت بوده اما در سال‌های اخیر با تغییر روش‌ها، سعی داریم تا ضمن استفاده بهینه از توان و استعداد جوان سرباز، افرادی توانمندی را پرورش دهیم که برای کشور و جامعه اسلامی مفید باشند. معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به رویکرد «تخصص‌گرایی» در جذب سربازان، افزود: تلاش براین است که با توجه به ظرفیت‌های نیروهای مسلح و در حد امکان، سربازان متناسب با تخصص و مهارت‌شان به‌کارگیری شوند، همچنین توسعه بخش‌های مختلف نیروهای مسلح موجب شده تا سربازان نخبه و محقق در پژوهشکده‌های نیروهای مسلح نیز جذب شوند.

 خبرهای خوب مالی برای هلال‌احمر

ایسنا| رییس جمعیت هلال‌احمر پایدار نبودن منابع مالی هلال‌احمر و پرداخت نشدن به موقع آن را یکی از مشکلات پیش‌روی این جمعیت دانست. او گفت: ان‌شاء‌الله تا یکی، دو ماه دیگر اگر این وضعیت تغییر کند، پول بیشتری هم به حساب جمعیت واریز می‌شود. امیرمحسن ضیایی در مورد دیدار خود با محمدباقر نوبخت گفت: روز دوشنبه با رییس معاونت برنامه و بودجه ریاست‌جمهوری دیداری داشتم و طی این دیدار گزارشی از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو ارائه شد. رییس جمعیت هلال‌احمر گفت: نوبخت قول مساعد داد تا به زودی منابع مالی جمعیت تامین شود و جمعیت بتواند با ادامه این پشتیبانی‌ها فعالیت‌هایش را انجام دهد. تامین منابع مالی بسیار اهمیت دارد زیرا در همین چند ماه گذشته 30 میلیارد تومان از انبارهای جمعیت توزیع شد و هزینه‌های دیگری هم در جمعیت وجود دارد که باید تامین شود. او در مورد موضوع حق ثبت گفت: براین اساس 24درصد از حق‌الثبت‌ها به حساب هلال‌احمر واریز می‌شود. مدتی این اتفاق نمی‌افتاد. این مبلغ از شهریور ماه سال گذشته تا پایان سال پرداخت نشد. اما امسال باتوجه به تسریع در قانون مجلس از ابتدای سال مشکل حل شده است. ولی هنوز پول زیادی به حساب نیامده است و احتمالا این مساله بیشتر به شرایط معاملات باز می‌گردد. ان‌شاء‌الله تا یکی دو ماه دیگر اگر این وضعیت تغییر کند پول بیشتری هم به حساب جمعیت واریز می‌شود.

 

 تصویب ماده سوم طرح حمایت از صنایع‌دستی

ایلنا| نمایندگان مجلس «طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی»، ماده سوم این طرح را با اکثریت آرا تصویب کردند. کلیات طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی با ۱۹۰ رای موافق و ۹ رای مخالف تصویب شد و نمایندگان مردم دیروز نیز در ادامه بررسی این طرح ماده سوم آن را تصویب کردند. بهمن نامور‌مطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گفت: این ماده مربوط به صدور مجوزهاست و براساس آن مجوزهای ارائه ‌شده ازسوی این سازمان محمل قانونی پیدا می‌کند و علاوه‌ بر صدور مجوزهای تولید، این امکان برای صدور سایر مجوزها مانند حراجی‌ها، فروشگاه‌های انحصاری و خانه‌های صنایع‌دستی فراهم می‌شود. این طرح ۱۴ ماده دارد که در آن به تعریف صنایع‌دستی پرداخته شده و به وظایف دستگاه‌ها در حمایت از هنرمندان اشاره دارد. او با اشاره به جلسه شورای عالی میراث ‌فرهنگی که دیرروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون ‌اول رییس‌رجمهوری برگزار شد، افزود: در این جلسه موضوع سامان‌دهی بیمه تامین‌ اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار بحث و تبادل‌نظر شد که کلیات آن تصویب و مقرر شد که این موضوع در کارگروهی با محوریت سازمان برنامه‌وبودجه و با حضور نمایندگانی از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان تامین ‌اجتماعی بررسی و به یک تفاهمنامه تبدیل شود.

 اختصاص اعتبار 200میلیارد تومانی به هنرستان‌ها

فارس| مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش از فعالیت حدود 2700 هنرستان فنی و حرفه‌یی در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 2700 هنرستان فنی‌وحرفه‌ای در کشور داریم که از این تعداد، قریب 1400 هنرستان مستقل هستند؛ یعنی هنرستان‌هایی که از قبل وجود داشتند و شرایط هنرستان را دارند. سیدمحسن حسینی مقدم ادامه داد: بقیه هنرستان‌ها ضمیمه هستند و در دبیرستان‌های متوسطه دوم، یک رشته فنی و حرفه‌ای ایجاد کردند. ضمن اینکه قریب 300 هزار هنرجو در هنرستان‌های کشور داریم. او افزود: مهم‌ترین بخش بودجه‌یی که باید به ما تعلق گیرد، بودجه مربوط به ردیف اعتبارات تملک دارایی است که بودجه تجهیزات هنرستان‌ها است. یک ردیف بودجه‌یی برای تجهیز هنرستان‌ها در اعتبارات آموزش و پرورش است و در سال جاری حدود 34میلیارد تومان تجهیزات پیش‌بینی شده بود. او افزود: اعتباری از محل درآمد 2درصد حاصل از فروش گاز وجود دارد که بخشی برای تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس است و بخشی نیز برای تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌یی و کاردانش. ضمن اینکه محل در آمدی در صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده است که حدود 200میلیارد تومان است و مخصوص هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

 

ارسال نظر