رشد اقتصادی کشور در دولت دوازدهم سبز می‌شود

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۷۳

روزنامه 25 خردادرییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سعی داریم رشد اقتصادی ایران را در دولت دوازدهم سبز کنیم، گفت: رشد اقتصادی باید به‌گونه‌یی باشد که از آلودگی و تخریب جدا باشد و رشد و توسعه اقتصادی کشور نباید به قیمت آسیب‌های محیطی تمام شود بلکه باید به سمت توسعه پایدار و حفظ سرمایه‌های طبیعی حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی که با حضور علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: فصل مالیات سبز در لایحه ارزش‌افزوده که با همت وزارت اقتصاد لحاظ شده، اقدام مثبتی است و به صورت علمی و کاربردی به این موضوع پرداخته شده است و در وزارت اقتصاد دنبال می‌شود. به گزارش ایسنا، رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با توجه به گام‌های مهمی که در دولت یازدهم برای ایجاد زیرساخت‌ها برداشته شده است، امیدواریم در دولت دوازدهم به سمت تحقق و نهادینه شدن این برنامه‌ها حرکت کنیم. افزون بر این تسهیل و بهبود فضای کسب وکار گام مهمی است که مقدمات آن در دولت یازدهم شروع شده و در برگیرنده مشارکت بخش خصوصی خواهد بود. ابتکار با تاکید بر اینکه حرکت به سمت دولت الکترونیک گام مهمی تلقی می‌شود، اظهار کرد: دولت الکترونیک ابعاد زیست‌محیطی دارد. براساس اهداف دولت الکترونیک، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق صورت می‌گیرد. این امر مهم در سازمان محیط زیست از طریق سامانه صدور مجوز واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی محقق می‌شود.

در ادامه علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در ابتدای دولت یازدهم هیچ شناختی از تعداد مجوزها و دستگاه‌هایی که آنها را صادر می‌کنند، وجود نداشت لذا در گام نخست دفتر پالایش و بهبود فضای کسب وکار در این وزارتخانه ایجاد شد.

او با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت مجوز دستگاه‌ها افزود: تا به امروز 2هزار و 80 مجوز دستگاه‌ها در این سامانه ثبت شده است.

طیب‌نیا با اشاره به انجام کار تحقیقاتی درباره مجوزها گفت: اکنون برای ما روشن است که چه مجوزهایی از سوی چه دستگاه‌هایی صادر می‌شود و مستندات قانونی آن چیست.

وزیر اقتصاد، اولویت‌بندی مجوزها و مجوززدایی را مهم‌ترین وظایف هیات مقررات‌زدایی دانست و افزود: اکنون تمرکز هیات برای صدور مجوزها در اسرع وقت و پالایش آن است‌.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: ارائه خدمات ارزیابی زیست محیطی طرح‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی هدف مهم این سامانه است.

محمد مجابی ادامه داد: از اقدامات مثبت وزارت اقتصاد در حوزه محیط زیست لایحه اصلاح قانون بر ارزش‌افزوده است.

او با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از ۱۴دستگاه برتر، مسوولیت پایلوت اجرای دولت الکترونیک برعهده گرفته است، گفت: این سازمان توانسته است، فعالیت‌های خود را در مسیر دولت الکترونیک قرار دهد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سامانه صدور مجوز واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در راستای شفافیت و سلامت اطلاعات و هماهنگی بین دستگاه‌ها راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: 8 خدمت در سازمان حفاظت محیط زیست برای این سامانه احصا شد. او افزود: با توجه به اینکه طبق برنامه ششم توسعه و لایحه هوای پاک، نتایج ارزیابی زیست‌محیطی باید در بازه زمانی مشخص اعلام شود برای افزایش سرعت در سامانه ضوابط استقرار قرار می‌گیرد تا متقاضیان از ممنوعیت‌ها مطلع شوند. استعلام از وزارتخانه‌های مختلف را نیز می‌توانیم از طریق سامانه تسهیل و تسریع کنیم.

مجابی افزود: صدور مجوز آزمایشگاه‌های معتمد، صدور مجوز واردات و صادرات پسماند، صدور مجوز صید و شکار، ارائه خدمات آموزشی به مراجعه‌کنندگان موزه‌های تاریخ طبیعی، برپایی نمایشگاه و کارگاه تاکسیدرمی از طریق این سامانه انجام می‌شود.

 

ارسال نظر