ربع سکه کانال عوض کرد

۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۰۹:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۴۴۹
ربع سکه کانال عوض کرد

روز گذشته روند قیمت در بازار طلا و سکه نامتوازن بود و ربع سکه و سکه گرمی ارزان شد و سایر قطعات سکه گران. معامله‌گران منتظر شنبه و عرضه ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه هستند تا ببینند بازار از این اقدام چه تاثیری می‌گیرد.

خبر عرضه ربع سکه در بورس کالا در روز شنبه باعث شد روند قیمت طلا و سکه، نامتوازن باشد. ربع سکه در هفته‌های گذشته به محدوده ۱۰ میلیون تومانی نیز رسیده بود و دیروز این قطعه از سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت همراه بود و در کانال ۷ میلیون تومانی قرار گرفت.

با وجود ثبات قیمت دلار در ۲ روز گذشته، اما قیمت طلا و سکه دیروز صعودی بود و سکه امامی و بهار روند افزایش محدودی داشتند. این در حالی بود که قیمت دلار و انس‌ جهانی طلا به عنوان بازیگران اصلی و تعیین‌کننده قیمت دلار در همان محدوده‌های قیمتی روز گذشته باقی ماندند. معاملات پشت‌خطی اواسط هفته فعال‌تر بود و برخی فعالان به جهت سیگنال فروش ربع سکه در بورس کالا، نگران کاهش قیمت بودند و اقدام به فروش کردند.

خبر عرضه سنگین سکه در اواسط هفته جاری باعث عقب‌نشینی معامله‌گران بازار سکه شد و برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی نیز عنوان کردند که سکه ‌امامی تا محدوده 20 میلیون و 800 هزار تومان پایین می‌آید. برخی معامله‌گران روز گذشته معتقد بودند دیروز قیمت سکه ریزشی خواهد بود، اما روند قیمت دیروز بازار بر خلاف پیش بینی معامله‌گران بود.

دیروز چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ سکه امامی با ۲۴۹ هزار تومان افزایش با قیمت ۲۱ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان معامله شد. سکه بهار، بیش از ۱۵۰ تومان گران شد و با قیمت ۱۹ میلیون و ۹۴۷ هزار تومان به فروش رسید. روند قیمت نیم و ربع سکه با سایر قطعات سکه همراه نبود و ارزان شد. دیروز ربع سکه ۲۰ هزار تومان کمتر شد و با قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی دیروز، بر خلاف روزهای گذشته ۵۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه ۷ میلیونی شد

قیمت طلا دیروز افزایشی بود و در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر مثقال طلا افزایش محدود ۸ هزار تومانی داشت و به قیمت ۸ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز نزدیک به ۲ هزار تومان گران شد و با قیمت یک میلیون و ۸۸۹ هزار تومان معامله شد.

دیروز روند حباب سکه نیز مانند قیمت آن بود و ربع سکه ۱۲۷ هزار تومان و نیم سکه نیز نزدیک به ۷۵ هزار تومان کاهش حباب داشت و حباب سایر قطعات سکه بین۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایشی بود. قیمت طلا و سکه در لحظه نگارش این گزارش، نوسان زیادی داشت. باید دید پایان معاملات این بازار با چه نرخی بسته می‌شود.

در همین راستا نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز گفت: «عوامل تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه، افزایش اونس جهانی و میزان تقاضا در بازار است. اونس جهانی در چند روز گذشته حدود ۵۰ دلار افزایش پیدا کرد اما بازار طلا بیشتر به نوسانات قیمت دلار توجه دارد.»

مجتبی دیبا نیز با اشاره به اینکه غالب تصمیم‌گیری در بازار طلا از سوی دلار است خاطرنشان کرد: «احتمال افزایش قیمت انس جهانی طلا در روزهای آینده وجود دارد اما از نظر دیگر باید ببینیم برای دلار چه اتفاقی می‌افتد.»

 

ارسال نظر